Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Mediecenter til både Selector og parabol? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alexjensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Min far har forespurgt mig, om han kan drage nytte af at investere i et mediecenter som erstatning for nogle af alle hans apparater i stuen. Jeg er selv IT-kyndig, men har ikke selv mediecenter og er først nu gået i gang med at undersøge emnet. Jeg skriver derfor til jer for at høre, om hans ønske på nuværende tidspunkt har en realistisk mulighed for at blive til noget.

Han har p.t. TV (Samung 20" LCD (LE40M61B) fra TDC kabel-TV eller YouSee (mellempakken), Selector (uden programpakker), parabol med Canal Digital (stor pakke med C+). Hertil har han en DVD-optager/afspiller med harddisk. Han har desuden et surround-anlæg til lyden.

Hans ønske til et mediecenter er følgende:

1) Kortlæser til både Selector og parabol (digitalt TV)
2) Analogt TV via kabel-TV
3) Mulighed for optagelse på harddisk og DVD fra diverse programmer
4) Mulighed for EPG
5) Mulighed for danske undertekster
6) Mulighed for radio
7) Mulighed for lyd via surroundanlægget.
8) Om muligt et forholdsvist stabilt system
9) Gerne et støjsvagt system
10) Gerne brugervenligt system
11) Mulighed for internetadgang

Jeg har i min korte søgen bl.a. fundet frem til, at Microsofts mediecenter ikke understøtter Selector- og parabolkort samtidig, og ej heller undertekster på digitalt TV understøttes (endnu). Så denne løsning er p.t. skrinlagt.

Hvor mange af ovenstående punkter kan i dag realiseres i ét mediecenter (nogle punkter er selvfølgelig vigtigere end andre)?

Hvis det viser sig, at man faktisk kan lave en maskine, der kan håndtere de vitale punkter, hvilken hardware og software er det så optimalt at satse på? Hvis der findes maskiner, der kan det, er jeg selvfølgelig også interesseret i disse. Ellers er jeg på jagt efter, hvad sådan en maskine vil løbe op i.

På forhånd mange tak!

Alex

Til top Vis alexjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alexjensen

jonaskp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Stortset alt hvad du beder om kan realiseres ved at bruge HTPC programmet Mediaportal. Faktisk alt andet end underteksterne fungerer stabilt på nuværende tidspunkt, men der går nok ikke lang tid før underteksterne også fungerer.

DVBwiever er også en mulighed, men det er ikke et særligt lækkert interface, hvis man går meget op i den slags - dog fungerer underteksterne. Har ikke selv prøvet det, men det skal der nok være andre herinde fra der har.

Dog kræver det en del IT viden at sætte det hele op, men tilgengæld får du også en utroligt alsidig løsning.

En ting du skal være opmærksom på er at det kommer til at gå hen og blive rimeligt dyrt at få op at køre. Tunerkort til DVB-C og DVB-S er ikke helt billige.

Til top Vis jonaskp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonaskp

alexjensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

jonaskp skrev:

.........

En ting du skal være opmærksom på er at det kommer til at gå hen og blive rimeligt dyrt at få op at køre. Tunerkort til DVB-C og DVB-S er ikke helt billige.

En ting er prisen. Da jeg ikke selv har lavet et medicenter før, er jeg også på jagt efter oplysninger om anbefalet hardware til dyret. Hvis jeg f.eks. skal have to FloppyDTV tv-kort plus alle de andre nødvendige dele, bliver der så pladsproblemer og/eller skal man f.eks. vælge bestemte kabinetter?

Hvis der er nogle der kunne liste et forslag til hardware, kunne det måske lede mig lidt mere på vej.

PFT

Alex Jensen

Til top Vis alexjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alexjensen

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Forslag til hardware kan du finde masser af her i forummet, og du kan også hente inspiration her:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=710828&p age=1&pp=30
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes