| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Min far har forespurgt mig, om han kan drage nytte af at investere i et mediecenter som erstatning for nogle af alle hans apparater i stuen. Jeg er selv IT-kyndig, men har ikke selv mediecenter og er først nu gået i gang med at undersøge emnet. Jeg skriver derfor til jer for at høre, om hans ønske på nuværende tidspunkt har en realistisk mulighed for at blive til noget.
Han har p.t. TV (Samung 20" LCD (LE40M61B) fra TDC kabel-TV eller YouSee (mellempakken), Selector (uden programpakker), parabol med Canal Digital (stor pakke med C+). Hertil har han en DVD-optager/afspiller med harddisk. Han har desuden et surround-anlæg til lyden.
Hans ønske til et mediecenter er følgende:
1) Kortlæser til både Selector og parabol (digitalt TV) 2) Analogt TV via kabel-TV 3) Mulighed for optagelse på harddisk og DVD fra diverse programmer 4) Mulighed for EPG 5) Mulighed for danske undertekster 6) Mulighed for radio 7) Mulighed for lyd via surroundanlægget. 8) Om muligt et forholdsvist stabilt system 9) Gerne et støjsvagt system 10) Gerne brugervenligt system 11) Mulighed for internetadgang
Jeg har i min korte søgen bl.a. fundet frem til, at Microsofts mediecenter ikke understøtter Selector- og parabolkort samtidig, og ej heller undertekster på digitalt TV understøttes (endnu). Så denne løsning er p.t. skrinlagt.
Hvor mange af ovenstående punkter kan i dag realiseres i ét mediecenter (nogle punkter er selvfølgelig vigtigere end andre)?
Hvis det viser sig, at man faktisk kan lave en maskine, der kan håndtere de vitale punkter, hvilken hardware og software er det så optimalt at satse på? Hvis der findes maskiner, der kan det, er jeg selvfølgelig også interesseret i disse. Ellers er jeg på jagt efter, hvad sådan en maskine vil løbe op i.
På forhånd mange tak!
Alex
|