| Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude, jeg har lige bygget min nye "super"pc med Vista 64 bit mv. Mit spørgsmål er, om MS "Mediaplayer/center" er lige så god som f.eks. WinDVD 8 fra InterVideo? Og her tænker jeg på billed - men vigtigst lyd: kan den klare "dts" i 5.1 osv... WinDVD koster 250,-... er det, det hele værd??
På forhånd tak 
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad angår billede, skulle Nvida PureVideo (grafik kort medbestemt), være noget af det bedre inden for billede. Hvad angår ldy så prøv at søge på forummmet, på FFDSHOW
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
| Hvad angår billede, skulle Nvida PureVideo (grafik kort medbestemt), være noget af det bedre inden for billede. Hvad angår ldy så prøv at søge på forummmet, på FFDSHOW |
|
|
Ok, men hvor god er Media Player egentlig - jeg kan afspille dts lyd på den? Hvis jeg bare kunne komme ind og se hvad den kan i "instillinger", men det er ikke muligt, mener jeg...
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
WMP kan ikke afspille DVD uden en MPEG2-dekoder (som fx den fra PureVideo).
Angående lyden, så er softwaren kun interessant hvis du skal dekode lyden på din PC og sende lyden ud via de analoge udgange. Hvis du bare skal lave passthrough til en receiver er der ikke forskel i kvaliteten.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
WMP kan ikke afspille DVD uden en MPEG2-dekoder (som fx den fra PureVideo).
Angående lyden, så er softwaren kun interessant hvis du skal dekode lyden på din PC og sende lyden ud via de analoge udgange. Hvis du bare skal lave passthrough til en receiver er der ikke forskel i kvaliteten.
|
|
|
W. MediaPlayer kan afspille DVD i dts - og ja, jeg bruger det (pt.) kun via spdif til min Sunfire Ultimate Receiver, og som jeg forstår dig, så er der ingen forskel ved dette set up?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snakker du om Windows Media Player (WMP) eller Media Player Classic (MPC)?
WMP kan IKKE afspille DVD uden en MPEG2-decoder. Hvis du har installeret PowerDVD, WinDVD, FFDShow eller andre MPEG2-decodere vil en af disse blive brugt. Det samme gør sig gældende for lyden.
MPC har indbygget MPEG2-decoder, men kan også sættes til at benytte en anden, hvis man skulle ønske dette. MPC kan også dekode DD og DTS eller sende lyden ud via S/P-DIF.
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Go4it
Vista har egne dekodere og der kan du fint afspille DD 5.1 og DTS 5.1.
Hvis du ikke bruger Vista, så skal du som zuluDK skriver, benytte dig af programmer som WinDVD, PowerDVD eller lign. Du kan dog også installere PureVideo fra nvidia på XP, denne dekoder giver et rigtig godt billede. __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
|
@Go4it
Vista har egne dekodere og der kan du fint afspille DD 5.1 og DTS 5.1.
Hvis du ikke bruger Vista, så skal du som zuluDK skriver, benytte dig af programmer som WinDVD, PowerDVD eller lign. Du kan dog også installere PureVideo fra nvidia på XP, denne dekoder giver et rigtig godt billede. |
|
|
Super - tak for det! WinDVD ryger retur...
|
| Til top |
|
| |