Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 14:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: fra laptop til tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
penuel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har for nylig skiftet min stationære computer, med dvi udgang ud med laptop, som desværre kun har en sørgelig vga udgang. Tidligere når jeg skulle have billedet fra min computer og til mit tv brugte jeg bare et kabel med dvi han i begge ender.

Jeg har så købt mig en stump kabel der laver dvi han om til vga han så den passer i min laptop, men nu kommer der ikke noget billede på mit tv. jeg har forsøgt med de forskellige opløsninger men lige meget hjælper det, Har jeg lavet en eller anden noob fejl. Min laptop har også en super vhs udgang, den som ligner et ps2 stik. kan jeg bruge den istedet?

Jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig.

Til top Vis penuel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af penuel

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jeg ved mht min egen Laptop at hvis man bruger S-VHS out, så skal stikkene sidde i mens man genstarter, ellers vil computeren ikke "se" noget tilsluttet.

Om det er nødvendigt at TV´et er tændt også, ved jeg faktisk ikke (mit har altid været tændt)

Jeg bruger nu en VGA til RGB converter (DIY), da S-VHS out ikke er alt for godt.
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

EyeOfBeauty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Der sidder en funktionstast på din bærbare - den skal aktiveres som regel sammen med en F tast hvor du kan swe symbolet for skærm. Dette kobler om mellem din bærbare skærm og din eksterne skærm.
Hilsen EyeOfBeauty
Til top Vis EyeOfBeauty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EyeOfBeauty

penuel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

tak for svarene.

Jeg kan dog stadig ikke få noget billede på mit tv, det eneste er "no input signal" jeg har sat kablet i, og windows laver også "jeg har set det nye kabel der er tilsluttet" -lyden. Kan det være omformer stykket fra dvi han til vga han som er defekt? jeg har tidligere haft min gamle lcd computer skærm sat til min laptop, bare med et vga kabel og det virkede fint. Her tænker jeg på at jeg tidligere har haft mit tv tilsluttet min stationære computer hvor det var dvi til dvi, hvor det også virkede. så udgangen i laptoppen virker, selve dvi kablet virker, og tv's dvi indgang virker tilsyneladende også. Kan sådan et omformerstykke overhovedet være defekt?

Til top Vis penuel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af penuel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes