Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: BOSE Center højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
staun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 August 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Indrømmer det med det samme, har ikke rigtig indsigt i HIFI m.m.

Jeg er ved at undersøge mulighederne i at sætte et kommende Media-center til en forstærker/ lignende og anvende en centerhøjtaler fra bose. http://www.bose.eu/EU/en/home-entertainment/home-cinema/cent re-channel-speakers/VCS10/index.jsp

Men er lidt i tvivl om det er muligt at tage hvilken som helst forstærker (skal også have fundet en der) og koble på BOSE's udstyr?, og er der nogen der ved hvordan lyden evt. vil være, når der skal spilles musik via media-centeret til sådan en lille fætter.

Så jeg spørger nu jer der ved lidt mere om dette.

Til top Vis staun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af staun

Tominta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 August 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Ja, du vil kunne tilslutte en bose højtaler til en almindelig sourround forstærker.

Vil du bruge center højtaleren i et sourround setup eller helt alene?

Til top Vis Tominta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tominta

staun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Havde tænkt mig at bruge den alene, da vi har en vinkelstue, hvor placering af øvrige højttalere vil se helt akavet ud og stå i vejen for normal pagage. (mener fruen i huset i hvert fald :-) )

Tominta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Et bedre alternativ ville være en soundbar (lydprojekter), evt. med indbygget forstærker.

Yamaha har nogen gode nogen i forskellige pris klasser:

http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&country=DK&a mp;idcat1=1&idcat2=50

staun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

hmm, det ser bestemt interessant ud. Kender du noget til hvordan musik vil lyde, når der nu skal holdes en alm. hyggeaften med musik-stemning, hvis du forstår mig ret.

Tominta
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Har ikke nogen personlig erfaring. Men se om der ikke er nogen anmedelser.

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell& resnum=0&ct=result&cd=1&q=review+yamaha+sound+pr ojektor&spell=1

Uanset hvilken soundbar du vælger, vil den helt sikkert være bedre end en solo Bose center højtaler.

Held og lykke med det.

LarsenLP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er den glade ejer af en YSP-800 (forgængeren til den nuværende YSP-900) - og kan varmt anbefale den. Den er sluttet til mit Vista MediaCenter via optisk SPDIF. Jeg synes selv den gengiver tale meget klart, hvilket gør at der ikke behøver være skruet ret højt op for f.eks. nyhederne. Meget behageligt.

Jeg er ikke hifi-freak, men har dog tidligere haft et ægte 5.1 setup med dipol baghøjtalere, hvilket til enhver tid vil give bedre surround end Yamaha'en, men til mit behov gør Yamaha'en det rigeligt fint. En meget sjov oplevelse da jeg kalibrerede højtaleren var, at min ene kat sad i stuen og kiggede forvirret rundt efter de piskesmældslignende lyde, som højtaleren sendte ud - den blev ihvertfald "snydt" :-)

Det kan anbefales at slutte en aktiv subwoofer til - ellers kan den være noget tynd i bunden. Jeg har selv en ældre Cerwin Wega 12" på 120 watt, som gør det godt.

Med hensyn til musik er der ingen problemer i hverken stille baggrundsmusik eller "spil op til dans". Selvfølgelig har den en begrænset effekt, men med en aktiv woofer betyder det mindre.

Jeg får sikkert en masse hug fra de ægte hifi-nørder, men ovenstående er altså min helt subjektive vurdering. Jeg fortryder bestemt ikke - og var ualmindelig glad for at slippe for bøvlet med kabler og højtalere over hele stuen :-)

Til top Vis LarsenLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsenLP

staun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for din tilbagemelding, det er godt at høre en personlig mening. Tror nu jeg er blevet overtalt til at købe YSP-3000 modellen, da den HDMI, hvilket gør nogle ting lidt nemmere :-)

Så må jeg se på subwoofer, når jeg har haft det kørende lidt. Ville godt undvære at have sådan en kasse stående ellers var jeg nok hoppet på en af BOSE's 321 eller lifestyle modeller.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes