| Forfatter |
|
JD69 Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, Jeg prøver at lave et lille og billigt media center set up, men har problemer med lyden. videoen kommer fint op op på skærmen, men jeg vil også gerne have lyden ud gennem TV's inbygget højtaler. TV: Samsung LE40A558 - LinkVideo: Normalt VGA kabel Audio: Minijack to 2*phono - LinkSætter minijack stikket i PCens grønne stik/hørtelefon / højtaler stik og de 2 phono i TVet.. Har prøvet samtlige stik på TVet.. der kommer ikke noget lyden.. ikke engang støj. Hvad gør jeg forkert?
|
| Til top |
|
| |
Tommy Sand Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget muligt, du skal rode med indstillingerne på TV'et. Jeg har ikke sådan et selv, så dér kan jeg ikke hjælpe. Men mange (især nye) TV kan indstilles, så man vælger hvilken lydkilde, der passer til hvilket video input. Ellers kunne det jo være et oplagt spørgsmål hos Samung's kundesupport. Men var det ikke en bedre ide at få lyden ud på noget anlæg i stedet?
|
| Til top |
|
| |
JD69 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg også prøvet.. men kan ikke finde nogen indstillig for lyd kilde.. har også lige prøvet på mit Sony fladskærm.. same thing. Hvis jeg sætter de 2 phono i Tv's audio out.. og minijack i mic.. så kan jeg godt få lyden fra TV til PC.. bare ikke den anden vej?!?! Jo, det med anlæg ville være smart hvis jeg havde et
|
| Til top |
|
| |
Tommy Sand Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ja ok. Men så må løsningen jo være at købe et anlæg!  Det lyder lidt sært, det der problem.. Jeg må give fortabt og igen foreslå Samsungs kundecenter. Held og lykke med hjemmebio'en herfra!
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
JD69 skrev:
Hej alle,
Jeg prøver at lave et lille og billigt media center set up, men har problemer med lyden.
videoen kommer fint op op på skærmen, men jeg vil også gerne have lyden ud gennem TV's inbygget højtaler.
TV: Samsung LE40A558 - Link Video: Normalt VGA kabel Audio: Minijack to 2*phono - Link
Sætter minijack stikket i PCens grønne stik/hørtelefon / højtaler stik og de 2 phono i TVet.. Har prøvet samtlige stik på TVet.. der kommer ikke noget lyden.. ikke engang støj.
Hvad gør jeg forkert?
|
|
|
Pudsigt...jeg har købt anlæg for at UNDGÅ at lyden kommer ud gennem TV'ets indbyggede højttalere...
Det kan varmt anbefales!  __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
| Til top |
|
| |
JD69 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe det er et spørgmål om økonomi. Det er nemmere (billigere) for mig at bruge de indbygget højtaler
Har sent mail til Samsung.. btw det er de rigtige kabler jeg bruger ikke?
|
| Til top |
|
| |
JD69 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har løst mit problem :)
Fandt et mini-jack til min-jack kabel i min skuffe.. og det virker fint med det !
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|