Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: VMC Decoder / PreferredMPEG2VideoDecoder? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg forsøger at sætte et system op med VMC (jeg er især optaget af live-tv), og vil gerne have det optimale ud af systemet - hvilket vel også betyder lidt fine-tuning af decoders osv.

Jeg har forsøgt at rode lidt i; "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersio n\Media Center\Decoder"

Men jeg har en række udfordringer;
Hvad er forskellen på CLSID og CLSID2? - kan det passe at CLSID2 er til HD matriale, eller er det udlukkende til live-tv?

Jeg har en gang fået ændret dekoderen 'PreferredMPEG2VideoDecoderCLSID' til mit CyberLink PowerDVD codec, hvor live-tv virkede. Da jeg så også satte CLSID2 til dette fik jeg en dekoder-fejl når jeg prøvede at starte live-tv!
Det besynderlige var at selvom jeg ændrede ALLE værdier tilbage til de oprindelige (og genstartede adskillige gange) så fik jeg stadig dekoder fejlen?
- Til sidst brugte jeg vistas system gendannelses funtion til at 'rulle tilbage' til tidligere på aftenen.

Jeg har også haft installeret "Microsoft_Windows_XP_Video_Decoder_Checkup_Utility" er den overhovedet nogen gavn til i Vista (64bit) - og er der andre ting i denne forbindelse hvor jeg skal gøre noget anderledes pga. 64bit (ja jeg fortryder dette valg - nok om det!)

Endelig - Hvordan kan jeg iøvrigt se om det rent faktisk ER mit CyberLink PowerDVD codec der er i brug?

P.S.
Tv-Pack er installeret!

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes