| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så blev det tid til mit første indlæg på forummet!
Har fået tilbudt en Panasonic Sa-he7 meget billigt, og vil finde nogle passende højtallere dertil. Går lidt og tænker i retning er en mindre Dali gulvmodel eller et par Paraghim parret med en aktiv subwoofer. Anlægget skal spille i et værelse på 3x5m, og skal stå midt på den ene langside. Hører mest elektronisk musik, så en markant bas ville være godt, men søger også dybde og ambience i lyden!
Mit spørgsmål er så, om jeg bør overveje et par kompakt højtallere til væggen istedet for et par pladstagende gulvhøjtallere. Men...
1. Hvor meget luft/plads kræver et par gulvhøjtallere af mindre kalibre, tænker på om de skal stå en halv meter fra væggen, eller om 15cm er fint selvom der eks. basrefleksport bagudvendt?
2. Kan et par kompakt højtallere spille op med et sæt gulvhøjtallere hvis jeg har en aktiv sub på gulvet?
3. Vil et par kompakt højtallere monteret på væggen ikke giver rystelser i væg, evt. forvrænget lyd?
På forhånd mange tak!
Hvis du har nogle højtallere du mener kan have min interesse, så skriv endelig en PB eller en sms til 53 370 570
__________________ Strraight out of HifiGalleri.dk
|