| Forfatter |
|
dontomasi Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter nogle højttalere der egner sig godt til noget ordentlig tråd.....hård rock, metal, død og den slags. Evt også til elektronisk, men det er ikke det primære.
jeg har en NAD c352 forstærker som jeg ikke lige har planer om at udskifte, så det er mest et par gulvhøjttalere jeg er på jagt efter.
jeg har faktisk hørt et par Evox EV-1 højttalere dog ikke gulv, men de gør det nu ganske godt, men kom gerne med andre forslag. max pris ca 6-8K sæt.
|
| Til top |
|
| |
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klipsch har i mine ører altid været noget af det bedste til tråd/spade. Du bor i København, så tag forbi Topsound på Østerbro eller Hififorum på Frederiksberg de har bl.a. Klipsch.
Giv dem et lyt  __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
dontomasi skrev:
Jeg er på udkig efter nogle højttalere der egner sig godt til noget ordentlig tråd.....hård rock, metal, død og den slags. Evt også til elektronisk, men det er ikke det primære.
jeg har en NAD c352 forstærker som jeg ikke lige har planer om at udskifte, så det er mest et par gulvhøjttalere jeg er på jagt efter.
jeg har faktisk hørt et par Evox EV-1 højttalere dog ikke gulv, men de gør det nu ganske godt, men kom gerne med andre forslag. max pris ca 6-8K sæt.
|
|
|
Alle gode højtalere egner sig til ordentlig tråd. Jeg mener at Rock, metal mm. har ligeså høj gavn af almindeligt godt hifi udstyr som al andet musik har. Jeg hører selv en del metal (Metallica, helloween, maiden, Dream theater mm.) og det lyder ganske fint på mit rega/snell J4 setup. At jeg så samtidig slipper godt afsted med jazz, blues, pop mm. er jo kun godt. Mit råd er derfor... find dig noget almindeligt kvalitets-hifi og du vil være fint kørende. Lad være med at købe noget der ofrer kvalitet i mellemtone/diskant for at opnå lidt mere "umpfff" i bassen. Det er synd for "god" tråd er efter min mening meget meget mere end bas og bund...
|
| Til top |
|
| |
dontomasi Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok takker for nogle rigtigt gode indlæg jeg kigger mig lidt omkring.
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg hører selv meget hård metal, og jeg var rigtig glad for Focals Chorus serie, og selvom de har alu diskant så er det slet ikke så farlige som de tidligere modeller har været kendt for, og deres 6,5" enheder sparker godt fra sig...
De er også prismæssigt overkommelig..
Klipsch er også et ganske fint valg, hvis man kan leve med horndiskanten som spiller på en lidt anderledes måde...
Men en 2½vejs med 5-6,5" kan man sagtens fåes til at spille rigtig godt og med knald på, bare du har noget ordentlig effekt bag der kan styre dem ordentlig i spidserne..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg nyder ofte dejlig tråd på mine B&W DM604S3, de ka oftest fås til en ganske rimelig penge brugt. Ellers mindes jeg at Monitor Audio RS6/8 også spillede rimelig fortrineligt i Tapeconnection, dem blir man heller ikke ruineret af  Held og lykke med jagten. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
du er i markedet for et sæt JBL 4412A. De laves vist ikke mere, så du skal på brugtmarkedet, jeg fik selv et sæt for 4k i rigtigt god stand for nogle år siden.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis der skal fyres lidt op, så ville jeg overveje wharfedale. de fåes ofte ret billigt brugt.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |