Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Dual digital og analog tuner. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Carbon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har anskaffet mig et Vistaview HB-220 som har 2 DVB-T og 2 analoge tuner - http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=61814

Min antenneforening (GVD) sender 5 kanaler over DVB-T og en hel masse analoge kanaler.

Mit ? er. Hvordan får jeg Vista mediacenter sat op sådan jeg modtager dr1 dr2 etc. via DVB-T og resten over analogt?

Jeg kan sagtens finde de 5 DVB-T kanalerne og få dem til at virke med Guiden. Men når jeg så vil installere de analoge kanaler så forsvinder de digitale. Det samme gælder hvis jeg gør det omvendt, altså indstiller de analoge først og derefter de digitale.

Nogen der kender en løsning på mit problem.

MVH

Simon
Til top Vis Carbon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carbon

Gigabyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2009
Lokalitet: København
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Det kan man desværre ikke i Vista MCE.

Vista kan KUN skifte mellen Digital eller Analog på det samme kort, under opsætning af tv kanaler.

Jeg bruger selv 2 * FloppyDTV  DVB-C, og 1 * Hauppauge HVR2200 som 2*Analog(faktisk samme kort/chip som VistaView)

Ialt 2 analoge og 2 Digitale Tunere samtidigt i MCE.

Løsning:

ett extra af det samme kort som du har,

eller lidt billigere, eet extra Dual kun Digital kort F.eks. Hauppauge WinTV-NOVA-T-500, eller lign.

Til top Vis Gigabyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gigabyte

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det kræver tv-pack, men jeg kører med en digital (floppydtv-c) og en dual-hybrid-dvbt/analog tuner.

Jeg fandt ud af, at man ikke skulle sætte dem op én ad gangen. Efter du har angivet, hvad du vil bruge den/de første til (eks. dvb-t), spørger den om du vil konfigurere en anden tuner. Her siger du ja og konfigurerer den (til eks. analog). Og det kan du gentage endnu en gang. Herefter søger den kanaler, og så kommer de op i en lang række, du kan sortere i. Det er helt transparent.

Mvh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes