Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JanJ Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-Jensen skrev:
Wow den ser sej ud! Den kunne sikkert erstatte min B-100, som af og til har lidt problemer med at trække mine Dali højtalere. |
|
|
Inden du så går ud og investerer, vil jeg i al venlighed gøre opmærksom på at B-275 er en forforstærker, så du får svært ved at trække dine dali'er med den  Mvh, Jan
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser godt nok lækker ud den preamp!
Tillykke til Densen med den fine lille ny
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, den er flot. Alt Densen er flot. Men det er prisen også.
Et lille firma som Densen (undskyld Densen) kan de i det hele taget udvikle og producere produkter til konkurence dygtige priser? (dette spørgsmål gælder naturligvis også alle producenter i den størrelse)
Kunne dog godt selv finde på at købe Densen næste gang. Dog i den anden pris klasse. Måske en B120 og B420. Men så er vi også godt oppe i pris. Med mange konkurrenter, med "bedre" tekniske data, eller hvad? __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
morellen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er tekniske data efter min mening alt.
Vil give dig ret i at man er oppe i en prisklasse hvor der er rigtig mange valgmuligheder, og der skal nok lyttes noget inden man træffer et valg.
Min mening er, at man ikke kan se på de tekniske data om "skidtet" spiller godt - man bliver nød til at lytte... og denne her gad jeg virkelig godt
prøve at lægge øre til
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker ser den jo ud, som alt andet fra Densen 
Gad godt lække øre til den, men hold da helt kæft en hamper pris  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fed ud. Glæder mig til at høre den. __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|
JanJ Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, med risiko for at blive beskyldt for at forsvare Densen, vil jeg da gøre opmærksom på at der jo findes flere prissætningsmodeller. Grundlæggende deler man det ofte op i omkostningsbaseret eller markedsbaseret prisberegning. Tror de fleste økonomer (som Sillesen også tilhører) er enige om at en markedsbaseret model er fornuftigst, så længe man ikke kommer under sit omkostningsniveau og har et differentierbart produkt. Ved at tage udgangspunkt i priselastisiteten for sit produkt, vil man ved en marginal-indtjeningsberegning komme frem til hvilken pris markedet kan bære. Det er såmænd rent købmandskab. Men man ser da tit at ingeniører kun kender den omkostningsbaserede prisberegningsmodel  Inden jeg nu får alle ingeniører på Hifi4all på nakken, skal jeg lige sige at det jo ikke er specielt gældende for hverken Densen eller branchen i det hele taget. Mvh, Jan
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den største aha-oplevelse jeg har haft, var at sætte en B-250 ind i mit setup. Jeg havde aldrig troet at en forforstærker kunne gøre en så stor forskel.
Angående prisen på 65.000 er det jo næsten ingenting i forhold til andre high-end producenter..men det er da mange penge, for mange for mig desværre..
|
Til top |
|
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
den ser fin ud og hvis den gør det lige så godt til prisen som min B-10 gjorde i sin tid .. så er det sq godt og det er helt i orden at de slår b&o i design igen..
og i disse tiden er det godt at se at nogle tør.. kaep it op
jo mere arbejde i dk jo bedre..
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er slettet en række indlæg relateret til en dobbeltprofil, som ej er velkommen på HIFI4ALL.DK.
Fortsat god debat.
|
Til top |
|
|
JMB Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set B 275 udbudt til salg via en hollands hjemmeside til 7.200 Euro, svarende til kr. 54.000,00 dvs ca kr. 9.000,00 under den vejelende pris hos en dansk forhandler. Jeg har ingen anelse om, hvad det hollandske firma giver i indkøbspris. Jeg gætter blot på, at avancen i DK er væsentlig højere end i Holland
|
Til top |
|
|
morellen Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker da underligt syntes jeg.
Men men den danske moms er det måske en del af svaret...
Syntes bare vi danskere burde have fordel af at det er et dansk produkt
Men ca. 9.000 er da helt sikkert værd at tage med.
|
Til top |
|
|
JanJ Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
JMB skrev:
Jeg har set B 275 udbudt til salg via en hollands hjemmeside til 7.200 Euro, svarende til kr. 54.000,00 dvs ca kr. 9.000,00 under den vejelende pris hos en dansk forhandler. Jeg har ingen anelse om, hvad det hollandske firma giver i indkøbspris. Jeg gætter blot på, at avancen i DK er væsentlig højere end i Holland |
|
|
Jeg synes ikke at observationen kan bruges til andet end at konstatere at der er konkurrence i forhandler ledet (dvs Densen ikke styrer prissætningen i detailledet, hvilket heller ikke ville være lovligt) og at der er forskel i pris-/omkostningsniveauer landene imellem. Skal vi ikke snart have indlæg fra nogen som rent faktisk har hørt den og har en mening om den lyder godt og er pengene værd, i stedet for alle disse gætterier ud fra salgsprisen og produktionsprisen  Mvh, Jan
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg blev "savet" på grund af en andens dobbeltprofil.
Nå, back on track: Hvis den sælges i Holland til 54.000 så er det jo bare om at bestille den der. Da det er inden for EU er der ikke told-problemer. Så må den danske forhandler jo have sat den for højt (jeg ved ikke hvor høj moms'en er i Holland, men jo det kan jo spille ind).
Under alle omstændigheder er det vildt mange penge for en pre-amp, og er det bare mig, eller er der lagt i kakkelovnen til et sæt mono-blokke i samme prisklasse? - Nu har de jo både CD-afspiller og forforstærker som er taget et niveau op, og selvom 350'erne utvivlsomt er high-end i forvejen, så ville det give mening med et sæt større mono-blokke. Let's see...
|
Til top |
|
|
morellen Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et sæt nye effekter på vej, b-375, det har Sillesen skrevet et eller andet sted kan jeg huske.
|
Til top |
|
|
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
morellen skrev:
Der er et sæt nye effekter på vej, b-375, det har Sillesen skrevet et eller andet sted kan jeg huske. |
|
|
Kan du huske noget om specs. for sådan nogle fætre?
|
Til top |
|
|
morellen Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blev der ikke sagt noget om, der blev kun nævnt at den var ved at blive lavet, og den inden alt for længe nok ville komme på markedet.
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler vi bare 7 rigtige i lotto  __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal helt klart nok få gang i musikken, det plejer Densen jo at gøre 
Men jeg undre mig over det store pris gab mellem 250 og 275. Der er en prisforskel på lige knapt 37.000,- det er mange penge 
Kunne være sjovt at lave en A-B test mellem de 2 pre forstærkere og se hvor meget mere Sillesen har kunne presse ud af den nye pre 
Hvad sige selveste mr. Sillesen, er du klar til en A-B lytning af de 2 produkter? __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|