Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 15:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Beatles Remasters - Nyt loudness War (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
t-buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 September 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Utroligt at de kan finde på at gøre det. De fremhæver selv at de går mere forsigtig til værks end man normalt gør, men kan de da for fanden ikke bare fjerne grabberne???
HVis man vil klippe dynamiktoppene kan enhver computer jo gøre det på et halvt sekund - lad os da få valgmuligheden. Vi kan jo ikke komme tilbage til udgangspunktet, når først svineriet er sket.
Nå bare lige for at fortælle at selv Beatles skal igennem maskinen - hvis der var nogen som skulle være i tvivl.

Jeg har ligefrem været nødt til at melde mig ind i ekstra Bladets Nationen for gøre folk opmærksom på brøleren
http://ekstrabladet.dk/musik/intlmusiknyt/article1218142.ece

Med venlig Hilsen
Til top Vis t-buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t-buch

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 08 September 2009 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Det er da helt huld i hovedet at du farer i blækhuset inden du har haft chansen for at efterprøve din teori.

I presssematerialet og udtalelser fra folk som har overværet en demo antyder det modsatte af hvad du så ukritisk insinuerer.

Klap hesten og lad os se.

De cd'er som er lavet pt med materialet er jo frygtewlige, prøv bare at høre mobile fidelitys utrolig ringe forsøg med The White Album, elendigt.

Det kan kun, næsten, gå frem.

mvh M

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

t-buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg går ikke ukritisk til værks - jeg går da ret så kritisk til værks.

Jeg skriver at de har klippet toppe og det er facts og det synes jeg er forkasteligt. Især når de udråber det som bedre lyd. Hvis du godt kan lide denne form for musiktilpasning, så er det jo et spørgsmål om smag og behag. Folk skal bare vide det inden de køber det, synes jeg.

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 08 September 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 September 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Behøver vi mere end een tråd om de nye Beatles Remasters?

Følgende tråd

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75267&g et=last#1870169

har kørt siden juni, og der skulle også være plads til at diskutere dette aspekt i dén tråd. 

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

t-buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Jeg læste lidt af din tråd og fandt den kørt lidt ude på sidesporet allerede på første side- så jeg tillod mig at oprette en ny om dette specifikke emne, hvor jeg undrer mig over, at de i et anfald af mere eller mindre misforstået "musikpædagogisk" smagsdommeri ikke kan holde deres pølsefingre væk.

Og jo jeg ved godt at de går forsigtig til værks som jeg også indledningsvis skriver - men det er princippet i, at de lige ved hvordan de skal "farve" musikken og smide det ned over hovederne på os andre. Som sagt: Man kan sagtens selv lave dynamikklippene men man kan ikke komme tilbage, når først de har været inde og skrue på knapperne. Det er svært at forholde sig "roligt" til. Jeg bliver faktisk lidt urolig. Verden den er ond, ond , ond.

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

t-buch skrev:
Jeg læste lidt af din tråd og fandt den kørt lidt ude på sidesporet allerede på første side- så jeg tillod mig at oprette en ny om dette specifikke emne, hvor jeg undrer mig over, at de i et anfald af mere eller mindre misforstået "musikpædagogisk" smagsdommeri ikke kan holde deres pølsefingre væk.

Og jo jeg ved godt at de går forsigtig til værks som jeg også indledningsvis skriver - men det er princippet i, at de lige ved hvordan de skal "farve" musikken og smide det ned over hovederne på os andre. Som sagt: Man kan sagtens selv lave dynamikklippene men man kan ikke komme tilbage, når først de har været inde og skrue på knapperne. Det er svært at forholde sig "roligt" til. Jeg bliver faktisk lidt urolig. Verden den er ond, ond , ond.

Ja, men tråden blev "normal", da først det først blev klarlagt, at det var Beatles det handlede om. Og siden har debatten skam været yderst seriøs. Der er givet mange links til steder, hvor interessserede kan finde yderligere information, f.eks. dem som bittermand giver ovenfor.

At der er brugt EQ er ikke noget nyt. Det sker i enhver musikproduktion.

De wave-forms jeg har set, tyder IKKE på noget alamerende mht. kompression.

Noget helt andet er, at moderatorerne her på sitet normalt ikke accepterer, at der kører flere tråde sideløbende om samme emne. De lukker ofte den ene. 

hilsen Per

t-buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

.....De wave-forms jeg har set, tyder IKKE på noget alamerende mht. kompression.

Noget helt andet er, at moderatorerne her på sitet normalt ikke accepterer, at der kører flere tråde sideløbende om samme emne. De lukker ofte den ene. 

Jo jo - men du skriver jo selv netop:
"Som trådstarter vil jeg gerne have, at diskussionen holder sig til MUSIKKEN."

Og det var også sådan jeg så din tråd. F.ek.s også et eller andet med "Hvilken anden musikgruppe end Beatles osv. osv." altså lidt en glædestråd og hyldest til Beatles og glæde over at der er noget nyt at bruge penge på fra den kant.

Denne tråd går altså ind og undrer sig over, hvorfor man ikke bare prøver at give os lyden direkte fra masterbåndende (hvor der sikkert også er brugt EQ) uden dikkedarer, omveje og pølsefingre - så kan dem som der lyster det jo selv smadre dynamikken og lave om på stereomiksene og hvad man ellers kan finde på af løjer, når nu teknikken kan så meget

Lad os da få valgmuligheden og gerne i 96 khz. Denne tråd, er så mit ydmyge bidrag til at folk da så ved, hvad de nogenlunde går ind til, når de står dernede hos deres pladedealer

(ellers så kunne de måske lave løjer og klovneriger til CD-folket og så give vinylfansene den ægte vare, bare for at nævne en mulighed)

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige, at de wave-forms jeg har set IKKE tyder på nogen for loudness-war. Det er heller ikke det, som anmelderne (tilsyneladende) skriver.

For at gå ind i en diskusion om loudness-war vil jeg se wave-forms, både for hele sange og kortere dele heraf (10 sek, 1 sek, 0.1 sek). Sommetider kan det se ud som om, der sket massiv komprimering, hvis man kun ser på hele sangen. Hvis man ser på kortere tidssegmenter, viser det sig, at kun i nogle enkelte samples når man klippegrænsen.

Og du kan ikke komme med så bombastisk en udtalelse uden dokumentation - stik mod hvad alle anmeldere siger.

Iøvrigt skiftede "min" tråd navn igår (efter henvendelse til Administrator), netop for at kunne rumme alle aspekter af diskussionen om de nye remasters.

hilsen Per

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 08 September 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Men hvorfor to tråde? Det sagtens noget man kunne holde i den ene tråd. At begge tråde hedder det samme i oversigten hjælper heller ikke på overskueligheden! 

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Prøv at læse det nye highfidelity, de har rent faktisk og i modsætning til dig haft direkte demo af resultatet, samt fået en forklaring på processen.

Jeg hader lige som alle andre komprimeret lyd, det burde forbydes, men når der så rent faktisk kommer en "remaster" hvor direkte fejl er rettet, uden komprimering, ja så klapper jeg altså i mine små hænder. Jeg har da masser af negativer liggende i kælderen, hvor fotografen som fremkaldte og lavede papirprints var en klaphat, dem vil jeg da gerne ved lejlighed have genfremkaldt hos en som har tid og kunnen!

Kan du se sammenhængen og fremfor alt forskellen?

mvh M

t-buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har følgende fra en musikbibliotekar som også har haft adgang til processen

De har hævet lydniveauet nogle få db over hele linjen og nænsomt
klippet de toppe af der så blev nogen få steder.

Ikke alarmerende (som jeg hele tiden har skrevet) men alligevel. Fakta er, at der er blevet klippet, så må dem som køber det, så se hvordan ordene "få" og "nænsomt" skal tolkes.

Efter min mening skulle de bare helt undlade - som sagt igen igen igen så kan man selv lave det så let som ingenting på en computer, hvis det er det, man vil have

Måske er vi så bombarderet med Loudnesmuren i alt nyt musik, så selv en mere "nænsomt" udgave bliver et fremskridt. I mine øjne bør man reagerer, for der er ingen grund til det - og det er i stedet et mindre tilbageskridt ... og det er skidt.. og tager en del af glæden væk, når man nu står og skal købe dette værk, som de netop forsøger at sælge som den helt store audiofile åbenbaring

t-buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Taget fra Gaffa:

Dynamik og kompression

Q:
- Ville I ændre dynamikken?

SR:
- Ja, meget tidligt i forløbet foretog vi den beslutning i forhold til stereoudgivelserne, at vi ville begrænse dem en smule og så bringe niveauet op til standarden i dag. Det er sådan, at nutidens købende publikum ville nok forvente en smule limiting......

herefter prøver de på at gyde olie på vandende ved at negligere ovenstående
Men hva be har her har I det direkte fra Hestens mund og god fornøjelse til "nutidens købende puplikum"

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 09 September 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Turn off your mind

Relax

And float downstream...

'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 09 September 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

T-buch;
Mon ikke det går?
Hvis det føles som verdens undergang for dig, så find dog noget andet at bruge din tid på. Det er stadigvæk Beatles' musik og det er vel til syvende og sidst det det handler om (håber jeg).

Du VIL jo have situationen til at ligne lyd-skamfering. Du maler fanden på væggen lige med det samme, uden at forholde dig til noget af det andre skriver og linker til. Og du har tilsyneladende heller ikke hørt materialet - målinger og teoretiske fakta er én ting, at lytte til det er noget ganske andet - det ved du vel. Så hvordan kan du udtale dig så kraftigt ud fra hvad du har hørt andre snakke om og hvad du har læst i Gaffa (osv.)

Og nej, ikke alle og enhver kan gå ind og lave om på lyden selv - det kan godt være du og jeg kan, men det er langt fra størstedelen der ville ane hvor de skulle starte.

Mvh. og god onsdag!

Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

t-buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

HVis jeg maler fanden på væggen så læser i da godt nok mit indlæg som fanden læser biblen

Jeg gør alene opmærksom på at der er pillet ved dynamikken og synes egentlig at det er vigtigt at folk er klar over det.

Jeg er af den klare overbevisning, at de skulle have holdt graberne for sig selv. Undrer mig meget at men ikke kunne finde nogle ligesindede i dette forum, men det er jo til syvende og sidst smag og behag.

OG så alt det her med at være rolig og om ikke det går???? Er dette kun et forum, hvor vi fremhæver alt det positive eller kunne der måske være plads til en kritisk røst. Det sidste syntes jeg ret så elskværdigt overfor andre audiofile og dermed meget positivt.

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Beatles bliver ikke remasteret for en flok nørdede lydentusiasters skyld. Det skal sælges til det bredest mulige publikum, hvilket i tilfældet Beatles ikke siger så lidt. Hr. og fru Jensen synes aldrig, at Beatles har lydt så godt, og det er det, der gælder. Hvad vi mener, er flueknepperi, som intet multinationalt pladeselskab behøver at forholde sig til. Det er virkeligheden.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

t-buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen intention om at påvirke de store selskaber specielt
Men mener blot at min information - i dette forum i hvert fald - bør tages godt imod

I øvrigt er der flere "nørdede lydentusiaster" derude end man lige umiddelbart skulle tro. Selvfølgelig er der det.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2009 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

http://blog.stereophile.com/musicroom/robertbaird/

Så er den vist ikke længere .

slyd