Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 11 November 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 11 November 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende at få dem til Danmark. Har lagt mærke til at de har høstet meget ros i England. De skal helt sikkert prøves, og det lyder til at forhandleren er villig til udlån og lign.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 11 November 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med forhandlingen af Atlas Cables.
Der lægges en del vægt på logik og simplicitet i beskrivelsen - ærgeligt nok virker det temmelig ulogisk og komplekst.
Hvad betyder det at micro-teflon coatingen har en "velocity" på op imod 70%?
Hvordan kan man påvise at informationer bliver "slettet" via et kabel?
Og den der
Hifi4real skrev:
Det er en ret enkelt filosofi og tankegangen er fra en samling af ældre herrer som har en erfaring vi andre ikke kan købe. Vi skal bare lytte og lære. |
|
|
Det er sgu for flabet det der hehehe..
Men det er sikkert nogle fine kabler, og held og lykke med salget - det skal nok gå godt.
Mvh Sjønne
PS. Undskyld hvis dette indlæg virker for negativt... men I(og mange andre) burde som forhandler nogengange vurdere hvor meget ævl en flok hifinørder egentlig har fortjent
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Hvad betyder det at micro-teflon coatingen har en "velocity" på op imod 70%?
Hvordan kan man påvise at informationer bliver "slettet" via et kabel? |
|
|
Ja, det er virkelig mærkeligt - det er trods alt bare vekselstrøm, der skal ledes i sådan et kabel... __________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Sjoenne og dysterland og andre interesserede. Vil I ikke sende mig en mail med navn og adresse, så sender jeg en dvd til jer hvor hele opbygningen af kablerne er beskrevet.
Der er virkelig også mange gode informationer at hente på www.atlascables.com hvis I har interesse i at læse derinde.
Det er såmænd ikke så meget at "pådutte" eller lukke øregas ud, men mere for at formidle hvad Atlas filosofien er. Andre bruger så store flotte trækasser eller andet de spænder om deres kabler og kalder det noget andet.
Grunden til det med speed/velocity i kablet, er Atlas´ nyeste udvikling af mikro teflon som ioslering, ikke påvirker lyden så meget som tidligere. Alle de høje frekvenser bevæger sig i yderkanten af et kabel hvorimod de dybere er midt i kablet. Det betyder at isolering har især stor betydning for lyd omkring de høje frekvenser. Her er det nye isolering bedre - ja op til 70%.
Håber ikke det var for meget "øregas"
God dag til jer alle.
Kennet
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og for en god ordens skyld er jeg importør af Atlas kabler. Jeg er ikke forhandler, men jeg formidler gerne vejen.
Kennet
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gbemi skrev:
Hejsa.
Sjoenne og dysterland og andre interesserede. Vil I ikke sende mig en mail med navn og adresse, så sender jeg en dvd til jer hvor hele opbygningen af kablerne er beskrevet. |
|
|
Det er hermed gjort - håber at det er mere oplysende
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det ikke for at være Rasmus Modsat - men jeg ville egentlig hellere have et link til en videnskabelig forklaring på, hvorfor høje frekvenser skulle løbe i udkanten af en ledning, og de lave i midten...
__________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der !
det er da nogle flotte kabler de har skruget sammen der, men så har jeg heller ikke mere at sige for jeg har jo ikke hørt dem og jeg tror ikke de er meget bedre en andre gode kabler det kommer jo an på vilkent set up de skal spille med 
det der med isoleringen skulle ændre på lyden er jeg ikke med på det har noget at gøre vor mange tråde der bliver brugt og vor tykke de er og om de er isoleret ver for sig eller det er en enkelt tråd der bliver brugt og vor tyk er den og så vidre
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da godt at hifi interesserede ikke er ligeså bedrevidende omkring alt andet indenfor Hifi som de er omkring kabler. Jeg vil gerne prøve det af
i praksis inden jeg kaster min dom hjemme fra sofaen, hvor kan man mon høre dem henne?
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
Nu er det ikke for at være Rasmus Modsat - men jeg ville egentlig hellere have et link til en videnskabelig forklaring på, hvorfor høje frekvenser skulle løbe i udkanten af en ledning, og de lave i midten... |
|
|
Det burde du kunne finde, for det er ikke noget Atlas har opdaget - det har længe været kendt, så vidt jeg ved.
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
Nu er det ikke for at være Rasmus Modsat - men jeg ville egentlig hellere have et link til en videnskabelig forklaring på, hvorfor høje frekvenser skulle løbe i udkanten af en ledning, og de lave i midten... |
|
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect Ved ikke om dette er fyldstgørende, men det burde være en start hvis du er interreseret.
Edit: Hvilket lidt har noget at gøre med hvorfor deres bi-wire kabler typisk er tynde i den del der skal gå til diskanten. __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 12 November 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
dysterland skrev:
|
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect Ved ikke om dette er fyldstgørende, men det burde være en start hvis du er interreseret.
Edit: Hvilket lidt har noget at gøre med hvorfor deres bi-wire kabler typisk er tynde i den del der skal gå til diskanten. jo tynder kabler bliver jo mindre bas sliper der igenem, det kales naturlig afruning af de dybe frekvenser, vis det bliver alt for tyndt mister man lidt krop/varme på de neder toner i diskandten derved en lidt tynd diskandt
vis man kikker på de gamle højttaker 2/3 vise er der for skalige tykelser kabler der er gamelt kendt at gøre det på den måde med en tyndy til diskandten og tykker til bas/mellemtonen |
|
|
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
Sendt: 01 December 2009 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var nogen der gerne ville vide hvor de kan høres:
Simple hifi i Kbh ved Søren Sørensen (6130 7602)
Soundecsape i Århus ved Kenn Weinreich (30177095)
Lydstuen i Silkeborg ved Kurt Andersen (27293453)
Hifi4real i Herning (5045 0661)
Dette var lige mulighederne indtil videre.
Hilsen
Kennet
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 21 December 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Gbemi skrev:
Hejsa.
Sjoenne og dysterland og andre interesserede. Vil I ikke sende mig en mail med navn og adresse, så sender jeg en dvd til jer hvor hele opbygningen af kablerne er beskrevet. |
|
|
Det er hermed gjort - håber at det er mere oplysende  |
|
|
Det var det så ikke hehe
Undrer mig stadig over hvordan man kan sige at kablet sletter audio-information. Og den der med 70% velocity blev jeg heller ikke klogere på.
En DVD med prisliste, billedgalleri og en powerpoint der mest af alt ligner noget fra et sælger-træningskursus gjorde mig altså ikke klogere.
Vi lader den ligge der
Glædelig jul
|
Til top |
|
|