Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 16:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Fjernbetjening og tastatur (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
staun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Nu er mediecenteret bygget færdigt - ikke noget købt eller lignende, men en 7" touchscreen, der er bygget ind i et plexi-kabinet jeg har lavet. Meningen er at alt mit udstyr skal stå i et skab man ikke kan se.

Nu vil jeg så have mulighed for at kunne styre alt (fladskærm, bose-anlæg og multiemediecenter PC) med en fjernbetjening.

Min tanker er indtil videre at købe følgende:

• Logitech Harmony One Advanced
diNovo Mini (udelukkende til at kunne bruge computeren til andet end MMC)

Jeg kan dog ikke lige gennemskue, hvordan jeg kommer til at styre mediecenteret med Harmonyen - skal jeg have købt noget infrarød udstyr, der kan programmeres ind i Harmonyen?

Har også tænkt over Harmony 900 med RF (sammen med AV receiveren fra Logitech), så jeg ikke skal pege direkte på udstyret, det står lidt væk fra fladskærmen m.m.

Hvad har I af ideer til at få løst mit mål med udstyret?

Til top Vis staun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af staun

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg fjernstyrer min mediepc vha trådløst netværk samt www.logmein.com (gratisversionen), hvor jeg har tilkoblet den pc, der skal fjernstyres.

Fjernstyringsenheden er en lille bærbar. Fordelen er, at du kan styre medie pc'en, uagtet hvilke programmer der er på. Logmein fungerer med windows, jeg har også kendskab til en tilsvarende ting til Ubuntu (Linux) men det er lidt mere langhåret.

Hvis det kun er Windows Media Player de rskal fjernstyres, kan det ske via en mobiltlf der kan afvikle java-scripts og har bluetooth. Forudsat din mediepc også har bluetooth. Så skal du ha fat i et program, der hedder "Salling Clicker", http://www.salling.com/clicker/windows/

Salling Clicker styrer de mest gængse Windows-programmer, og har album art osv i telefon-displayet

God fornøjelse
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

staun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Lyder fint, ville bare godt undgå at skulle have en bærbar i stuen for at administere en PC i hjørnet. Fruen skulle også nemt kunne starte det hun vil og IT-kvik er hun ikke ligefrem :-)

PC'en kører Windows7 medieCenter eller også hopper jeg tilbage til MediePortal, så det skal helst styres/ ses via fladskærmen, når der skal ses film. Touchskærmen er kun til musikafspilning - gider ikke have tændt tv'et for at bladre rundt i musikken.

sorent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Har selv en Logitech Harmony 995 med RF. Det funker bare... Det tager lidt tid at få kodet det hele, men derefter virker det også bare. et klik og en aktivitet begynder - kunne fx hedde "se film" - mediecentret tænder (hvis det da ikke kører 24/7), tv tænder, forstærker tænder og alt bliver sat på de rigtige kanaler. Sidst har jeg også lige fået bygget noget simpel on/off fjernbetjent på, så min subwoofer nu også bliver tændt i aktiviterne og jeg kan dæmpe op og ned for lyset.

Min forstærker, samt min dvd afspiller står i en lav reol, hvor der godt kan komme lidt i vejen for et direkte ir signal - intet problem. de er så koblet på fjernbetjeningen med RF/IR konverteren, således af Harmoneyen sender med RF til modtageren der konventere det til IR signal der løber via et lille kabel til den enkelte enhed = 100% success hver gang. Ikke noget med at forstrækeren ikke lige blev tændt fordi du pegede lidt skævt med fjernbetjeningen.

generelt kender harmoney de fleste enhender og funktioner fra fjernbetjeningerne, nogle specielle knapper har jeg været ude for at den ikke kendte til, men det er dejligt nemt at lære den funktioner fra de orginale. bruger ALDRIG mine orginale fjernbetjeninger i dag, min Harmony kan alt

Til top Vis sorent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorent

staun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Harmony 995 RF?? - den syntes jeg ikke at kunne finde nogen steder. Er det en ny variant af Harmony 900.

Havde du også købt harmony 895 wireless AV Receiveren til din fjernbetjening for at styre alle dine IR enheder.

Hvordan styrer du dit medieCenter, har du også købt noget IR-udstyr til den?

sorent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Beklager... Det skulle selvfølgelig ha stået 990 - Som er den samme som 980 bare hvor der følger RF kit med.

RF modtageren er tilsluttet til mit mediecenter med usb og kan så styre mediecentret den vej... Jeg kunne ikke få min harmony til at styre mediecentret med de forskellige indkoede procedure der er. Mit mediecenter er saml selv. jeg ved ikke om det har noget at sige, men jeg roede heller ikke ret meget med det, da det er utroligt nemt at lære den kommandoer. Det tog mig vel 15 min at få kopiret alle kommandoer fra min orginale microsoft MCE fjernbetjening over på min harmony.

Jeg vil tro at har man en Harmony uden RF kit, eller anden form for tilslutning til usb/mediecentret, skal man vel bare have en lille ir sender dertil.

staun
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

ok, harmony 990 må være en ældre model, kan slet ikke finde den noget steder.

Det kit du nævner er det dette:
http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/ devices/378&cl=dk,da

ok, du har haft en fjernbetjening i forvejen til at styre dit medieCenter. Det var lidt det jeg frygtede at jeg skulle ud at købe sådan en bare for at kode harmony 900 med de funktioner. Håbede lidt på at den selv kunne finde ud af noget via noget USB/ bluetooth.

sorent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Ja min fjernbetjening er udgået... Ja det kit du nævner er det jeg har... med 990'eren var det bare indkluderet.

Jeg tror som at den har de rigtige koder til styring af mediecenter, det er nok bare et spørgsmål om at lede lidt... Men gad som sagt ikke bruge ret meget energi på det da det meget hurtigt vil ta længere tid end bare at hente fra den orginale

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes