Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: højtallere kabler. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johnnid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 September 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

har lige fået helt nye soavo 1 højtallere, men mine gamle kabler er simpelthen ik gode nok, nogen forslag.
Til top Vis Johnnid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnnid

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at inakustik atmos air 309 gør det godt... kunn ikke høre nævneværdig forskel mellem mine taralabs prime 1000 til 600kr/meter og Atmos til 90 kr/Meter.

Og det var med Dali Evidence 870 og kæmpe vincent forstærker(SAV -P200)

men igen.... det betyder dælme også meget at du har en ordenlig forstærker foran. Det kunne jo også være skyld i din manglende lydkvalitet. En kæde er jo ikke stærkere end det svageste led

Men hop ikke på alt for dyre kabler. Hørte engang en der sagde at det er sjovere at grine i et lille vindue, end at græde i et stort

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Johnnid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

haha det er rigtigt nok jeg har en yamaha rx 657 forstærker er den kraftig nok? hvad med supras kabler?

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

supra er der megen snak om... tror der kommer gang i debatten.., bare det at du nævne navnet.... supra....

Ej.. pjat til side. jeg har bare læst så meget om supra... og de skrive en masse fantastisk om deres kabler... lige så vel som alle de andre gør. og supra er sikkert også en fin kandidat, jeg har bare ikke prøvet den, men den ligner blot et standard kabel i den billige ende, med flere små ledere, for at give et stort  areal. Der er selvfølgelig forskel på kabler, men det skal altså også lige nævnes at det er på kabler at der bliver tjent flest penge... tyg lidt på den 

flere små ledere, som i alt giver et stort areal, som strømmen kan løbe på, den løber nemlig på overfladen

gode kontaktflader, dvs gode stik, terminaler, banan-plugs, er generelt her hvor det batter. En dårlig kontaktflade - iret/rusten/fedtet -  kan ødelægge de allerbedste kabler.

f.eks atmos air 309, med kobber til 45 kr/meter i DAT (danskaudioteknik). så er der masser af hul til at der kan komme strøm fra din forstærker til dine højttalere. kan den bi-wires, så er det bare med at komme i krig... så kommer der mere kobber = bedre hul til strømmen

MEN MEN.... kig du nu hellere på en lidt bedre forstærker. Hvis du ikke høre surround... så få meget hellere fat i en stereo forstærker..... her får du meget mere vellyd for dine penge.

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Johnnid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

det er der sku ikke penge til lige nu. men jeg kommer langt med atmos mener du, til "kun" 45 kr. meteren, kan det ikke bedre betale sig at købe dem til 90 kr.

kazze27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 September 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

yeah supra laver nogle lækker kabler :D

Til top Vis kazze27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kazze27

Johnnid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

er søvl kablerne ikke gode nok fra atmos?

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Kan blot sige at det er samme kabel som bliver brugt internt i DAT's Amadeus center højtt. som jeg tilfældigvis har et færdigt DIY-eksempel stående af her i stuen

Og det spiller meget åbent og lækkert. Men min surround forforstærker og effekt til min center er også i en lidt bedre kvali end din rx657 - no offence

men du får jo også supra ply 1.6 til 25 kr/meteren.... så tja....

Havde tilfældigvis lige et High Fidelity liggende med en anmeldelse af netop dine højttalere. Og de kan godt bi-wires. og her ville jeg nok vælge atmos air silver til 90 meteren til bassen og lidt mindre kobber til toppen, da dennes diskant er en metal-dome, som godt kan blive lidt spids. Men det er blot min tanke.

min erfaring er at sølvkabler giver bedre styr på bassen og at kobber giver en mere rolig diskant. Men igen. hvilke kabler har du lige nu? og hvilken cd afspiller bruger du. osv... for det betyder dælme også meget i det totale regnestykke

Johnnid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

jeg bruger noname kabler :) det virkelig skod. har ik en gang nænnet at sætte de nye højtallere til endnu.

ang. forstærker, selvf. man får jo det man betaler for.

jeg har tænkt mig at bruge lyd fra pcen, selvf. cd kvali. med en m2tech, og et ordentligt croxial kabel til dacmagic. fra dac magic til forstærker ved jeg ik endnu???

men jeg kan kun finde atmos i silver. ingen kobber, som jeg skal bruge til diskant

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 September 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Johnnid skrev:

men jeg kan kun finde atmos i silver. ingen kobber, som jeg skal bruge til diskant

Vil det sige du vil bi-wire? Så var det måske en idé med et brugt Nordost som dette!

Iøvrigt ville jeg foretrække sølv fremfor kobber til diskant!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Johnnid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

så er de kabler iminente til mine højtallere? god kvali og det hele? og stikkene passer lige ind i dem ogs?

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

danskaudioteknik.dk -> produkter -> kabler    her skulle der gerne være kobber udgaven

Du skulle gerne kunne finde en ganske lækker integreret forstærker her på KSB til en meget lille penge som lyder bedre en din rx657.

Den her burde spille rigtig godt:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=165783    

... min søster har storebroderen PM8000 til et sæt Dali Grand Coupe. og det lyder nøf

Der er også denne her http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=165785 

her får du også en cd-afspiller med.

begge er fremragende forstærkere, især til denne lave pris

Køb det billigste fra inakustik og spar pengene til en af disse forstærkere... så er du meget mere kørende

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 September 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

jeg kender ikke dine ht! Men bananer passer i langt de fleste terminaler. Er der ikke et rundt hul i terminalen? (måske 5mm?)

Men Nordost er et meget anerkendt mærke og jeg kan godt lide deres produkter. Du får virkelig et godt kabel til pengene dér brugt!!!

Forsølvet kobber har noget af fordelene fra begge materialer. God dybbas og detaljeret diskant...

Johnnid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

hvad er ny prisen på sådan MARANTZ PM-7200  da? men så er det jo ogs slut med surround ;(

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 September 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

til en 3vejs som de Yamaha med 2 basser og en driftseffekt på 89 dB vil gerne have noget effekt, før de virkelig åbner op.

Jeg synes faktisk de ser så fine ud, at det vil være passende med en forstærker som denne...

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Grunden til at jeg anbefalede kobber til diskant. var blot med den fact at hans diskant er en metal-dome.  Men igen.... brug hellere 1500 på forstærker, frem for kabler.

Men Finlytteren er dog inde på noget... det Nordost han linker til, har stor overflade og de er genrelt gode i de dyrere udgaver jeg har hørt. Men glem deres billige kabler, jeg var dyyybt skuffet over deres Dreamcaster med solid core. men igen... det var nok mere pga dens opbygning. Meget flad, dæmpet og kedelig lyd. her vil jeg igen anbefale inakustiks

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Mindes at en PM8000 kostede ca 6K i klubben den gang den stadig solgte. så 7200'eren har nok kostet 5K. men det er et gæt.....

Johnnid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

ja man bliver jo klogere hver dag. men hvis jeg skifter min forstærker ud er det slet med surround sound, jeg bruger den jo til film, ps3 osv

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 September 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
Johnnid skrev:

Vil det sige du vil bi-wire? Så var det måske en idé med et brugt Nordost som dette!

Iøvrigt ville jeg foretrække sølv fremfor kobber til diskant!

Omvendt kobber til diskanten for blødhed og sølv til bassen for at den skal være tight. Se det er der ingen der har prøvet . Måske den helt rigtige synergi. Hverken boost i top eller bund som det er tilfældet med den modsatte konfiguration.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 September 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

hvis du prioriterer musik højere end film, vil jeg anbefale dig en stereoforstærker. Hvis du også prioriterer surround højt, er der næsten ingen vej uden om en surroundforstærker. Næsten. Men så begynder det også at koste...

Eksempelvis en Audia Flight One har ind- og udgange til 6 kanaler, selvom det er en stereoforstærker. De sælges ofte omkring 15-18000 brugt. Pointen er at man kan tilslutte op til 4 ekstra effektkredse og dermed have 6 kanals surround. Det kræver dog at din afspiller har surroundprocessor med udgange til de forskellige kanaler...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes