Forfatter |
|
eSeL Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum! Jeg skal bruge en afspiller med en ok analog udgang da lyden skal gennem mit stereo setup. Jeg kan selvfølgelig bruge coaxial udgangen til min stello da100sig, men så går jeg glip af den højere opløste lyd fra blu-ray...korrekt? Derudover skal afspilleren jo heller ikke koste en bondegård. Både brugt og nyt er fint. Ideer? Budget MAX MAX MAX 3000,- (MAX...og så skal den næsten være af ren guld  ). Med mange tak fra en stereo fyr og rookie på HD fronten
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 05 Februar 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan være svære at finde, til den pris.
Kan næste kun tænke på disse to:
Sony BDP-S5000ES og Oppo BDP-83SE
Man man kan jo altid prøve, ville tro at de (hvis du er heldig), lander på mellem 4000-5000 kr.
|
Til top |
|
|
eSeL Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. tak for svaret. Det ligger jo nok lidt over mit budget. Jeg finder nok noget inden længe ;)
|
Til top |
|
|
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
cambridges bluray skulle også være god... måske kan du få en til 3000
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/cambrid ge_650bd-_blu-ray-afspiller_sort.htm
|
Til top |
|
|
eSeL Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mistede jeg tålmodigheden med at lede og købte en brugt Pioneer bdp-LX71... Må sige at jeg ikke er tilfreds. Selve lydkvaliteten er sådan set fin nok, men lyden, som jeg er tvunget til at køre analogt, er oceaner af tid foran mit billed.
Som jeg ser det er der ikke mulighed for lip-sync eller lign. i den Pioneer 
Nogle gode forslag til hvad man kan gøre???
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
eSeL skrev:
Så mistede jeg tålmodigheden med at lede og købte en brugt Pioneer bdp-LX71... Må sige at jeg ikke er tilfreds. Selve lydkvaliteten er sådan set fin nok, men lyden, som jeg er tvunget til at køre analogt, er oceaner af tid foran mit billed.
Som jeg ser det er der ikke mulighed for lip-sync eller lign. i den Pioneer 
Nogle gode forslag til hvad man kan gøre???
|
|
|
Hvilket tv har du på? Og har du nogle digitale billedforbedringskredsløb på "On"? __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
eSeL Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Sony kdl-40ex501 som jeg lige har købt og jeg har derfor heller ikke leget så meget med indstillingerne. Jeg ved at motion-flow er sat til standard. Hvis jeg fjerner motion-flow er der stadig forsinkelse.
Derudover er sort "forbedring" og hvid "forbedring" slået fra.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
eSeL skrev:
Jeg har et Sony kdl-40ex501 som jeg lige har købt og jeg har derfor heller ikke leget så meget med indstillingerne. Det eneste jeg ved er at motion-flow er sat til standard. Hvis jeg fjerner motion-flow er der stadig forsinkelse.
|
|
|
Det kan sagtens være signalbehandlingen i tv´et som tager tid. Prøv at slå alle "billedeforbedrings" kredsløb, digitale filtre og lignende fra. Det bør i hvert forbedre problemet. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
eSeL Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm ok... Lyder som en kedelig løsning. Det er vel en del af de kredsløb som giver et bedre billede?
Men jeg prøver så snart jeg kommer hjem 
Andre gode forslag, eller endnu bedre - løsninger ?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
eSeL skrev:
hmm ok... Lyder som en kedelig løsning. Det er vel en del af de kredsløb som giver et bedre billede?
Men jeg prøver så snart jeg kommer hjem 
Andre gode forslag, eller endnu bedre - løsninger ? |
|
|
Ikke i mine øjne. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
eSeL Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. Mange tak for hjælpen. Jeg giver det som sagt et forsøg senere.
|
Til top |
|
|
eSeL Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2011 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv øv... Det hjalp desværre ikke. Kan være jeg skal ud efter en ny afspiller. Men tak for inputtet
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 08 Februar 2011 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
eSeL skrev:
Hej Forum!
Jeg skal bruge en afspiller med en ok analog udgang da lyden skal gennem mit stereo setup.
Jeg kan selvfølgelig bruge coaxial udgangen til min stello da100sig, men så går jeg glip af den højere opløste lyd fra blu-ray...korrekt?
|
|
|
Ikke helt. SPDIF kan sådan set godt overføre 24 bit lyd, så længe det kun er stereo. 24 bit multikanal kan du jo være ligeglad med i dit setup. Men det er ikke nødvendigvis alle afspillere der kan aflevere 24 bit på SPDIF, så det er noget du skal være obs på. Under alle omstændigheder, så vil jeg tro at selv 16 bit til din Stello, vil lyde bedre end analog-udgangene på en hvilken som helst 3000,-s afspiller. Så hvis jeg var dig, ville jeg satse på SPDIF til din Stello, og så undersøge om man kan få en afspiller med 24 bit ud via coax til de penge (det er ikke noget jeg ved noget om). __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 08 Februar 2011 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
eSeL skrev:
|
|
|
Hvad er "oceaner af tid"?
Har dit tv en "game mode" eller lignende, så prøv at slå det til. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 08 Februar 2011 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
eSeL skrev:
Så mistede jeg tålmodigheden med at lede og købte en brugt Pioneer bdp-LX71... Må sige at jeg ikke er tilfreds. Selve lydkvaliteten er sådan set fin nok, men lyden, som jeg er tvunget til at køre analogt, er oceaner af tid foran mit billed. |
|
|
Teknisk set er det ikke lyden der er foran billedet, men billedet der er efter lyden. Med det mener jeg, at problemet ofte er at TV'ets diverse billedbehandlingsfunktioner forsinker billedet. Prøv derfor at slå disse fra og se om det ikke hjælper. Hvis dit TV har mulighed for 1:1 visning så brug også dette (ingen zoom eller tilpasning, men 1:1 pixelvisning af det digitale HDMI signal).
|
Til top |
|
|
eSeL Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg prøvet at lege lidt med tv'et og afspilleren.
Det viser sig at forsinkelsen umiddelbart er mindre ved afspilning af en Blu-ray disc end en dvd, men har kun én blu-ray disc indtil videre så ved ikke om det er generelt.
Derudover har jeg i tv'et fjernet alt billedbehandling, men uden det har hjulpet.
Med hensyn til at bruge spdif så glemte jeg selvfølgelig at sige, at jeg har en subwoofer jeg gerne vil have til også. Altså 2.1 lyd, hvorfor det vel er et krav med analog udgang.
Igen tak for alle svarene. Jeg eksperimenterer videre også spdif. Kan jo være den sender signal ud til analog og spdif på samme tid.
|
Til top |
|
|
mortenstryhn Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
BrAvO skrev:
cambridges bluray skulle også være god... måske kan du få en til 3000
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/cambrid ge_650bd-_blu-ray-afspiller_sort.htm
|
|
|
Den har jeg købt som ny til 3.500 kr. og den er superb til prisen. Både Blu Ray og DVD står fantastisk på skærmen. Lyden er jeg også mere end tilfreds med - både film og musik spiller bare.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
eSeL skrev:
Med hensyn til at bruge spdif så glemte jeg selvfølgelig at sige, at jeg har en subwoofer jeg gerne vil have til også. Altså 2.1 lyd, hvorfor det vel er et krav med analog udgang.
|
|
|
Det kan jeg ikke helt gennemskue, hvorfor mener du det er dét? Du kan ikke sætte subwooferen direkte til afspilleren alligevel, da du så vil mangle volumenregulering af den. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
eSeL skrev:
Så har jeg prøvet at lege lidt med tv'et og afspilleren.
Det viser sig at forsinkelsen umiddelbart er mindre ved afspilning af en Blu-ray disc end en dvd, men har kun én blu-ray disc indtil videre så ved ikke om det er generelt.
Derudover har jeg i tv'et fjernet alt billedbehandling, men uden det har hjulpet.
Igen tak for alle svarene. Jeg eksperimenterer videre også spdif. Kan jo være den sender signal ud til analog og spdif på samme tid.
|
|
|
Du skrev noget om at du kørte analog lyd og digitalt billede. Det er der for du oplever den tidsforskel. Jeg har selv prøvet at have et andet tv kørende samtidigt analogt. Her er både lyd og billede foran det digitale. Så når du får sat det op digitalt her, vil dit problem være væk.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 10 Februar 2011 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
........  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|