Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2026 | 23:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Reperation af heaphones/dilemma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ramses
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2011 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er den lykkelige ejer af et par Ultrasone Proline 750, hvor den ene enhed desværre er røget.

Jeg ville utroligt gerne have dem fikset og fik en pris på en ny enhed af SC sound som forhandler Ultrasone i DK. prisen lød på 314kr ex moms for en ny enhed.

Kender i et sted hvor jeg kan finde en billig reperatør som kunne reparere disse for mig og ikke rippe mig totalt. Jeg fik en pris som lød på 750kr for reperationen, er det okay? og har i erfaring med reperationer af cans?

Jeg vil også høre jer om i mener det kan betale sig at få dem repareret til den pris eller om jeg bare bør købe et par nye?

Alternativt har jeg haft kig på Beyer dynamics DT-770 pro, da jeg er lidt af et Bassface og primært bruger mine cans til musik+film i hjemmet. Jeg hører stort set kun elektronisk musik.

Derudover har jeg gået og luret lidt på Sennheisers RC 170, fordi jeg gerne ville være fri af ledningerne og fordi jeg gerne ville kunne bruge dem i hele min lejlighed uden at forstyrre. Det kunne desuden også være rart, hvis der var indbygget mic, som der er i Sennheiser's MM450, da jeg har det hele sat til min comp. og også bruger skype en del. De er bare langt over mit budget, som max. rækker til RC 170'erne.

Til slut vil jeg lige høre om der er et sted i kbh, hvor det er muligt at prøve både RC 170 og DT 770'erne inden jeg køber dem?

Input modtages med kyshånd
-Ramses
Til top Vis Ramses's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ramses

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Maj 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Velkommen til Ramses

Hvor ved du fra at enheden er røget?

Jeg kan sagtens sætte en ny driver i for dig gratis, den slags roder jeg jo en del med hehe

Men først skal vi lige finde ud af om driveren er gået, for det lyder underligt, de holder som regel ret godt
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Ramses
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2011 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Tak for det hurtige svar :)

Jeg fik den tjekket gratis, og det er driveren der er gået.

Det var samme sted som jeg fik tilbuddet for de 750,-. Ganske god service, men man er jo altid på jagt efter det billigst mulige som studerende.

Jeg er ikke sikker på man som privatperson kan købe driveren alene dog, den skal umidlbart bestilles gennem en forhandler, skrev ham jeg havde fat i fra SC Sound.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Maj 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hvordan gjorde de det? De skal faktisk have driveren helt ud eller hvetfald have blotlagt den og have loddet nye kabler på for at tjecke.

99% af gangene er det kun stikket der er noget galt med.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Ramses
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Han skilte koppen ad og blotlage driveren, og satte noget musik på hans måleudstyr som han satte til driveren, hvorefter de ikke sagde en lyd.

De er recabled (ikke udført af mig selv, da jeg har købt dem brugt i sin tid).

jeg har ikke selv forstand på det og vil nødigt selv hen og lodde på det når de er så dyre.

Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hvis Techtrino tilbyder at lave dem, synes jeg du skal slå til. Han har repareret flere ting for mig, og det har han altså meget godt styr på ;-)
Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hvis den ene driver er meget ældre end den anden, kommer de aldrig til at lyde ens i begge sider..

så hvis du vil reparere dem bør du købe to nye drivere og lade techtrino om resten..

Ramses
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2011 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen gutter, i er nogle flinke mennesker!

Har haft lidt travlt med eksamener, og skal nu på ferie, og har derfor ladet det ligge i en tid.

Jeg vil købe mig 2 nye enheder, når jeg kommer hjem fra ferie, men tror nu godt jeg kunne tænke mig at rode lidt med det selv for fornøjelsens skyld som et lille sommerferie projekt, men ellers tak for tilbuddet, kan dog være jeg stinker så meget til at lodde, at jeg gerne vil benytte mig af det alligevel, skal nok lige følge op :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes