| Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 28 Februar 2012 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et problem med de krk Rokit P5 G2 jeg har købt,de spiller egenlig ok specielt i toppen(generalt den høje mellemtone og opefter) er mindre påtrængende end kunkurrenterne og de lyder som om der er mindre lyttetræthed end dem jeg før havde, MEN. Den ene højtaler lyser ikke i krk logoet, den anden hvor krk loget lyser når den er tændt, summer bag på som en bi(gør den anden ikke), begge højtaler summer lidt fra bassen(ground loop filter fra hifiklubben hjælper ikke) og i forhold til de andre jeg havde så bliver de overraskende varme bag på helt 100% sikker på det er der hvor forstærkeren sidder  (den ene har været pakket ud før men det ændre ikke på garantien) Aflevere dem sikkert, men hvad skal jeg så forsøge mig med?
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 28 Februar 2012 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare det at den ene ikke lyser og de summer gør at de skal tilbage og enten byttes eller pengene tilbage.
Den summen fra bassen kommer den også uden signalkabler monteret ?
__________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2012 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2012 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder altså som om der er nogle småbrum i forstærkeren (bag på HT) som også kan høres i basenheden - Om lyden så kommer fra selve enheden eller lyden kommer fra forstærkeren og "skinner" igennem enheden er jo et godt spørgsmål.
Har du prøvet at sætte den summende HT til et andet sted (andet rum eller lign) ?
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2012 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg så prøvet nu, at tilslutte højtaleren på skift til en anden stik kontakt, den der normalt summer som en bi den siger kun noget bagfra med øret meget tæt på bagsiden (tror det kun er under 10 cm fra højtaleren jeg kan høre den brumme), det er vist meget normalt for billige aktive højtaler, med øret ved bassen er der ingen lyd.
Den anden hvor krk logoet ikke lyser når den er tændt, brummer også med øret tæt på bagsiden(lidt anden lyd men den brummer) men når jeg sætter øret hen til bassen så kan jeg høre den suser, støjer lidt (hvid støj som når man indstiller en radio mellem to stationer)
Er i tvivl om jeg skal aflever dem og få noget andet (enten andre højtaler fra 4sound eller pengene tilbage) eller jeg kan løse problemet (ud over at bytte den hvor krk logoet ikke lyser), gider ikke have den repareret (kan tage laaang tid) vil bare have den byttet, ved de kun har det sæt jeg lyttede på så der kunne jeg få en af dem.Skal jeg have dem begge byttet eller pengene tilbage vil jeg ved ked af kun at have taget 1 højtaler med, jeg vil gerne gøre det rigtige i morgen eller senest fredag, men ved ikke hvad? (bytte den ene eller begge til noget andet)
I nærheden af min computer har jeg i alt 9 produkter, kun 5 i valhalla strømskinnen med netstøjfilter og kun 1 stik kontakt i væggen (nærmeste stik kontakt ca 4 meter væk) må ikke tilslutte min bærbar til strømskinnen så de er tilsluttet en alm stikdåsen.
Der er en alm stikdåse,strømskinne (billig) hvor det første der er i er valhalla strømskinne og så computer,multifunktionsmaskine, modem og oplader til mobil, resten 2 x højtaler, 2 x 1 usb 3.5" harddisk og en en ikea lampe er tilsluttet valahallaen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Februar 2012 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne lyde som om du kunne løse problemet ved at mont. sådan et her Klik her på den ledning der går til den stikdåse du sætter de monitorer til. Mange billige forstærkere lider lidt af at være meget følsomme overfor CD på nettet og kan give en smule brum og så kan du bytte dem 10.000 gange uden at det hjælper. Lyset burde kunne laves nemt EDIT: Med det DC filter i linket på en stikdåse KUN til de højttalere og sat til sin egen stikkontakt, tror jeg problemet vil være så lille at du ikke bemærker det. At have alle de ting sat sammen til én stikkontakt, kan meget nemt være skyld i problemet. Du skal regne med at mange af de ting du har på samme ledningsgren, sender støj tilbage på nettet og dermed også tilbage i dine højttalere da de har indbygget forstærker __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2012 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Regner med at højtaleren bliver byttet men (ikke at jeg skal vente på den bliver repareret eller forsøge og så lige komme til at lave ridser haker eller måske en ødelagt diskant,bas der rammes af en umbraco nøgle).
Aner ikke hvordan filteret skal monteres selv om der står mellem lysnettet og transformatorerne.
Havde en gang nogen billige aktive computer højtaler med indbygget dac, jeg mindes ikke jeg havde brum, sussen ud over det der var generalt for modellen og billige aktive højtaler med dac (Logitech Z-10).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Februar 2012 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej men det var måske også koblet op på en anden måde ?
Prøv med en forlængerledning og en stikdåse kun til de 2 højttalere og sæt dem til en anden stikkontakt, er problemet væk eller meget mindre, så er det jo bare at få byttet dem og så sætte det hele lidt anderledes op.
Filteret er meget nemt at montere og kræver kun en bidetang/saks og en lille skruetrækker (og en lille æske at have det i) - Der følger vejledning med så det er lige til
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Februar 2012 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille tegning
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 29 Februar 2012 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke regne med returret som at du bare kan få pengene tilbage eller bytte til andet. Det skal fremgå tydeligt fra din
kvitering. Forretningen har ret til at udføre adskillige reperationsforsøg før du kan kræve at hæve handlen.
Derfor står du nu i en situation hvor du skal være venlig, træde varsomt og i det hele taget spille dine kort fornuftigt og
ikke køre op i en spids.
mvh. Asger
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2012 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Du skal ikke regne med returret som at du bare kan få pengene tilbage eller bytte til andet. Det skal fremgå tydeligt fra din kvitering. Forretningen har ret til at udføre adskillige reperationsforsøg før du kan kræve at hæve handlen.
Derfor står du nu i en situation hvor du skal være venlig, træde varsomt og i det hele taget spille dine kort fornuftigt og ikke køre op i en spids.
mvh. Asger |
|
|
Kan man godt hos 4sound har prøvet det før, der er 14 dages returret på alle produkter (untagen software), jeg fik pengene tilbage
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2012 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes bare ikke jeg havde problemet med mine Behringer B1030A til gengæld knaser,knitrede de hver gang jeg tænde for dem som krk ikke gør, men ellers var der kun lidt savg susen,hvid støj, men intet produkt er 100% støjsvag.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2012 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
highenden skrev:
Det kunne lyde som om du kunne løse problemet ved at mont. sådan et her
Klik her
på den ledning der går til den stikdåse du sætter de monitorer til.
Mange billige forstærkere lider lidt af at være meget følsomme overfor CD på nettet og kan give en smule brum og så kan du bytte dem 10.000 gange uden at det hjælper.
Lyset burde kunne laves nemt
EDIT: Med det DC filter i linket på en stikdåse KUN til de højttalere og sat til sin egen stikkontakt, tror jeg problemet vil være så lille at du ikke bemærker det.
At have alle de ting sat sammen til én stikkontakt, kan meget nemt være skyld i problemet.
Du skal regne med at mange af de ting du har på samme ledningsgren, sender støj tilbage på nettet og dermed også tilbage i dine højttalere da de har indbygget forstærker
|
|
|
Kan jeg ikke få noget der skal sættes imellem stik kontatakten og stikdåsen? Det virker ikke at prøve kun at have højtalerene tilsluttet strømskinnen med netstøjfilter.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2012 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået dem byttet og det lader til de virker 7-9-13 så jeg spiller musik hele dagen lang :-D
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Februar 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
| Har fået dem byttet og det lader til de virker 7-9-13 så jeg spiller musik hele dagen lang :-D |
|
|
|
| Til top |
|
| |