Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Aurum Cantus Volla (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2012 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hej.

Sidder her og overvejer lidt at skifte mine MA PL100 ud med et sæt Aurum Cantus Volla !

Dog har jeg ikke hørt dem før.

Så er der noget her i østjylland der evt ville være ville til at lave en demo evt at jeg slæber min PL100 med til A-B test!

Martin C
Til top Vis Martin Toft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Toft

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Marts 2012 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Tjek bowa audio ud de sælger aurum cantus og har netop volla på tilbud
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic

Martin Toft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Marts 2012 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

okay ?

Hvor ser du det tilbud henne?

http://bowa-hifi.dk/produkter-hoejttalere-standerhoejttalere ?catalogue_selected=114173_15436#114173
Til top Vis Martin Toft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Toft

detoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Marts 2012 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Har lige købt et sæt volla og det har jeg ikke fortrudt... Havde helicon 400 før og føler absolut ikke at jeg er gået ned i kvalitet lydmæssigt. Nu skal de bare spilles til, men det tager lige en del timer..

kig på goldenagemusic.com, det er i sverige... de kører nogen tilbud på dem for tiden, til en del bedre priser end bowa-hifi..! Dem handlede jeg med og alt forløb efter planen.

Skal ikke være bange for at få dem tilsendt, da de er pakket ind i ikke mindre end 3 papkasser pr stk.

Aurum Cantus Volla
Aurum Cantus V4C
Dali Helicon S600
Dali Euphonia RS3
Dali Silver Wave 2
Tara Labs
Til top Vis detoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detoch

sismo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2007
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 09 Maj 2012 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Har nu haft mine Aurum Cantus Volla i ca. 1 år. Købte dem brugt (under 1 år gamle) for ca 1/2 pris. Jeg er så glad for dem
at jeg tvivler på at jeg nogensinde skifter dem ud. Især diskant og mellemtone er absolut topklasse. Bækkener gengives
med en detaljerigdom som jeg sjældent har hørt mage. Og stemmegengivelsen er som at være der selv. Jeg vil betegne
lyden hos mig som meget musikalsk og meget lidt øretrættende. For de stærkt bashungrende vil det nok være en god ide
med en subwoffer, men der er bas nok til mig, -og uden woffer kan jeg spille højt uden at få sure naboer på besøg. Jeg har
stilt Vollaer'ne på et par parasolfødder (nok den billigste måde at få en pæn rund granitfod på (WAF)) og har tænkt mig at
investere i nogle slibeklodser i kork som skal være melllem parasolfod og Volla. (ikke WAF).

Valget af Volla tog jeg efter at have medbragt min MacBook Pro, indeholdene musik jeg kender og kan lide, til flere
forhandlere og bad dem om at lytte til deres bud på meget gode standerhøjtalere. Den medbragte musik var 16bit og 24 bit
Apple LossLess format (Svarer til FLAC).   
Da jeg så fik Vollaer'ne hjem og hørte dem på min Rørslæde (The Fisher X100) fra 1964, købt for 3500kr på eBay, følte jeg
at jeg havde fået Københavns bedste lyd til under 20.000kr. Det føler jeg stadig nu, efter 1 år. Jeg har hørt et anlæg til tæt
på en kvart million der lød større, ja, men bestemt ikke bedre. Men ok. Det dyre anlæg var dog langt fra sat optimalt op i
forhold til rummet. Det bedste jeg kan gøre for min lyd nu er at flytte pga. trafikstøj.
Mine varmeste anbefalinger til Volla, men lyt selv. Smag er som bekendt forskellig.
Til top Vis sismo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismo

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2012 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også varmt anbefale dem, og som sismo skriver, top og mellemtone er i absolut high end klassen. Jeg har selv haft dem i godt 4 år og har fornylig skiftet dem ud, med gulvhøjttalere til 6 x prisen af Volla og det er svært at sige hvad der adskiller top og mellemtone ud over småting, når vi taler detaljer. Volla er en perle, som er prissat temmelig lavt, i forhold til andre i samme prisklasse. De banker bare de fleste og jeg tør næsten sige alle i top og mellemtone. Jeg vil dog sige de har en absolut egentone men den er herlig og et stort plus. Husk nu at den er med bånd og det kræver du sidder i lyttepositionen for at få mest mulig ud af den, man skal ikke flytte sig langt fra fokus før det høres.

God fornøjelse.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes