Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: airport express (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
j203
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Juni 2012 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har en airport express tilsluttet min dac.

Mit problem er at den kan virke fint i .2-3 dage og så forsvinder den fra både bærbar og iphone efter et stykke tid kan jeg så finde den igen. skal siges at der ikke er nogen fast rytme i hvornår den er tilstede. Har prøvet med et program der hedder insider for og se hvilken kanal der ikke bruges af andre har valgt den mindst brugte i ejendommen. Ariport og min router ligger på samme kanal har ligget på forskellige da var det samme problem. men der er en del trådløse i blokken

Har overvejet køb af ny men det hjælper vel ikke?

Til top Vis j203's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j203

m_k_t
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Juni 2012 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Airport Expressens rækkevidde er ikke ret lang, så hvis du ikke har egen router og netværk sat op (eventuelt krypteret, så du
er eneste bruger), så er det derfor du oplever disse udfald. Du kan naturligvis dele med naboen, men hvis han/hun eller du
selv belaster netværket en del, så kan AE'en også falde ud. Jeg har selv haft en AE og oplevede samme problem, indtil jeg fik
eget netværk, så kørte den upåklageligt :)
Til top Vis m_k_t's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m_k_t

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juni 2012 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du at din router og AE ligger på samme kanal?

Du skal slå wifi fra i din router og kun bruge AE til wifi, ellers får du de her konflikter. Her har jeg sat kabel fra router direkte i AE.

Jeg kører selv med det på den måde, på trods af at den router jeg har fra yousee er noget bedre til wifi, længere rækkevidde. Jeg har også oplevet at AE er lidt følsom i forhold til placering. Den kan ikke lide at blive gemt af vejen, bagved et skab etc. I betragtning af at Apple slår sig op på Airplay, har AE en forholdsvis ringe wifiydelse, men det er brugtbart. Der er sikkert andre der lydmæssigt er bedre, men for mig er det sekundært. Bruger kun Airplay/streaming som muzak i køkken-alrum.

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes