Hej,
Jeg er godt klar over emnet sikkert har været diskuteret til døde, men nu er det 2013 sæsonen der er startet og der er kommet en bunke nye stereo og surround receivere (og 2012'erne sælges billigt!) - så jeg prøver at rode op i gløderne igen

Jeg har købt mig et par Dali Fazon F5 gulvhøjtalere og mangler nu "blot" resten af setup'et.
Jeg har tænkt mig at investere i et 2012/2013 LED fjernsyn og så købe en Intel NUC som mediecenter som så streamer FLAC + film fra NAS'en. NUC'en har kun lyd ud via HDMI, så den skal enten kobles til fjernsynet eller en surround receiver.
Jeg har også en (meget lidt brugt) Wii der evt. skal tilsluttes, dette er dog fint gjort til TV'et, så lidt som den bruges.
Jeg er *super* meget i tvivl om hvorvidt jeg skal købe en stereo forstærker/receiver eller om jeg skal købe en surround receiver.
Mine krav til forstærker/receiver delen (alle komponenter samlet) er at det ikke må koste over 12.000, og jo færre enheder/jo mindre det fylder, jo bedre. Men det må ikke blive på bekostning af lydkvaliteten. Så en slags "jeg vil have det hele og ved ikke helt hvad jeg vil".
Mine overvejelser går pt. enten på et købe f.eks. en Onkyo NR-616 (ca. 3.000 kr) som virker spec mæssig som om den har kræfter/elektronik nok til at kunne spille stereo.
En anden mulighed er Denon AVR-X2000 (http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon _avr-x2000-_surround-receiver.htm - ca. 4.500 kr).
De understøtter begge to apps, Audyssey rum-kalibrering, Spotify, og 20 andre ting som jeg muligvis/muligvis ikke har brug for. Herudover har de begge DACs der ser meget kompetente ud.
Begge receivere har ikke pre-amps - så der er ikke mulighed for opgradering senere ved at smide en stereo forstærker på.
I kategorien af rene stereo forstærkere med digitale indgange er en del af dem testet her:
http://www.lydogbillede.dk/test/syv-integrerede-stereofortst aerkere-apr-2013/
Jeg har hæftet mig ved Pioneer A-70, Onkyo A-9050 og Rotel RA-11.
Jeg har haft lånt en kammerats Primare I22 med DAC modul, og det lød virkeligt godt! Men håber lidt der er en billigere løsning end 9.000 kr forstærker og så 4.000 kr indbygget USB DAC.
En billigere løsning kunne måske være at smide en Musical Fidelity V-DAC II eller nyere DAC på i stedet?
En helt anden mulighed kunne være at købe et større kabinet til NUC'en og så bruge pengene fra DAC'en til i stedet at købe et rigtigt godt lydkort?
Jeg er ikke bleg for at bruge pengene, men håbede bare der var noget tilsvarende til billigere penge, eller bedre til samme penge.
Input og kommentarer?