Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 13:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Thorens /Rega armboard? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Geneva
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 22 September 2013 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt mig en Thorens 321, som havde en SME 3009 arm på, men den har jeg solgt og i stedet købt en Rega RB900. Jeg
står dog og bliver noget i tvivl om mine måleevner ift. boring af hullet til armen i det nye armboard. Er der nogen der ligger
inde med en skabelon (eller et board de vil af med/bytte med 3009 boardet)?

+ Hvad er jeres erfaring med Thorens 321/Rega ift. VTA? Umiddelbart vil jeg tro der skal lidt på, selvom jeg kører med en 3
mm måtte og ikke Thorens egen. Pick-uppen er en Audio Technica AT-ML 150
Til top Vis Geneva's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geneva
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 22 September 2013 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Når nu du monterer den Rega arm, så har du jo mulighed for at bruge nogle tynde mellem lægs skiver, så du kan få den optimale højde med en typisk pickup. Det er jo også muligt, at man hos Thorens i dag, kan få et board til netop en Rega arm. Dette er dog noget jeg formoder for egen regning.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Geneva
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 22 September 2013 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Når nu du monterer den Rega arm, så har du jo mulighed for at bruge nogle tynde mellem lægs skiver, så
du kan få den optimale højde med en typisk pickup. Det er jo også muligt, at man hos Thorens i dag, kan få et board til netop
en Rega arm. Dette er dog noget jeg formoder for egen regning.


Tak - jeg har fundet en på Ebay der sælger armboards, men fra Taiwan... Jeg har et board klar i MDF (ligesom originalen) -
men vil ikke bore før jeg har sikret mig den korrekte placering.
Til top Vis Geneva's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geneva
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes