Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 12:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Luxman 265? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 November 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 23 September 2013 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Nogen der kende luxman 265? Der er en til salg på DBA som jeg kigger lidt på
nogen der ved noget om den model/kvalitet ift. Til min nuværende Projekt debut pladespiller med standard om5 pickup?
Til top Vis tyros1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tyros1
 
knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 375
Sendt: 23 September 2013 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Technics SL-7 er i hvert fald bedre end din project. Se evt. på
HifiShark
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten
 
knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 375
Sendt: 24 September 2013 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Har du gjort neget ved sagen?
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten
 
tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 November 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 24 September 2013 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Nej lurer passer lidt hehe og ingen kende vist 265 er.....
og er igang med st se om jeg finde motor ophængssnor ?til min Projekt som er sprunget og ser nemt ud at skifte måske?
Til top Vis tyros1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tyros1
 
tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 November 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 24 September 2013 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

knaldhætten skrev:
Technics SL-7 er i hvert fald bedre end din project. Se evt. på
HifiShark

Ser meget speciel ud hedder det tangentialarm ?
Er den hig end fra 1980?
Lidt speceil udseende må man vist sige men det jo lyden..........
Til top Vis tyros1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tyros1
 
knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 375
Sendt: 24 September 2013 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Den er efterfølger til sl-10, som var et prestige statement produkt anno 1981. Sl-7 er lidt simplere (ingen indbygget stepup),
men skulle faktisk lyde lidt bedre.
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 24 September 2013 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Den fungerer rigtigt godt. Armen sidder i låget.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 24 September 2013 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hvis man skal have en pladespiller i dag, så er det nok ikke sådan en man skal begynde med, da det var noget skrøbeligt l**t allerede dengang. Så hellere kigge efter en SL1200/1100.

        carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 24 September 2013 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da ikke min SL-QL1 var specielt skrøbelig.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 24 September 2013 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Nej måske ikke, men hvordan tror du den er i dag. Tror du at du vil kunne leve med den i dag .

        carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 24 September 2013 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hvis den er fuldt funktions dygtig, så ja det kunne jeg. Nu skal man jo ikke stå og slå på låget, men lidt berørings følsom er de dog, (lyd) men pickuppen bliver i rillen lidt á la B&O. Jeg havde jo en Platter Matter på min. Det dur.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 24 September 2013 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Nej nej, man skulle endelig ikke skubbe til den (og det skulle højttalerne heller ikke ) men det var altså noget legetøj.

 Platter Matter er en blandt flere som jeg har haft, og den var ok., men så heller ikke mere fandt jeg ud af da jeg skiftede den ud med Record Interface Mat. Det dur.

       carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 24 September 2013 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Platter Matter var perfekt til de modeller dér. Men da den kom over på en STD M pladespiller, manglede der så lidt dynamik og bassen knap så fast. Her tog et vacuum sug så over. Det dur.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 24 September 2013 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Pga. den integrerede pladestrammer og balancen i armen, samt nåletryk ved fjeder, kan en SL-7 hænges lodret op på en væg
på et søm. Så sparer man også pladehylden.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 24 September 2013 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Ja, og man kunne få et særligt stativ til den, så den kunne stå skråt, lidt á la B&O.....

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 375
Sendt: 25 September 2013 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Nej nej, man skulle endelig ikke skubbe til den (og det skulle højttalerne heller ikke ) men det var
altså noget legetøj.



sikke en gang vrøvl. Hverken sl-10, 15 eller 7 kan på nogen måde kategoriseres som legetøj. Dem jeg har haft fat i har
fungeret perfekt, efter omtrent 30 år. Kvaliteten er langt højere end f.eks. sammenlignelige B&O. Den artikkel der er på
thevintageknob.org (SL-10, 15) rammer hovedet lige på sømmet.
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten
 
j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 30 September 2013 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Hvis man med sammenlignelige B&O mener 4000 serien mener jeg nok de kan være med rent kvalitetsmæssigt. Bare se de materialer er brugt, en
f.eks. Maxon motor til at trække armen, den er ikke gratis og næsten 40 år efter kører mange af dem stadig.
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes