| Forfatter |
|
tyros1 Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 23 September 2013 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nogen der kende luxman 265? Der er en til salg på DBA som jeg kigger lidt på
nogen der ved noget om den model/kvalitet ift. Til min nuværende Projekt debut pladespiller med standard om5 pickup?
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 23 September 2013 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Technics SL-7 er i hvert fald bedre end din project. Se evt. på
HifiShark
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du gjort neget ved sagen?
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej lurer passer lidt hehe og ingen kende vist 265 er.....
og er igang med st se om jeg finde motor ophængssnor ?til min Projekt som er sprunget og ser nemt ud at skifte måske?
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
knaldhætten skrev:
Technics SL-7 er i hvert fald bedre end din project. Se evt. på
HifiShark |
|
|
Ser meget speciel ud hedder det tangentialarm ?
Er den hig end fra 1980?
Lidt speceil udseende må man vist sige men det jo lyden..........
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er efterfølger til sl-10, som var et prestige statement produkt anno 1981. Sl-7 er lidt simplere (ingen indbygget stepup),
men skulle faktisk lyde lidt bedre.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den fungerer rigtigt godt.  Armen sidder i låget. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man skal have en pladespiller i dag, så er det nok ikke sådan en man skal begynde med, da det var noget skrøbeligt l**t allerede dengang. Så hellere kigge efter en SL1200/1100. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da ikke min SL-QL1 var specielt skrøbelig. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej måske ikke, men hvordan tror du den er i dag. Tror du at du vil kunne leve med den i dag . 
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den er fuldt funktions dygtig, så ja det kunne jeg. Nu skal man jo ikke stå og slå på låget, men lidt berørings følsom er de dog, (lyd) men pickuppen bliver i rillen lidt á la B&O. Jeg havde jo en Platter Matter på min. Det dur. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej nej, man skulle endelig ikke skubbe til den (og det skulle højttalerne heller ikke ) men det var altså noget legetøj.
Platter Matter er en blandt flere som jeg har haft, og den var ok., men så heller ikke mere fandt jeg ud af da jeg skiftede den ud med Record Interface Mat. Det dur. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Platter Matter var perfekt til de modeller dér. Men da den kom over på en STD M pladespiller, manglede der så lidt dynamik og bassen knap så fast. Her tog et vacuum sug så over. Det dur. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pga. den integrerede pladestrammer og balancen i armen, samt nåletryk ved fjeder, kan en SL-7 hænges lodret op på en væg
på et søm. Så sparer man også pladehylden.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 September 2013 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og man kunne få et særligt stativ til den, så den kunne stå skråt, lidt á la B&O..... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 25 September 2013 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Nej nej, man skulle endelig ikke skubbe til den (og det skulle højttalerne heller ikke ) men det var
altså noget legetøj. |
|
|
sikke en gang vrøvl. Hverken sl-10, 15 eller 7 kan på nogen måde kategoriseres som legetøj. Dem jeg har haft fat i har
fungeret perfekt, efter omtrent 30 år. Kvaliteten er langt højere end f.eks. sammenlignelige B&O. Den artikkel der er på
thevintageknob.org (SL-10, 15) rammer hovedet lige på sømmet.
|
| Til top |
|
| |
j_mil Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 30 September 2013 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man med sammenlignelige B&O mener 4000 serien mener jeg nok de kan være med rent kvalitetsmæssigt. Bare se de materialer er brugt, en
f.eks. Maxon motor til at trække armen, den er ikke gratis og næsten 40 år efter kører mange af dem stadig.
|
| Til top |
|
| |