Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Luxman & Ortofon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lokalbrugsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2014 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg var i dag så heldig at finde en luxman pd277 i nærmest perfekt stand til 1200. Det er en super fed pladespiller og jeg vil gerne spørge ind til valg
af Pick up. Som nævnt i overskriften, er der monteret en gammel ortofon m20fl super, som alderen taget i betragtning faktisk lyder rigtigt godt. Er der
nogen, der har erfaring med denne Pick up? Jeg har fundet ud af, at man stadig kan købe nye nåle til den til omkring 1000 kr.

Hvad kunne et godt alternativ ellers være? Jeg vil gerne blive i MM-verdenen i denne omgang, da jeg netop har solgt min MC step up og min Lejonklou
MM-RIAA gør det virkeligt godt.

Mit budget rækker for tiden til prisklassen omkring en Ortofon 2M blue, altså ca 1500 kr. Så mit spørgsmål er vel egentlig bare: får jeg mere ud af en
ny MM i den pågældende prisklasse, eller er m20fl super en bedre Pick up, hvis den får ny nål!

På forhånd tak! :)

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2014 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa, og tillykke med den
Jeg har lige nu googlet den for dig , prøv det også, og du vil finde ud af, at der er mange der roser den til skyerne, enkelte sammenligner den
med OM 30 , roser lyden for måske ikke at være detaljeret, men mere naturlig lydende , men jeg tror du, ved at skifte, uden at have hørt
den, indenfor det prisleje du selv sætter, ikke går op, men nærmere et trin eller to ned.
Du siger selv at den lyder godt, hvorfor så skifte?

Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes