Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: rippe kvalitet / lydkort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kenny
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt ny i MCE og har derfor et par spørgsmål.

MCE ripper default i 128kbit. Er det muligt justere kvaliteten op ?

Jeg har købt den her http://www.inter-data.dk/mycom/show.asp?nr=652&Submit=Vi s+info der står 5,1 men der er ingen digital udgang. Dog står der også 5,1 på bundkortet. Jeg formoder derfor at jeg bare kan købe et PCIkort for at få 5,1 lyden ud af pcen.
Men er det fuldstændig lige meget hvilket kort jeg køber når lyden alligevelskal overføres til min forstærker eller er de dyre bedre end de billige ?

Til top Vis Kenny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenny
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hvis du bruger DAC'en i din forstærker er det blot et spørgsmål om at formidle lyden fra din PC til din forstærker. Det behøver du ikke et dyrt lydkort til, som regl er det nok med en digital udgang på lydkortet og så længe den har det så er prisen underordnet.

De 5.1 som står på dit bundkort, betyder sikkert, at du har udgange til surround på dit bundkort (altså til samtilge PC højtalere) desværre er det ikke rigtig noget man kan bruge til ret meget hvis du vil koble PC'en til dit anlæg.

Jeg håber det her giver bare lidt mening for jeg har de ondeste tømmermænd og er bestemt ikke den hurtigste kælk på bakken lige pt. 

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Kenny
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

Hvis du bruger DAC'en i din forstærker er det blot et spørgsmål om at formidle lyden fra din PC til din forstærker. Det behøver du ikke et dyrt lydkort til, som regl er det nok med en digital udgang på lydkortet og så længe den har det så er prisen underordnet.

Det er godt at høre.

Citér:
De 5.1 som står på dit bundkort, betyder sikkert, at du har udgange til surround på dit bundkort (altså til samtilge PC højtalere) desværre er det ikke rigtig noget man kan bruge til ret meget hvis du vil koble PC'en til dit anlæg.

Der er kun en minijack udgang på pcen, så jeg kan stadig ikke helt se hvordan jeg skulle kunne få lyd ud til 5pc højtallere.

Men det er vel muligt at købe et 5,1 lydkort med digital udgang og få surround lyd ud igennem anlæget ik ?

Citér:
Jeg håber det her giver bare lidt mening for jeg har de ondeste tømmermænd og er bestemt ikke den hurtigste kælk på bakken lige pt. 

Nej men det sagde din date ellers i går

[/QUOTE]
Til top Vis Kenny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenny
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes