Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 14:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Unison simply phono (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
truef
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 04 September 2014 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  


Hvordan indstiller man følsomheden på en Simply phono riaa?
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 04 September 2014 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hvis du med "følsomhed" mener forstærkning/gain, så er det ikke muligt. Den har fast gain på 52 dB, så vidt jeg ved.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
truef
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 04 September 2014 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  


Det var da lidt sært - hvorfor kan det ikke justeres ?
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 04 September 2014 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Det bør du nok spørge producenten om

Masser af rørbaserede RIAA'er har ikke mulighed for at justere gain. Du kan muligvis sænke gain ved at erstatte et eller flere
af 12AX7-rørene med 5751-rør. Sidstnævnte har en forstærkningsgrad på 70 sammenlignet med 100 for 12AX7.

52 dB forstærkning er pænt højt, hvis du benytter en MM-p.u. med et sundt output og nok lige præcist brugbart, hvis du
benytter en MC-p.u. med et output fra omkring 0,5 mV.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 05 September 2014 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Eller vælge en pick-up med højere output
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
truef
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 07 September 2014 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  


Min Pick up er en benz micro ACE sl.
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef
 
truef
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 07 September 2014 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  


Hvad skal impedance stå på ?
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 07 September 2014 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

jeg syntes at ourput på 0,5 mV er ok til Simply phono, og det er vist deromkring din pick-up hvis jeg husker korrekt.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 07 September 2014 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
jeg syntes at ourput på 0,5 mV er ok til Simply phono, og det er vist deromkring din pick-up hvis jeg husker korrekt.


Så det er sikkert fint at stille impedance til 0,5 mV, kan jeg forstå på High-End Sound.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 07 September 2014 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Den har et output på 0.4 millivolt, så din simply phono´s gain er nok lige i underkanten.
Benz opgiver loading til fra 200 ohm til 47.000 ohm, så det må siges at være et stort spillerum. Der er kun at lytte sig frem.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 07 September 2014 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

De tyske magasiner, der ofte tester Benz og i særdeleshed ACE, plejer at load'e med 850 - 1.000 ohm, så det er et stykke fra de 0,5 mV.

Og...
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 07 September 2014 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Øh ... blander I ikke PU'ens udgangsspænding og belastningsimpedans sammen i denne tråd? Udgangsspændingen (målt i mV) har altså intet at
gøre med belastningsimpedansen (målt i Ohm) ...
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 07 September 2014 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Analogman har ret i at man ikke kan blande æbler og pære.
Har læst at udgangs spændingen er 0,54 mV, men det kan tråd-starteren eller ejere af Ace bekræfte ved at læse i den medfølgende datablad.

Har spillet med 0,5 mV på Simply phono og det går fint, men det er jo individuelt for det efterfølgende grej.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 08 September 2014 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Øh ... blander I ikke PU'ens udgangsspænding og belastningsimpedans sammen i denne tråd? Udgangsspændingen (målt i mV) har altså intet at
gøre med belastningsimpedansen (målt i Ohm) ...


Hvis du læser længere oppe i tråden, ser du, at det vist "bare" er Efterklang der håner Gert lidt, for hans formuleringsfejl/spørg i øst-svar i vest angående spørgsmålet til optimal belastning(rent faktisk var det slet ikke det, han svarede på). Det gjorde åbenbart så ondt, at der måtte en  til.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 08 September 2014 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Hader det når folk svarer i vest
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 September 2014 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

OK - den slags sproglig subtilitet og indforståethed går fuldstændig hen over hovedet på en faktabaseret type som mig
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 08 September 2014 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Ha ha, det er s´gu ellers ikke særligt svært. Hvis der ikke bli´r brugt "citér", og kommentaren ikke rigtig passer til ovenstående, så kigger man vel bare lidt længere "oppe" i tråden, for at finde ud af, hvad der bli´r svaret på, ikk´?
Ironi kan muligvis forefindes i ovenstående, (og nedenstående for den sags skyld).
Slut på forumundervisning for i dag.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 September 2014 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Godt, at forumundervisningen er slut for i dag ... jeg hader nemlig at blive manuduceret af ældre mænd

Det må være en angst jeg udviklede, da jeg gik på universitetet
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 09 September 2014 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Det går også hen over hovedet på mig. når der ikke specifikt hentyder til mig.
Og det med belastningen er meget individuelt, fedt når man har en riaa som Analogueman der kan indstilles så man kan prøve sig frem.
Ellers må man lodde i og prøve på den måde.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 09 September 2014 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Ha ha, det er s´gu ellers ikke særligt svært. Hvis der ikke bli´r brugt "citér", og kommentaren ikke rigtig passer til
ovenstående, så kigger man vel bare lidt længere "oppe" i tråden, for at finde ud af, hvad der bli´r svaret på, ikk´?


Det er nemlig ikke svært... Jævnfør en af Mikkel's seneste ændringer til reglerne skal man nemlig ikke bruge citér hvis man svarer på det
seneste indlæg. Det må også betyde at svarer man på noget længere oppe, så skal man stadig anvende citér
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes