| Forfatter |
|
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 04 September 2014 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan indstiller man følsomheden på en Simply phono riaa?
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 04 September 2014 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du med "følsomhed" mener forstærkning/gain, så er det ikke muligt. Den har fast gain på 52 dB, så vidt jeg ved.
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 04 September 2014 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da lidt sært - hvorfor kan det ikke justeres ?
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 04 September 2014 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bør du nok spørge producenten om
Masser af rørbaserede RIAA'er har ikke mulighed for at justere gain. Du kan muligvis sænke gain ved at erstatte et eller flere
af 12AX7-rørene med 5751-rør. Sidstnævnte har en forstærkningsgrad på 70 sammenlignet med 100 for 12AX7.
52 dB forstærkning er pænt højt, hvis du benytter en MM-p.u. med et sundt output og nok lige præcist brugbart, hvis du
benytter en MC-p.u. med et output fra omkring 0,5 mV.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 05 September 2014 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller vælge en pick-up med højere output
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 07 September 2014 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Pick up er en benz micro ACE sl.
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 07 September 2014 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal impedance stå på ?
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 07 September 2014 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes at ourput på 0,5 mV er ok til Simply phono, og det er vist deromkring din pick-up hvis jeg husker korrekt.
|
| Til top |
|
| |
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 07 September 2014 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
jeg syntes at ourput på 0,5 mV er ok til Simply phono, og det er vist deromkring din pick-up hvis jeg husker korrekt.
|
|
|
Så det er sikkert fint at stille impedance til 0,5 mV, kan jeg forstå på High-End Sound.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 07 September 2014 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har et output på 0.4 millivolt, så din simply phono´s gain er nok lige i underkanten. Benz opgiver loading til fra 200 ohm til 47.000 ohm, så det må siges at være et stort spillerum. Der er kun at lytte sig frem.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 07 September 2014 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
De tyske magasiner, der ofte tester Benz og i særdeleshed ACE, plejer at load'e med 850 - 1.000 ohm, så det er et stykke fra de 0,5 mV.
Og...
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 07 September 2014 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh ... blander I ikke PU'ens udgangsspænding og belastningsimpedans sammen i denne tråd? Udgangsspændingen (målt i mV) har altså intet at
gøre med belastningsimpedansen (målt i Ohm) ...
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 07 September 2014 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogman har ret i at man ikke kan blande æbler og pære.
Har læst at udgangs spændingen er 0,54 mV, men det kan tråd-starteren eller ejere af Ace bekræfte ved at læse i den medfølgende datablad.
Har spillet med 0,5 mV på Simply phono og det går fint, men det er jo individuelt for det efterfølgende grej.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 08 September 2014 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Øh ... blander I ikke PU'ens udgangsspænding og belastningsimpedans sammen i denne tråd? Udgangsspændingen (målt i mV) har altså intet at gøre med belastningsimpedansen (målt i Ohm) ... |
|
|
Hvis du læser længere oppe i tråden, ser du, at det vist "bare" er Efterklang der håner Gert lidt, for hans formuleringsfejl/spørg i øst-svar i vest angående spørgsmålet til optimal belastning  (rent faktisk var det slet ikke det, han svarede på). Det gjorde åbenbart så ondt, at der måtte en  til  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 08 September 2014 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hader det når folk svarer i vest
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 08 September 2014 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - den slags sproglig subtilitet og indforståethed går fuldstændig hen over hovedet på en faktabaseret type som mig
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 08 September 2014 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha, det er s´gu ellers ikke særligt svært. Hvis der ikke bli´r brugt "citér", og kommentaren ikke rigtig passer til ovenstående, så kigger man vel bare lidt længere "oppe" i tråden, for at finde ud af, hvad der bli´r svaret på, ikk´?    Ironi kan muligvis forefindes i ovenstående, (og nedenstående for den sags skyld). Slut på forumundervisning for i dag  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 08 September 2014 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt, at forumundervisningen er slut for i dag ... jeg hader nemlig at blive manuduceret af ældre mænd
Det må være en angst jeg udviklede, da jeg gik på universitetet
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 09 September 2014 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går også hen over hovedet på mig. når der ikke specifikt hentyder til mig.
Og det med belastningen er meget individuelt, fedt når man har en riaa som Analogueman der kan indstilles så man kan prøve sig frem.
Ellers må man lodde i og prøve på den måde.
|
| Til top |
|
| |
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 09 September 2014 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |