Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 00:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rega opgradering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
s1v1e1n1d1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 11 September 2014 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej derude !!
Kan det betale sig at købe TT-PSU, strømforsyning og motorstyring til min raga rp3 ??
Håber der nogen der har erfaring omkring dette emne ...


__________________
svend chr
Til top Vis s1v1e1n1d1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af s1v1e1n1d1
 
Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 11 September 2014 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Det er kun dig selv, der kan svare på det spørgsmål! Få en TT-PSU hjem på prøve. Så kender du svaret...
Men mange har gode erfaringer kan jeg fornemme, så jeg har på fornemmelsen, at det giver noget lydmæssigt.
Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster
 
s1v1e1n1d1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 11 September 2014 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Tak ,, det havde jeg ikke tænkt over , at jeg kunne låne en ,så det vil jeg gøre !


__________________
svend chr
Til top Vis s1v1e1n1d1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af s1v1e1n1d1
 
Jens EK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 11 September 2014 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hej,

Lån den bare med hjem og prøv. Dog er jeg sikker på, at du ender med at købe. Det er en stor opgradering. Glæd dig
Til top Vis Jens EK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens EK
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 11 September 2014 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

.....helt sikkert noget, der kan høres.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 483
Sendt: 11 September 2014 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har god erfaring med den opgradering.
Mvh Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 12 September 2014 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

s1v1e1n1d1 skrev:
Hej derude !!
Kan det betale sig at købe TT-PSU, strømforsyning og motorstyring til min raga rp3 ??
Håber der nogen der har erfaring omkring dette emne ...


jeg syntes ikke beslutningen ligger lige til højrebenet

og nu beskriver du jo intet om resten af setup 'et

mange forum i udlandet plæderer mere for en subplatter upgrade før strømfors, afhængig af den monterede pickup
subplatter fåes i mange varianter, lidt en jungle

en anden mulighed er upgradering til RP6 istedet men igen hvilken pickup bruges

andre anbefaler tonearm upgrade af kabler osv

nogle siger plademåtter

andre siger hold dig til Rega, altså ingen upgrades udover deres hiearki

god fornøjelse
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
s1v1e1n1d1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 12 September 2014 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Tusinde tak for alle de gode svar !!! Til BLund ; Det er et 90ser setup ; Sony ta-e80es forforstærker , ta-n 55 effektforstærker ,, plus , Linn Kann højtaler ,,, Jeg ved godt det ikke er det sidste nye skrig , men det er det !!
Mvh s1v1e1n1s1 ,,,

__________________
svend chr
Til top Vis s1v1e1n1d1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af s1v1e1n1d1
 
Radiomanden
Branchemedlem
Branchemedlem

AUDIOcompagniet

Bruger siden: 03 Juni 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 12 September 2014 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens høre forskel med og uden TTPSU. Den største forskel hører man ofte når man kobler TTPSU fra igen

Lån en lokalt og prøv selv

Søren Vittrup
Til top Vis Radiomanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Radiomanden Besøg Radiomanden's Websted
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 12 September 2014 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

s1v1e1n1d1 skrev:
Tusinde tak for alle de gode svar !!! Til BLund ; Det er et 90ser setup ; Sony ta-e80es forforstærker , ta-n 55 effektforstærker
,, plus , Linn Kann højtaler ,,, Jeg ved godt det ikke er det sidste nye skrig , men det er det !!
Mvh s1v1e1n1s1 ,,,


det "nye skrig" er absolut ikke altid det bedste, dine højtalere er et slåendene eksempel på dette, hvis det er mk 1 versionen så er det kult og den har
meget specielle egenskaber, lidt en love or hate story.
mk 2 Kan er også spændende og måske mere universel
begge representanter fra en svunden era for "flath earth" tilhængere

Kan's var bygget som en tank og fandtes i adskillige varianter indenfor deres respektive model, altså mk1 var måske lavet på 3-4 variationer osv
det sjove var at Ivor Tiefenbrunn (stifter af Linn) gjorde store anstrengelser for at fremstille en LS3/5a variant beregnet til placering op af væg, så
testet over adskillige kabinetter og enheder så Kan mk1 dagens lys med samme mellemtone som Rogers mfl LS3/5A, anden tweeter samt
delefilter justeret til vægplacering, i 80'erne en best seller med Naim forstærkning og LP12 sondek, ovre i UK

De senere Kan varianter er langt fra den oprindelige filosofi så måske dine er senere?
anyway en god højtaler som fortjener en Engelsk forstærker som de oprindelig blev udviklet på, du går ikke fejl af en Nait for at performe min favorit
lyd.
ikke for at forklejne dit sony es, det er absoout noget af deres bedre og meget solidt og kraftigt ydende men med mit korte bekendtskab til es serien
savnede jeg indlevels2 og musikalitet, jeg ville kigge der før pladespiller opgrade men det er bare et råd, tag det med et gran salt.
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 12 September 2014 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Vigtigt er også væghylde placering af pladespiller samt den er 100% i water - har du ikke den side i orden er der en billig upgrade
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
s1v1e1n1d1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 12 September 2014 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver sgu helt svimmel af alle de gode råd jeg får ,,det er dejligt at der er så mange engageret mennesker derude Det bliver svært for mig at skille mig af med min es forstærker ,den har fulgt mig i mange år .. BLund , tror du ikke at lyden alt andet lige vil blive beder med den omtalte opgradering ? Det er kann mark 2 jeg har , lille basreflex hul bag på , og ingen bi viring . Har haft mark 1 , men dem bruger min søn som baghøjtaler i sit surround anlæg . Og tak for din korte gennem gang af kanns historie ! Vh s1v1e1n1d1

__________________
svend chr
Til top Vis s1v1e1n1d1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af s1v1e1n1d1
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 12 September 2014 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft fornøjelsen flere gange at lytte til Sony TA-E80ES sættet og kan sige, at det er et meget fint sæt. Så hvis du kan finde det tilhørende effekttrin senere, når opgraderingen af pladespilleren er fuldført, burde du gøre det.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
s1v1e1n1d1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 12 September 2014 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hej allanowich !
Undskyld ,men hvad mener du med tilhørende effekttrin ? hej

__________________
svend chr
Til top Vis s1v1e1n1d1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af s1v1e1n1d1
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 12 September 2014 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg mener blot, der er et effekttrin, der hører til din forforstærker. Men ikke sådan at forstå, at du så ikke kan benytte andre effekttrin.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
s1v1e1n1d1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 12 September 2014 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Tak , så forstår jeg , jeg er nu meget tilfreds med min ta-n 55 effektforstærker,,
Men falder jeg over ta-n 80 es ,så vil jeg da overvege at købe den ,, Tak for inputtet

__________________
svend chr
Til top Vis s1v1e1n1d1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af s1v1e1n1d1
 
BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 12 September 2014 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

s1v1e1n1d1 skrev:
Jeg bliver sgu helt svimmel af alle de gode råd jeg får ,,det er dejligt at der er så mange engageret mennesker derude
Det bliver svært for mig at skille mig af med min es forstærker ,den har fulgt mig i mange år .. BLund , tror du ikke at lyden alt andet lige vil blive
beder med den omtalte opgradering ? Det er kann mark 2 jeg har , lille basreflex hul bag på , og ingen bi viring . Har haft mark 1 , men dem bruger
min søn som baghøjtaler i sit surround anlæg . Og tak for din korte gennem gang af kanns historie ! Vh s1v1e1n1d1


for guds skyld, ikke flere chock idag !

Linn Kan mk2 er lukket kabinet så dem du har findes ikke, det kunne være TuKan eller Kan4 måske findes der en 3 eller er det Katan du har ?

for alt i verden STOP med at bruge mk1 Kan i surround, det piner mit hjerte, sælg dem dog til mig og find noget andet ligegyldigt til det formål

ærbødigst
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 12 September 2014 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Ah, et enkelt lille ekstra chok er der vel altid plads til ...

Det er givetvis en Linn Kan II, hvor ejeren blot har boret et ordentligt hul med en moppedreng af et hulbor for at få sig et basreflekskabinet

PS. Kan II har bi-wireterminaler (så vidt jeg husker!), så den model kan det så ikke være, som s1v1e1n1d1 har
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
s1v1e1n1d1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 13 September 2014 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  



__________________
svend chr
Til top Vis s1v1e1n1d1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af s1v1e1n1d1
 
s1v1e1n1d1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 13 September 2014 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hej igen ,,(efter en god nats søvn )Kunne ikke uploade mine billeder ( de var for store , ved ikke hvordan jeg laver dem mindre )Men mine Kan er de samme som billedet ovenover 100% originale !!! Til BLund , Jeg skal spørge min søn ,som har dem om han vil sælge ( jeg tvivler han vil ) Hej igen !

__________________
svend chr
Til top Vis s1v1e1n1d1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af s1v1e1n1d1
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes