| Forfatter |
|
s1v1e1n1d1 Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 13 September 2014 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude ! Min rega rp3 brummer når jeg skruger op for min forstærker , ikke meget men nok til det irriterer mig .Der er jo ikke rigtig noget jordkabel på regaen .. Håber nogen kan komme med et bud eller en løsning  Forstærkeren er en sony e80es og e55es.. Hej.. __________________ svend chr
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4934
|
| Sendt: 13 September 2014 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brum skyldes ofte støj-indstråling fra andre apparaters strømforsyninger eller strømledninger. Hvis man placerer pickupen så langt væk fra andre apparater som muligt, så kan man komme meget af brummet til livs.
En pickup med højt output (4-5 mV) kan også være en løsning, da støjen så overdøves.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 September 2014 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt at montere en tynd ledning et sted på armen og så til stel skruen på din forforstærker.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 September 2014 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
......altså basen, ikke selve armen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Radiomanden Branchemedlem

AUDIOcompagniet
Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 13 September 2014 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er trukket stel-ledning sammen med den ene kanals minus-leder, så det hjælper ikke at trække separat ledning til stel. Men
som Mikkel skriver, er sikkert noget i nærheden der giver brum. Prøv at flytte lidt på pladespilleren i forhold til
apparater/strømforsyninger ved siden af eller under pladespilleren...
Søren
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 September 2014 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er jeg med på. Men man kan lige så godt komme med nogle flere bud, så trådstarter har lidt eksperimentere med.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
s1v1e1n1d1 Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 14 September 2014 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god kombination ;  Tynd ledning i jord forbindelsen på forstærker , den anden ende ind i minus stik fra pladespiller, reducerer brummen til svag brumen og let susen . Effekt og forforstærker bytter plads , så pladespiller ikke står på hyllen ovenover effektforstærker ! Så nu skal der skrues urealistisk højt op, for at kunne høre en lyd der (måske) ikke skal være der !! Så nu er selv de svageste pasager er nu kun fyldt med musik !! Tusinde tak !! __________________ svend chr
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 15 September 2014 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som radiomanden skriver, så er der forbindelse mellem venstre skærm på Rega stikket og stel på din forstærker, så det er din flytten rundt på for og
effektforstærker der har mindsket brummeriet, den separate stelledning bør ikke betyde noget overhovedet.
__________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |