| Sendt: 13 August 2013 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har haft en Beogram 8002 stående stille i ca. 10 år.
Jeg købte den i sin tid, satte den til, og hørte kun brum.
Nu skal den enten virke eller ud.
Den har to problemer:
1: afspilning finder kun sted efter 10-20 opstarter, hvor armen bevæger sig ind mod pladen, nogen gange 1cm, andre
gange op til 6cm, for blot at returnere til udgangsposition uden at nå ind til pladen. På et tidspunkt går den så helt ind
til pladen, og rent mekanisk kan afspilning nu finde sted uden problemer, helt til pladeslut.
2: ingen musik slipper igennem. Der høres kun brum. Det lille klik fra relæet i forreste venstre hjørne lige efter at nålen
er sænket ned på pladen høres lige så tydeligt, men det ændrer ikke noget. Det er ikke kablet, så vidt jeg kan
konstatere.
Har nogen en idé om, hvad der kan gøres?
Er der nogen, som kan reparere sådan en på betryggende måde, og helst omkring Nordsjælland eller København?
Gode råd modtages med glæde.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|