Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 18:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Oppo 83 BDP til lavpris (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Hej, så lige at man kan få oppo billigt på ebay. Varen sendes gratis fra Italien til kr. 4471,- for oppo 83 regionsfri. Mulighed for
mængderabat...
Er der nogen af jer der har købt her? Jeg har kun gode erfaringer med ebay, er næsten hurtigere end normal
nethandel. m">http://viewitem.eim.ebay.dk/OPPO_BDP83_Multi_Region_Code_ Free_DVD_Blu_Ray_Player/280504553767/item
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Havde nok købt en for længst i DK - hvis ikke de altid var i restordre (til kr. 5995)
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

We are the Largest Distributor and Wholeseller of Multi Region Free DVD Players and Recorders We offer HUGE Discounts to re-
sellers and anyone who wants to buy more than one ask how much.

- kunne være spændende at se hvor meget prisen kunne komme ned ved fælleskøb!
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Pas nu på med hvor varen rent faktisk bliver afsendt fra... Jeg kan godt se at der står at varen er fra Italien, men varen opbevares åbenbart i USA, og sælgeren er også placeret i USA.

De skriver så at de afsender varer mærket som gave, men du kan risikere at den fanges i tolden alligevel. Og jeg kan ikke umiddelbart se på skrift at de med 100% sikkerhed sender fra Italien...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber den hos Oppo selv via ShopUSA, så slipper du med knapt 3800,- incl alle gebyrer etc.
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Det første først. Vi har mødt alle de bestillinger der har været på Oppo i de 11 måneder vi har importeret dem, hvis du oplever, at de altid har været i restordre, så er det fordi du aldrig har bestilt en, men blot ringet til en forretning og hørt om de var på lager. Vi har trods alt solgt en del i de 11 måneder.

Hvad angår det Italienske tilbud, så er der 3 ting der ringer alarm. Den første er, at vi er EU distributører og vi sender intet til ItalienConfused Den anden er, at prisen er så lav, at de, hvis de parallelimporterer dem fra en forretning i US, intet tjener på dem og med intet mener jeg intet. Den tredje ting er, at der ikke findes flere Oppo BDP 83, hvilket gør det endnu mere underligt, at de kan mener at kunne sælge dem

Hvad angår US shop, så er der helt sikkert noget de glemmer, når de udregner prisen. Det kan være, at de pakker den ind som gave og håber, at kunne spare afgiften og hvis man som danske kunde mener, at det er helt OK, at snyde den danske stat og dermed alle de andre idioter, der betaler enhver sit, så er det da vejen fremDead 

Der er nu også andre forskelle der er omkostningstunge, men nødvendige i DK. Den ene er, at vi, i modsætning til amerikanerne, giver 2 års garanti. Den anden er, at Oppo i DK i Norden sælges gennem butikker, da det lader til, at folk gerne vil have den opbakning, vejledning og hjælp der ligger i, at handle i en butik. Den tredje er, at Oppo her i DK, monteres med en kodefri chip. Ligesom ved den Italienske "udbyder" undrer det også her, at de har Oppo BDP 83, da de ganske enkelt ikke laves mere og ikke er på lager hos den eneste leverandør, nemlig US leverandøren.

Vi har forpligtet os til, at servicere og eventuelt ombytte Oppo`er med fejl, ligesom vi hjælper med spørgsmål om korrekt tilslutning, opdateringer og et hav af andre sjove spørgsmål der dukker op, med andre ord, så er en Oppo købt fra os eller vore forhandlere en tryggere investering, der på sigt nemt kan være den billigste.

Med hensyn til priser, så kører vi stramt op ad dollaren og hvis dollaren er ca. 5,5, når varen bestilles, så er udsalgsprisen ca. 5500,-. Vi kan selvfølgelig ikke hæve og sænke priser fra dag til dag, det ville være umuligt for forretningerne, at implementere det i deres dagligdag, men vi gør det så ofte vi kan, da vi naturligvis er ligeså interesserede som Oppo i, at deres fremragende apparater komme ud til så mange som muligt.



__________________
       Venligst
    Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hvad angår US shop, så er der helt sikkert noget de glemmer, når de udregner prisen. Det kan være, at de pakker den ind som gave og håber, at kunne spare afgiften og hvis man som danske kunde mener, at det er helt OK, at snyde den danske stat og dermed alle de andre idioter, der betaler enhver sit, så er det da vejen fremDead 

Der er nu også andre forskelle der er omkostningstunge, men nødvendige i DK. Den ene er, at vi, i modsætning til amerikanerne, giver 2 års garanti. Den anden er, at Oppo i DK i Norden sælges gennem butikker, da det lader til, at folk gerne vil have den opbakning, vejledning og hjælp der ligger i, at handle i en butik. Den tredje er, at Oppo her i DK, monteres med en kodefri chip. Ligesom ved den Italienske "udbyder" undrer det også her, at de har Oppo BDP 83, da de ganske enkelt ikke laves mere og ikke er på lager hos den eneste leverandør, nemlig US leverandøren.


Jeg kender kun shopUSA via diverse Emotiva-kunder, som fortæller, at den oplyste pris via deres side holder stik. Hvordan de gør det, er jeg ikke klar over. Jeg kan se ideen i at købe Emotiva den vej, da der endnu ikke er nogen dansk importør.

Når det er sagt, så vil jeg til en hver tid tilråde og selv foretrække at købe et produkt i Danmark af de grunde du nævner. Der er som regel en grund til den prisforskel, der ofte er mellem importerede varer og varer købt i Danmark - reklamationsret, garanti, service, vejledning etc. er ikke gratis

God weekend!
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Den tredje ting er, at der ikke findes flere Oppo BDP 83, hvilket gør det endnu mere underligt, at de kan mener at kunne sælge dem

...

Ligesom ved den Italienske "udbyder" undrer det også her, at de har Oppo BDP 83, da de ganske enkelt ikke laves mere og ikke er på lager hos den eneste leverandør, nemlig US leverandøren.

Laves BDP-83 ikke mere? Er det kun BDP-83SE de laver nu, eller kommer der snart en ny?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej


Det første først. Vi har mødt alle de bestillinger der har været på Oppo i de 11 måneder vi har importeret dem, hvis du
oplever, at de altid har været i restordre, så er det fordi du aldrig har bestilt en, men blot ringet til en forretning og hørt om
de var på lager. Vi har trods alt solgt en del i de 11 måneder.


Hvad angår det Italienske tilbud, så er der 3 ting der ringer alarm. Den første er, at vi er EU distributører og vi sender
intet til ItalienConfusedhttp://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley5.gif"> Den anden er, at prisen er så lav, at de, hvis de parallelimporterer
dem fra en forretning i US, intet tjener på dem og med intet mener jeg intet. Den tredje ting er, at der ikke findes flere Oppo
BDP 83, hvilket gør det endnu mere underligt, at de kan mener at kunne sælge dem


Hvad angår US shop, så er der helt sikkert noget de glemmer, når de udregner prisen. Det kan være, at de pakker den
ind som gave og håber, at kunne spare afgiften og hvis man som danske kunde mener, at det er helt OK, at snyde den
danske stat og dermed alle de andre idioter, der betaler enhver sit, så er det da vejen fremonclick="AddSmileyIcon'smileys/smiley11.gif'" border=0 alt=Dead
http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley11.gif"> 


Der er nu også andre forskelle der er omkostningstunge, men nødvendige i DK. Den ene er, at vi, i modsætning til
amerikanerne, giver 2 års garanti. Den anden er, at Oppo i DK i Norden sælges gennem butikker, da det lader til, at folk
gerne vil have den opbakning, vejledning og hjælp der ligger i, at handle i en butik. Den tredje er, at Oppo her i DK,
monteres med en kodefri chip. Ligesom ved den Italienske "udbyder" undrer det også her, at de har Oppo BDP 83, da de
ganske enkelt ikke laves mere og ikke er på lager hos den eneste leverandør, nemlig US leverandøren.


Vi har forpligtet os til, at servicere og eventuelt ombytte Oppo`er med fejl, ligesom vi hjælper med spørgsmål om korrekt
tilslutning, opdateringer og et hav af andre sjove spørgsmål der dukker op, med andre ord, så er en Oppo købt fra os eller
vore forhandlere en tryggere investering, der på sigt nemt kan være den billigste.


Med hensyn til priser, så kører vi stramt op ad dollaren og hvis dollaren er ca. 5,5, når varen bestilles, så er udsalgsprisen
ca. 5500,-. Vi kan selvfølgelig ikke hæve og sænke priser fra dag til dag, det ville være umuligt for forretningerne, at
implementere det i deres dagligdag, men vi gør det så ofte vi kan, da vi naturligvis er ligeså interesserede som Oppo i, at
deres fremragende apparater komme ud til så mange som muligt.

Tak for gennemgang af div. problematikker.
Og som jeg også skrev er det ikke så meget prisen der har afholdt mig. Men var muligheden for at købe varen, og så til en
billigere penge, var det jo ikke så ringe endda. Men så har vi heldigvis et forum hvor vi kan få afklaret de små misforståelser
. Men når jeg har været inde på div. hjemmesider, står oppo som i restordre? Anyways hvis oppo 83 er udgået, hvad hedder
så afløseren?
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 
PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 286
Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Til top Vis PSSO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PSSO
 
snadepind
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:
Hvis du køber den hos Oppo selv via
ShopUSA, så slipper du med knapt 3800,- incl alle gebyrer etc.


Hvis jeg klikker ind på shopUSA siden og beregner hvad der koster at sende en Elektronik pakke til DK til en værdi af 850
Dollars(Ebay pris). Så ender beregningen på 4600 for varen og 1800 for forsendelse, told og moms.

Vil du ikke uddybe hvor og hvordan du kan skaffe en Oppo til knap halv pris?

Update:
Den koster ganske rigtig kun 499 dollars hos Oppo - noget af en prisforskel i forhold til ebay. Til gengæld er den så også Sold
Out
Til top Vis snadepind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snadepind
 
pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 04 November 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Synes det er sjovt hver gang vi taler om på dette forum, at købe andre steder end danske butikker......så er fanden løs.

Selvfølgelig har man ingen skrupler ved at handle og prøve undgå tolden. Til jer i hifi forretningerne, ville i ikke købe en bil i udlandet hvis i kunne spare 1 gang reg. afgift?

Ang. råd og vejledning, har jeg inden for det sidste år stort set skiftet alt elektronik ud med noget nyt. På ingen af min ny anskaffet ting var rådgivningen bedre i butikkerne(både alm. eletronik butikker og hifi specialister) end jeg kunne finde svar på nettet. Og en oppo blueray hvor svært kan det være?

Ting købt i udlandet, er som regel altid underlagt producentens garanti på 1 år. Så hvis jeg havde købt mit samsung tv i udlandet, var samsung dk forpligtet til at hjælpe under garantien!

SÅ kære forretninger, stop op og prøv tilpasse jeres butikker og ikke mindst priser til markedet for ellers vil der ikke være butikker på strøget tilbage om 5 - 10 år.

BLOT MIN MENING.
Til top Vis pepsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pepsi
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 04 November 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hej Pepsi

Samsung dk skal sikkert hjælpe dig i DK fordi det er et samsung tv du har købt også selvom du har købt det udenlands, men jeg er ikke forpligtiget til at hjælpe dig selvom jeg er Oppo-importør, jeg er jo ikke Oppo !.

Hvordan mener du Danske butikker skal tilpasse sig. Skal de snyde med Told og moms, som du angiveligt mener er en menneskeret ? Skal de underbetale deres ansatte, købe deres transportmidler i Østrig og smugle biler hen over grænsen uden registreringsafgifter.

Fanden er ikke løs, men det er ubegribeligt, at man skal høre det samme pladder om, "at forretninger skal tilpasse sig og bla, bla, bla" Hvordan skal de det, gode ideer efterlyses, helst de lovlige af slagsen.



__________________
       Venligst
    Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 06 November 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

pepsi skrev:
BLOT MIN MENING.

 

Din mening er dum...

Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 07 November 2010 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Et mere interessant emne kunne være den nye OPPO

Medlyd har du nogle gisninger om hvornår den lander i DK?
Vil der være mulighed for at kontrolere den via RS232 som med den gamle 83 model?

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 
pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 07 November 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Bulletdodger skrev:

pepsi skrev:
BLOT MIN MENING.

 

Din mening er dum...



Det er din også!
Til top Vis pepsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pepsi
 
pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 07 November 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Pepsi

Samsung dk skal sikkert hjælpe dig i DK fordi det er et samsung tv du har købt også selvom du har købt det udenlands, men jeg er ikke forpligtiget til at hjælpe dig selvom jeg er Oppo-importør, jeg er jo ikke Oppo !.

Hvordan mener du Danske butikker skal tilpasse sig. Skal de snyde med Told og moms, som du angiveligt mener er en menneskeret ? Skal de underbetale deres ansatte, købe deres transportmidler i Østrig og smugle biler hen over grænsen uden registreringsafgifter.

Fanden er ikke løs, men det er ubegribeligt, at man skal høre det samme pladder om, "at forretninger skal tilpasse sig og bla, bla, bla" Hvordan skal de det, gode ideer efterlyses, helst de lovlige af slagsen.



Nu er denne kommentar naturligvis ikke mønstret personligt på dig. Hvisi du kigger først i min kommentar, vil jeg mene at den bedste tilpasning de danske butikker gør sig, er at levere en bedre service.....også bedre end den informationen der kan findes på nettet. (kendskab til de produkter som sælges) Eks. Ekspert. Ekspert tager 1500 kr. for at komme ud og montere et tv.....flot nu er det jo ikke raketvidenskab. Hvis man vil tilpasse sig, kunne sådan en service være gratis. Ja der går noget fortjeneste tabt, men elektronik branchen har også haft sine kronede dage.

At ændre på prisen kan være svært, men når en dansk netbutik kan være nogle gange 100 % billigere end den fysiske butik, er der noget som ikke stemmer. Eks. skulle købe en gave (x-box spil) Kunne finde den på nettet til 215,- og billigste fysiske butik tog 450,-


Til top Vis pepsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pepsi
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 07 November 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

pepsi skrev:
men når en dansk netbutik kan være nogle gange 100 % billigere end den fysiske butik

Det er i hvert fald billigt, for så er den gratis

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
kongen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 07 November 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan personligt godt lide at købe i en butik af mange grunde; herunder service (når jeg køber), ved repearation eller
reklamation går jeg bare ned i butikken og så videre.

Jeg vil dog sige - og her synes jeg Medlyd maler fanden på væggen - det er meget lang tid siden jeg har haft brug for
reklamation eller reparation af noget som helst. Medlyd nævner garantier, service og "debugging" som vigtige punkter men
jeg synes bare aldrig jeg bruger det personligt. Er jeg klogere end andre? Nej absolut ikke og alle andre kan da finde ud af
sætte afspillere til og op; og er der et problem griber folk jo til nettet før de ringer til forhandleren alligevel. Opgradering af
software i div. komponenter er efterhånden enkel og der findes jo step-by-step guider på nettet. Så er der reparation tilbage
som er en klar fordel at kunne gå ned i shoppen og få ordnet - ikke noget med at sende pakker her. Men ud over at de fleste
hardware enheder efterhånden er så holdbare at man sjældent får brug for det (Siger medlyd at oppo ikke kan holde og at
man får brug for reparation før eller senere? ;) ) så viser det sig jo at nogle forhandlere ikke kan finde ud af den service
heller - søg bare herinde og læs skrækhistorier (ikke relateret til Oppo eller Medlyd).

Men som sagt langt det meste køber jeg i butikker - det er tit rart at gå rundt og kigge og røre og lege med udstyret (altså
hifi-udstyret) først. Og jeg synes ikke det er så tit der er noget meget væsentligt at spare på nettet vs at købe i butik. Og
derudover kan jeg lide at have tingene med med det samme, at jeg selv transporterer det - stoler ikke på post-dk - og man
kommer ud og får hygget sig lidt.
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen
 
martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Har lige bestilt en OPPO Blu-Ray 93EU som var på lager i London med levering til min hoveddør for 4.524 kr. Hos
http://www.oppo-bluray.co.uk/
Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes