Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 09:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilken Digital tuner? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Larchris
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hej.

Så fik vi købt os en fladskærm.

Men nu er jeg nået dertil, at fruen jo gerne ville at det var lidt skarpere. Derfor vil vi købe os en digital tuner.
Men vi ser primært de gratis digitale kanaler og har ikke brug for abonnement på selector og andet. Der kan vi indtil videre leve med det analoge signal.
Vi får kabeltv fra antenneforening(TDC). Derfor skal vist bruge en modtager, der er dvb-c? Antenneforeningen understreger at den skal kunne modtage 8 mhz i VHF båndet.

Men hvilken forholdsvis billig løsning kan anbefales?

Venligst
Lars.
Til top Vis Larchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larchris Besøg Larchris's Websted
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Hvis du modtager kabel-tv fra TDC, skal du have et programkort og det koster et årligt gebyr på 199 kroner uanset hvordan du vender eller drejer den. Lige nu kan du endda få Selector'en til under 300 kroner, så jeg tror ikke du finder nogen billigere løsning. Enhver anden løsning kræver jo, at du køber en anden separat DVB-C tuner og så programkortet.

Hvis du tænker på digitale signaler over antennenettet, så er disse ganske rigtigt gratis. I sådan et tilfælde skal du bruge en DVB-T tuner. De findes efterhånden i et utal af varianter, i alt lige fra små scart adaptorer til eksterne bokse med egne antenner.



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Derudover så bliver billedkvaliteten naturligvis ikke bedre end Tv'et formår. Hvilket specifikt Tv er der tale om?

__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Larchris
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det er et Mirai 32".

Vi har ikke decideret TDC, men jeg mener at antenneforeningen får leveret signal derfra.

Vil det sige at en brugt selector vil kræve et kort til 199 om året? Uanset om vi kun vil se de tre gratis kanaler digitalt?

Jeg troede ikke at en DVB-T tuner kunne tage de 8 mhz i VHF?

Lars
Til top Vis Larchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larchris Besøg Larchris's Websted
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Larchris skrev:
Hej.

Jeg troede ikke at en DVB-T tuner kunne tage de 8 mhz i VHF?

Lars


DVB-T er til mastebaseret TV, altså TV sendt gennem luften.
Læs mere her:
http://digi-tv.dk/
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
Larchris
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det var jo også hvad jeg havde læst mig frem til inden jeg spørger her.

Men nu overvejer vi så lige at købe en selector alligevel.

Ville bare helst være fri for det. Ærgerligt at der ikke findes sådan en lille fætter man smider ind i signallinien, som gør det muligt at benytte panelets indbyggede programvælger osv, og aligevel se digital tv

Lars
Til top Vis Larchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larchris Besøg Larchris's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Larchris skrev:
Hej.

Det var jo også hvad jeg havde læst mig frem til inden jeg spørger her.

Men nu overvejer vi så lige at købe en selector alligevel.

Ville bare helst være fri for det. Ærgerligt at der ikke findes sådan en lille fætter man smider ind i signallinien, som gør det muligt at benytte panelets indbyggede programvælger osv, og aligevel se digital tv

Lars

Så skulle du have valgt et tv med digital tuner indbygget...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1490
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Larchris skrev:
Hej.

Det var jo også hvad jeg havde læst mig frem til inden jeg spørger her.

Men nu overvejer vi så lige at købe en selector alligevel.

Ville bare helst være fri for det. Ærgerligt at der ikke findes sådan en lille fætter man smider ind i signallinien, som gør det muligt at benytte panelets indbyggede programvælger osv, og aligevel se digital tv

Lars

Så skulle du have valgt et tv med digital tuner indbygget...



Dem er der bare ikke så mange af med DVB-C...
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Exxtreme skrev:

Larchris skrev:
Hej.

Det var jo også hvad jeg havde læst mig frem til inden jeg spørger her.

Men nu overvejer vi så lige at købe en selector alligevel.

Ville bare helst være fri for det. Ærgerligt at der ikke findes sådan en lille fætter man smider ind i signallinien, som gør det muligt at benytte panelets indbyggede programvælger osv, og aligevel se digital tv

Lars

Så skulle du have valgt et tv med digital tuner indbygget...



Dem er der bare ikke så mange af med DVB-C...

Der er ingen der siger han skal modtage de digitale kanaler gennem hans kabel tv... Hvis han bare bor i dækningsområdet kan han hive DR1, DR2 og TV2 ned selv...

Men nej der findes ikke særlig mange tv med indbygget DVB-C tuner...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Larchris
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
zuluDK skrev:
Exxtreme skrev:

Larchris skrev:
Hej. Det var jo også hvad jeg havde læst mig frem til inden jeg spørger her. Men nu overvejer vi så lige at købe en selector alligevel. Ville bare helst være fri for det. Ærgerligt at der ikke findes sådan en lille fætter man smider ind i signallinien, som gør det muligt at benytte panelets indbyggede programvælger osv, og aligevel se digital tv Lars


Så skulle du have valgt et tv med digital tuner indbygget...


Dem er der bare ikke så mange af med DVB-C...


Der er ingen der siger han skal modtage de digitale kanaler gennem hans kabel tv... Hvis han bare bor i dækningsområdet kan han hive DR1, DR2 og TV2 ned selv...


Men nej der findes ikke særlig mange tv med indbygget DVB-C tuner...



Det er jo lige det!
Jeg kan se på http://digi-tv.dk/ at der er tvivlsom dækning her på Fanø, hvor jeg bor. selvfølgelig kan jeg så sætte en udendørs antenne op, men det synes jeg også er lidt overkill, når jeg nu har antennenet.

Så derfor håber jeg på at finde ud af noget med TDC.

Men jeg kunne nu alligevel godt have tænkt mig en dims, der bare sættes ind lige inden og omformer signalet, men benytter panelets kanalvælger osv.

Lars
Til top Vis Larchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larchris Besøg Larchris's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Larchris skrev:
Exxtreme skrev:
zuluDK skrev:
Exxtreme skrev:

Larchris skrev:
Hej. Det var jo også hvad jeg havde læst mig frem til inden jeg spørger her. Men nu overvejer vi så lige at købe en selector alligevel. Ville bare helst være fri for det. Ærgerligt at der ikke findes sådan en lille fætter man smider ind i signallinien, som gør det muligt at benytte panelets indbyggede programvælger osv, og aligevel se digital tv Lars


Så skulle du have valgt et tv med digital tuner indbygget...


Dem er der bare ikke så mange af med DVB-C...


Der er ingen der siger han skal modtage de digitale kanaler gennem hans kabel tv... Hvis han bare bor i dækningsområdet kan han hive DR1, DR2 og TV2 ned selv...


Men nej der findes ikke særlig mange tv med indbygget DVB-C tuner...



Det er jo lige det!
Jeg kan se på http://digi-tv.dk/ at der er tvivlsom dækning her på Fanø, hvor jeg bor. selvfølgelig kan jeg så sætte en udendørs antenne op, men det synes jeg også er lidt overkill, når jeg nu har antennenet.

Så derfor håber jeg på at finde ud af noget med TDC.

Men jeg kunne nu alligevel godt have tænkt mig en dims, der bare sættes ind lige inden og omformer signalet, men benytter panelets kanalvælger osv.

Lars

Så må du høre omkring dig om der er nogen der modtager DVB-T signaler...

Det du efterspørger kan ikke lade sig gøre... For at modtage de digitale signaler skal du have en ekstra tuner af den ene eller anden slags, og den kan du ikke skifte kanal på med din egen fjernbetjening...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes