| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Quality Screen!
Jeg prøvede først et Lissau, men det var slet ikke godt nok... Det hang ikke plant, og larmede når det kørte op og ned (motor drevet)... Quality Screen kørte lækkert og hang helt plant.
Kassetten er hos Lissau et ikke særligt pænt lakeret alu profil, hvor det hos Quality Screen er en lækker anodiseret alu profil... Den sorte afmaskning er blank sort hos Lissau (giver genskær) og hos Quality Screen er den mat sort, uden genskær!
Så ingen tvivl herfra, Quality Screen vinder på alle punkter.
Den grå Gain 0.8 dug er den samme Draper hos begge... Da jeg havde det, sad jeg ca. 3.5 meter fra en 90"... Det er for tæt, samme gælder også ved Dalite og Stewards grå lærreder, da der er "gain" i for overhovedet at få billede på sådan en grå dug... Gain opnås ved at blande noget "glimmer" i overfladen, og dette kan ses, hvis man sidder under ca. 5 meter fra lærredet... Det er som om folk har nytårs glimmer creme i hele ansigtet, og hvid fremstår også grumset...
Man kan ikke bruge det i totalt dags lys, men lidt lys går der sådan ok med, men der skal jo helst være mørkt...
Mvh Kim
|