Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 18:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Striber på Samsung LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

For en måned siden kom der en enkelt vandret stribe på tv'et (LR51B 40"),når jeg brugte vga-indgangen til pc. Det blev så til flere og flere striber, og er nu oppe på en 8-9 stykker. Jeg har prøvet 2 forskellige grafikkort og pc'er, så troede egentlig problemet lå i kablet, men da den hænger på væggen, har jeg ikke lige fået undersøgt det nærmere. Nu er problemet dog også kommet når jeg ser tv, en enkelt stribe indtil videre.

Nogen der har et bud på hvad der kunne være galt?



__________________
"Win if you can, lose if you must, but always cheat"
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25
 
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Test om fenomenet er der naar du uden om alle dine dimser, altsaa direkte fra antennen med et kabel, er det der stadig... Er det panelet der har rygget sig , nogle skarme kan man instelle det i menyen under synk. Med hensyn til dit grafikkort skal det stilles til 65 Hz for at du ikke smadre skarmen ... Sa ja ... RTFM.!

__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Mener ikke der er mulighed for at indstille noget. Men vil lige prøve at give den et rent signal og se hvad den siger til det.

Og mht det med de 65 Hz, synes jeg aldrig jeg har hørt før at det lige netop var den opdatering man skulle køre med, kan du uddybe det lidt?



__________________
"Win if you can, lose if you must, but always cheat"
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

jeg har umiddelbart heller aldrig hørt om 65Hz
det bedste vil være at køre 50Hz hvis den skal vise dvd eller tv. ellers er 60Hz det skærme som regle vil have.
hvis ikke striberne er der ved andet end VGA lyder det sært, og må næsten være et mainboard problem. men er det der mere eller mindre hele tiden, kan det være panelet.

har du mulighed for at tage billeder af fejlen?
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Har er lidt billeder af fænomenet

De to første er fra vga, det næste fra antenne, det sidste på hdmi. Problemet er der også på composit indgangen, og sikkert også på scart

 



__________________
"Win if you can, lose if you must, but always cheat"
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

så lyder det som defekt panel. det skal skiftes, og skal gøres ved et værksted 
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Øv øv, men der er da heldigvis 2 års garanti på Samsung, så håber ikke det koster mig noget.

Tak for hjælpen



__________________
"Win if you can, lose if you must, but always cheat"
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes