Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 23:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD eller plasma til mit behov...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Totaldental
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hey...

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber et mere indsigtsfuldt klogt hoved vil hjælpe mig med at besvare...

Jeg skal ha' min første fladskærm da mit nuværende CRT-fjerner er stået af. Jeg skal IKKE bruge fladskærmen som computermonitor men til mit mediacenter. Dog henter jeg flere 1080p film ned fra nettet (shhhhh...) Jeg har været rundt flere steder og kigge, og umiddelbart tiltaler billedet på plasmaskærme mig mere end på LCD'erne.

Er der noget ved min opsætning som gør at jeg skal fravælge plasma frem for LCD? Specielt er jeg blevet glad for Pioneer 507XD - både mht design, billede og mulighed for at vise 1080p-materiale..

Nogen kloge hoveder der er på banen...?

Mvh

Martin

Til top Vis Totaldental's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totaldental
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Pioneer 507 kan ikke VISE 1080p, men den kan modtage et 1080p@24fps signal, f.eks. fra en HD DVD eller Blu-ray afspiller, og så skalere til skærmens naturlige opløsning og vise de 24 billeder i sekundet ved 72Hz. Og det er selvfølgelig fedt, men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med piratkopieret materiale?

For mig lyder det som om du er på rette spor med den Pioneer. Der er ikke nogen videre grund til at vælge LCD.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Dyvel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 192
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Panasonic PX60 42" plasma som jeg er vildt glad for. Billedkvaliteten er i top, og den nye model PX70 (eneste forskel er vist farven) kan du købe med lidt rabat her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1189&zoneid=13

Der er både analog og digital tuner i PX60 og går ud fra det samme er tilfældet i PX70.

Det er med garanti hos Panasonic du får mest for pengene, men Pioneer er også rigtig gode, men koster mere. Til gengæld synes jeg designet er flottere.
Til top Vis Dyvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyvel
 
Totaldental
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Dyvel skrev:
Jeg har selv en Panasonic PX60 42" plasma som jeg er vildt glad for. Billedkvaliteten er i top, og den nye model PX70 (eneste forskel er vist farven) kan du købe med lidt rabat her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1189&zoneid=13

Der er både analog og digital tuner i PX60 og går ud fra det samme er tilfældet i PX70.

Det er med garanti hos Panasonic du får mest for pengene, men Pioneer er også rigtig gode, men koster mere. Til gengæld synes jeg designet er flottere.

Ja, jeg har set PX70'erne, men det er faktisk mest pga designet at jeg foretrækker 507DX'eren. Men nu læser jeg om at Pioneers nye G8 skærm snart kommer.... sååååå.... måske skulle man vente. Aaaargh, det kan man jo blive ved med at sige...

/Martin

Til top Vis Totaldental's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totaldental
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes