| Forfatter |
|
Noisy_cricket Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået et fint motorlærred til projektoren hjemme..
et 108" multibrackets med RF fjernbetjening..
der er dog ikke instruktioner til hvordan man hænger sådan et op... er
der nogen der har et link til et sted hvor man kan læse om ophængning
af sådan en satan?
det vejer som et ondt år... eller..11 kg..
og indtil jeg finder et nyt sted at bo, har jeg et gipsloft... og betonvægge...
jeg vil helst have det op i loftet, da det så kan køre ned foran tv'et..
hvordan gør man?
hvad skal man købe?
nogen ideer?
__________________ ...
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
der følger vel nogle beslag med til dette lærred
det skulle ikke være noget problem at hænge det i loftet du skal bare have nogle specielle metal skruger/ ravplux i gipsen først. de kan kære en hel del
Med hensyn til et link kan jeg ikke hjælpe dig
|
| Til top |
|
| |
Noisy_cricket Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja, der sidder et beslag i hver side, men der er kun et enkelt hul til en skrue.. kan det passe at man hænger en 11 kg tung kasse op i to skruer?? :s mht. det med gipsen, er jeg faktisk i tvivl om gipsen falder sammen FØR skruerne giver efter..  altså at det falder og tager halvdelen af loftet med sig?
__________________ ...
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der..
Ja, 2 enkelte huller kan godt bære 11 kg, det er kun et spørgsmål om dimensionering....
Lav 2 stykker plade, evt. 30x30 cm, som du montere på loftet med flere punkter (skruer), derved fordeler du vægten ud, og det skulle loftet gerne kunne holde til.......
Du skal placere de 2 stykker plade med samme "center-til-center" afstand som der er i mellem de 2 ophængshuller på lærredet..... Derefter monterer du lærredet på de 2 plader...
Held og lykke med det.. __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Noisy_cricket Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak skal i begge to have for svar.. er det bedst med metal eller træ? og da jeg er IT mand (  ) kommer lige et tillægsspg: Hvilken slags træ og hvor tykt? hedder de "rosetter" de tingester man bruger til at skrue ting i gipslofter / vægge med? __________________ ...
|
| Til top |
|
| |
haspalm Forum Bruger


Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har mit monteret i to kroge i loftet - den hænger fint bortset fra en lille detalje..
jeg var ikke forberedt på at min projekter ikke kunne lave billedet lille nok - dvs. jeg har et par centimeter af billedet der stikker udenfor lærredet selvom projektoren er indstillet til så lav afstand som muligt..
Husk at checke at billedet passer med lærredet på det sted hvor du monterer.. (hvis du har mulighed for at flytte prj. efterfølgende kan det jo selvfølgelig afhjælpe evt. problemer - det har jeg desværre ikke...
|
| Til top |
|
| |
Noisy_cricket Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
haspalm: hvor tungt er dit lærred? er det med motor? har selv det nuværende monteret i noget krog værk, men vil bare ikke have det nye falder ned og tager loftet med sig..
__________________ ...
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noisy_cricket skrev:
tak skal i begge to have for svar..
er det bedst med metal eller træ?
og da jeg er IT mand ( ) kommer lige et tillægsspg: Hvilken slags træ og hvor tykt?
hedder de "rosetter" de tingester man bruger til at skrue ting i gipslofter / vægge med?
|
|
|
Hej der.. igen
Løb ned i den lokale bauhaus/silvan og hør om de ikke har et par reststykker i 19m/m krydsfiner liggende, det skulle i hvert fald kunne gøre det.. Når du så er der, kan du passende spørge en af de ansatte om befæstigelse i gips-loft, så skulle de gerne hjælpe dig med at finde det rette....
Og som Haspalm er inde på, find ud af afstanden inden du sætter det hele fast..... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
tisbris Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er ikke problem at hænge 11 kg op i en gipsplade, det kræver blot de rigtige matialer..
men først bør du med en lille fin skruetrækker prikke igennem gipsloftet for at se om der ikke er forskalingsbrædder oppe bagved gipsen - gipspladen sidder jo fast i et eller andet, normalt forskallingsbrædder og disse sidder normalt med en afstand af 25 cm.
hvis ikke du er så heldig at finde noget du kan skrue beslaget fast i, så fortvivl ikke, der findes et utal af rawplugs beregnet til montage i gips, de fleste af disse rawplugs danner en stor krave oppe over gipsen og derved kræver det stor vægt at rive sådanne rawplugs ud af loftet, med et stort hul i loftet som følge.
Jeg ville ikke være bekymret for at montere et motorstyret lærred op i gips, men havde det været et manuelt, ville nok blive lidt bekymret da der oftest bliver revet mere i et manuelt lærred.
held & lykke
|
| Til top |
|
| |