Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic TH-37PX70 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
B-Stenskrog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Denne tråd er en videreførsel af http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52281&P N=1&TPN=1 , men da den nu er et helt andet mærke/type fjernsyn tillader jeg mig lige at oprette en ny, for at få flere meninger...

Jeg har forstået det sådan et folk anbefaler plasma fremfor lcd, og at Panasonics TH-37PX70 skulle være et godt tv?

Jeg har lige fået mail fra en lokal Panasonic forhandler...

Han kan sælge TH-37PX70  til en vejledende pris på 11.999,-,  i maj måned til kr. 10.999,- på tilbud..

Er det sådan et fjernsyn vi skal have fat i? Evt. i 42", eller har I bedre bud i den prisklasse..

Igen: Det skal være sort, og det skal IKKE være lige som samsungs "plastik-look" sort der skinner helt vildt..
Til top Vis B-Stenskrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B-Stenskrog
 
Lique
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

JA! Det er det fjernsyn du skal have!
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Du kan købe det på fælleskøb til kr. 9.095,- :

www.recordere.dk

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
B-Stenskrog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:
JA! Det er det fjernsyn du skal have!

 

 

 

Lique skrev:
JA! Det er det fjernsyn du skal have!


Godt så :p

nesdam skrev:

Du kan købe det på fælleskøb til kr. 9.095,- :

www.recordere.dk



Tjae, med det er mine forældre der vil have det, og de er mere til fysiske butikker… Hvilket jeg egentlig godt kan forstå i den prisklasse – men nu skal vi også lige op til ”den lokale” og se det i levende live snart..

Til top Vis B-Stenskrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B-Stenskrog
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Det er jo også fra en fysisk butik. Den ligger bare i Roskilde. Hvis TVet går i stykker skal det alligevel hen til nærmeste Panasonic værksted.

I kan spare 2500kr ved fælleskøbet, det er da helt klart værd at tage med i overvejelserne og så lad vær med at være bange for at handle på nettet


__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
B-Stenskrog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Der er vel tekst-tv på sådan en fætter? Ved ik li hvor jeg har fået ideen fra at der ik er?
Til top Vis B-Stenskrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B-Stenskrog
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Ja der er tekst tv på alle tv...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du godtnok at det ikke må have den skinnene "piano lak" som på Samsungs tv, har Panasonicen også...men synes nu stadig du skal se på den

__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
B-Stenskrog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Ok så... Hmm.. Jaja, nu må vi se... Regner med at de gamle ska op og se på det i næste uge.. Så må vi se hva mor siger :P        
Til top Vis B-Stenskrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B-Stenskrog
 
B-Stenskrog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Er der noget med at strømforbruget på et plasma er ca. det dobbelt af et LCD tv? (Og et lcd tv ca har det samme strømforbrug som et gammeldags?)
Til top Vis B-Stenskrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B-Stenskrog
 
MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

ikke rigtigt - Jeg er ikke en haj på dette område og kan ikke forklare detaljerne...så vidt jeg ved genererer plasma mere varme - men bruger ikke nødvendigvis så meget mere strøm. Ved plasma fungerer hver pixel som en lille klap der kan tændes og slukkes - dvs. mørke scener kræver mindre strøm end lyse farverige scener, fordi færre "pixel" (dele af skærmen) kræver strøm. LCD fungerer lidt anderledes - der dæmpes lyset på en anden måde......

__________________
The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
Til top Vis MadMik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadMik
 
larl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 912
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

B-Stenskrog skrev:
Er der noget med at strømforbruget på et plasma er ca. det dobbelt af et LCD tv? (Og et lcd tv ca har det samme strømforbrug som et gammeldags?)

Nej, det er en gammel sejlivet myte.

Plasma og LCD bruger ca. det samme i strøm (for de samme skærmstørrelser).

Og det er ca. det samme som billedrør brugte. Når plasma og LCD bruger mere strøm, skal det ses i lyset af det større skærmareal.

Til eksempel brugte det velkendte billedrørs-tv Philips 32PW9509 i alt 149W, mens flad-tv'et Philips 32PF9731D bruger 163W men det med ekstra features som Ambilight og digital tuner (der bruger ekstra strøm).

Når nogen tror at plasma bruger mere i strøm, så skyldes det at de udelukkende ser på watt angivelsen i specifikationerne. Men den kan man ikke regne med, da det er max. forbrug og ikke gennemsnitlig forbrug. Plasma bruger nemlig mest strøm når der vises et rent hvidt billede, og meget mindre når det er en mørk film. Forbruget cykler op/ned alt efter hvad skærmen viser. Et LCD er derimod næsten konstant i forbrug.

Så et plasma der er specificeret til 250W vil i praksis måske bruge 200W. Og sammenligner man f.eks. 42" plasma med 40/42" LCD, og tager dette i betragtning, så kan man se de bruger ca. det samme i strøm.

  /Lars 



__________________
recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted
 
B-Stenskrog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for svarene... :)
Til top Vis B-Stenskrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B-Stenskrog
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes