Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 00:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Doxa 70 Signature (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
franke69
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

efter et par gode år med min doxa og lidt penge i lommen kunne jeg godt forestille mig at købe en ny forstærker...lidt mere fæst i bassen,lidt mere luft i toppen,det alle vil...

er der nogen,der har upgradet fra doxa og hvis ja hvorhen?

hilsen

frank

Til top Vis franke69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franke69
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hvilke højttalere har du?

Har du evt. kigget om der er modifikationer og forbedringer til din Doxa?

Der er jo nogle dyre typer elektrolytkondensatorer du kunne sætte i, hvis du vil have bedre lyd i Doxaen.

Elna Cerafine f.eks. eller måske andre mærker.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
franke69
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

ups,foolish me...

glemte lige at skrive at den skal spille sammen med sony es 707 og nogle revel f30 (big beasts)

det det med opgradering har jeg hørt om,meeen jeg er mere end blond hvad angår kondensatore,modstande og lignende...

skulle der være een der ved hvad han laver,så er jeg da gerne parat at true med penge for en upgrade...

hilsen

frank 

Til top Vis franke69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franke69
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Ja, forstærkeren er jo en rigtig fin en, og klart et værkstedsbesøg værd, hvis elektrolytterne er trætte.

Men overvejer du at sælge, er det måske bedre at sælge den billigere, som den er, end med friske lytter.

Det er sværere at sige farvel til den, med friske lytter i, og du får næppe hele værkstedsregningen ind ved salg.

Skal bassen være bedre end Doxaen med friske lytter i, kommer vi let over de 10k for en ny forstærker, men du overvejer måske brugtkøb?

NAD s200 er et godt køb i klassen under 10k brugt, og også NAD 218 eller 208 har masser af kræfter.

Zappulse er også en mulighed, samt en stor mængde andre strømstærke modeller.

Hvis du fortæller hvilken prisklasse og hvilken lyd du vil have, skal der nok komme en masse forslag herinde fra.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 05:29 | IP-adresse registreret  

Behold din doxa, ingen af de nævnte forstærkere når den til sokkeholderne lydmæssigt, med den rigtige forforstærker er der direkte adgang til himlen, med Knut ø laulands kreationer!

Køb en magen til,og prøv han specielle balangcerede kobling.



__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis det du efterlyser, er mere bas, og mere luft i toppen, bør du nok få et tilbud på opgradering af elektrolytterne, og så ellers opgradere resten af lydkæden.

Hvis der så stadig er for lidt bas, kan to stk. af forstærkerene hjælpe på det problem.

Med friske lytter i forstærkeren, skal der meget godt grej til før den bliver svageste led i kæden.

Højttalerene og rummet, er gerne der det halter.
En forskel i placering på få cm længere væk fra bagvæggen, giver en stor ændring i bassen.

Din Doxa holder stadig op imod det der laves idag, og har nogle kvaliteter som gør at de vil passe i meget fint selskab. Og kan du skaffe én mere, så får du en gevinst på kanalseperationen også, når de kobles som monoblokke.

Mine mest markante ændringer i basområdet, har dog været ved at lytte til forskellige D/A-konvertere, som klarer det meget forskelligt.

Har du vinyl, er du lidt bedre stillet, da flere pladespillere og pickupper gør det godt her. Der er mere at vælge imellem.

 



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også beholde DOXAén om jeg var dig.

Kan du i øvrigt ikke lægge et billede ud af den uden låg på, så vi andre kan kigge lidt ned i den.

Jeg har selv et par amps, som grundlæggende bygger på Doxa 70.
Den har lytter fra Röederstein 4X10.000uF pr. kanal.
500VA Ulveco ringkerner pr. side.

Mine amps, som jeg vist har lagt et billede af i tråden mit-set-up, er altså bygget over Doxa 70. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19119&K W=Kurt+von+Kubik&TPN=2

Ændringerne går bl.a ud på, at sænke forstærkningen i visse trin og mindske modkoblingen globalt.
Det er endt med 6dB modkobling og forstærkningen jævnt fordelt mellem de enkelte trin i ampen. Strømmen i drivertrinnet tror jeg også er øget ganske væsentligt.
Bias er sat til 33mV over en emitter modstand, hvilket vist er det tredobbelte af DOXA´s egen indstilling. Pas lidt på med det.
Noget der er gansk eunikt ved DOXAén er bl.a. den kondensator der sidder i indgangen på den.
I min er det 2 parallelkoblede typer - én Ero og én anden fidus. Jeg tænkte på et tidspunkt, at det måtte da være en idé at bypasse disse kondensatorer. Jeg målte DC allevegne og forsøgte så. No change at all. Man kan simpelthen ikke høre denne kondensatorkombination. Det finder jeg ganske enkelt helt utroligt, og jeg er godt klar over hvor meget tid de må have brugt på det.
Impressing!
Ud over det, har den specielt efter ombygningen, en særdeles homogen lyd, med pæn udstrækning. Det den ikke kan, runder den af på musikalsk vis. Eller slipper udenom vha. charme om jeg så må sige.
En ombygning med nye lytter, ville jeg ikke hoppe ud i i første omgang.
Først ville jeg få rettet de små og få ting der bør, før jeg skiftede lytterne. De fejler sikkert intet.
Ampen er i øvrigt meget villig til, at slippe forskelle på netledninger m.m. igennem, så også her er der eksperimenter at foretage.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
August
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 03 November 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hei.

Hei.

Lauvland tilbyr en oppgradering av Signaturen for drøye 5000 norske. Da skifter han alle transistorene i signalveien og oppgraderer spenningsdelen for å hindre nettstøy. Resultat: mere presis bass, større perspektiv mm.  Ring ham og han kan fortelle mer. Du finner ham på: Knut Øystein Lauvland, Kristiansand, tel +47 9015 5771. 

Behold Doxaen. Den er en perle! 

mvh

Til top Vis August's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af August
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes