| Forfatter |
|
alfredo Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan råde mig!!
Jeg er helt ny inden for dette område, og har derfor brug for nogle erfarne folk til at rådgive mig.
Jeg vil gerne have en HTPC, men da jeg ikke har ret meget computer-forstand, ser jeg mig nød til at købe mig til en færdig/få en bygget.
Lad mig tage udgangspunkt i mit behov:
I forbindelse med at jeg har fået mig en 42"plasma TV, vil jeg smide alt mit gamle grej ud og samle det hele i en HTPC. Det drejer sig om CD/DVD og Vinyl afspillere samt min vidio.Jeg havde forstillet mig jeg skulle styre det hele på skærmen: vælge TV kanal, TV-guide til udvælge/optage fra, optage og gemme film, brænde dem på DVD,henet film fra nettet, vælge musik,se digital billeder samt kombinere lydsiden med min surround receiver. Det er der jo altsammen ikke noget nyt i.
Tilbage til mit spørgsmål - jeg har fået tilbud på at få flg. HTPC bygget, og jeg tilspøger jer så, - er dette et godt bud til at dække mine ovennævnte behov?Eller er der nogle af komponenterne I mener burde erstattes?
Atx kabinet Asus p4 motherboard P4 3.2 1mb l2 cacche Ram 2x512 pc3200 Philips dvd-brænder Double layer 8.5 gb Disket drev Geforce fx 5200 128 mb (med tv-out og Dvi 200 gb harddisk 5.1 sound expert optical lydkort.
Pristilbud kr. 7.250,-kr
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hente gratis film fra nettet? kan man det eller hvad mener du med at du vil smide alt det gamle ud? Eneste jeg kender af film der er gratis er de ulovlige.....
lydkort, kender jeg ikke, så det kan jeg ikke udtale mig om, men jeg vil anbefale en Pioneer DVD Brænder A8...
Men til en HTPC, skulle der så ikke et TV kort i, i stedet for at bruge et almindelig grafikkort? er jeg ret sikker på giver bedre billed...
Efter min hjerne så er prisen måske lidt for høj, men som sagt, kender ike mærket på flere af de ting du skriver om.....
|
| Til top |
|
| |
DKTiger Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ikke et spørgsmål om at der skal et TV kort i stedet for et grafikkort, men at der i det setup mangler et tv kort for det bliver en god HTPC.
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKTiger skrev:
Det er jo ikke et spørgsmål om at der skal et TV kort i stedet for et grafikkort, men at der i det setup mangler et tv kort for det bliver en god HTPC.
|
|
|
Helt klart, men som det lyder betyder det at billedet ikke helt vildt meget. Så jo det er et spørgsmål om han kan leve med det billedet gfx kortet giver.... Så der mangler ikke et, men ville gøre det bedre
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at det er en prescott cpu du har gang i der?
Den bliver varm, og varme kræver mere køling, og det resultere i mere støj.
Overvej en løsning med en mobile CPU. De afgiver ikke så meget varme, og kræver derfor ikke ret meget køling.
Jeg har selv overvejet følgenede hardware til en evt. HTPC.
Pentium M 735 1.7 GHz AOpen I855GMEm-LFS 2x Kingston ValueRAM x 512 MB AOpen Aeolus FX5500-DV128LP Creative SB Audigy 2 ZS Seagate Barracuda 7200.7 Plus
Prisen er ca. 6000,- for disse dele. Hertil kommer så et tv-kort (jeg har, så derfor har jeg det ikke med i min overvejelse) Jeg vil anbefale dig et Hauppauge. Jeg har selv et Hauppauge WinTV PVR-150MCE, og det fungere helt fint, og koster ca 600,-
Til sidst mangler du et kabinet som du kan købe ud fra hvad du synes er pænt, og har behov for. Strømforsyning vil jeg anbefale er min. 350W og så lydløs som mulig.
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
DKTiger skrev:
Det er jo ikke et spørgsmål om at der skal et TV kort i stedet for et grafikkort, men at der i det setup mangler et tv kort for det bliver en god HTPC.
|
|
|
Helt klart, men som det lyder betyder det at billedet ikke helt vildt meget. Så jo det er et spørgsmål om han kan leve med det billedet gfx kortet giver.... Så der mangler ikke et, men ville gøre det bedre |
|
|
Jeg er ikke helt sikker på jeg er med på hvad du mener med det du skriver? Jeg mindes ikke at have set et tv-kort der fungere som grafikkort eller omvendt, så hvis man vil se TV via en HTPC kan ingen af delene udelades.
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
KasperP skrev:
syska skrev:
DKTiger skrev:
Det er jo ikke et spørgsmål om at der skal et TV kort i stedet for et grafikkort, men at der i det setup mangler et tv kort for det bliver en god HTPC.
|
|
|
Helt klart, men som det lyder betyder det at billedet ikke helt vildt meget. Så jo det er et spørgsmål om han kan leve med det billedet gfx kortet giver.... Så der mangler ikke et, men ville gøre det bedre
|
|
|
Jeg er ikke helt sikker på jeg er med på hvad du mener med det du skriver?
Jeg mindes ikke at have set et tv-kort der fungere som grafikkort eller omvendt, så hvis man vil se TV via en HTPC kan ingen af delene udelades. |
|
|
ATI laver et "AllInWonder" kort. Et grafik kort med tv tuner indbygget.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hauppauge har nogle gode TVkort med PVR funktion.
ang. lydkort, så kik på M-Audio.
350W PSU er overkill. Selv min desktop PC med masse gejl i trækker ikke mere end 180W ved fuld belastning...
En billig støjsvag PSU kunne være en Tagan 330W. til ca. 360kr
ATI's All-In-Wonder kort er også fremragende
ja, mobile CPUer har meget mindre varme udvikling - men Athlon 64 har også en meget varme udstråling ved lille eller lav belastning, sammenlignet med P-IV...
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
hauppauge har nogle gode TVkort med PVR funktion.
ang. lydkort, så kik på M-Audio.
350W PSU er overkill. Selv min desktop PC med masse gejl i trækker ikke mere end 180W ved fuld belastning...
En billig støjsvag PSU kunne være en Tagan 330W. til ca. 360kr
ATI's All-In-Wonder kort er også fremragende
ja, mobile CPUer har meget mindre varme udvikling - men Athlon 64 har også en meget varme udstråling ved lille eller lav belastning, sammenlignet med P-IV... |
|
|
Du skriver 350 W er overkill, men alligevel anbefaler du stadig 330 W som kun er 20 mindre? det er ikke overkill så?
Hvis det endelig er overkill, så skulle man da ned i 250 W...
Husk PSU er en af de vigstigste ting i computeren, f**ker den, f**ker alt, køb kvalitet
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
350W PSU er overkill. Selv min desktop PC med masse gejl i trækker ikke mere end 180W ved fuld belastning...
|
|
|
Hvad har du af udstyr i din maskine? de 350W var også mest for at være på den sikre side. Hellere for meget end for lidt
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det den nye eller den gamle socket P4?
Hvis det er den ny vil jeg helt sikkert anbefale dig at købe et Fatal1ty motherboard fra Abit og spare lydkortet. Det onboard lydkort er noget af det bedste du kan få, med den fantastiske feature af en real-time Dolby Digital encoder. Der er mig bekendt aldrig lavet et standalone lydkort som kan dette og hvis du alligevel skal hooke det op til en reciever kan du jo lige så godt fodre den med DD :-)
Umiddelbart ville jeg nok også sparke et hurtiger GFX kort i
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seeker skrev:
|
Er det den nye eller den gamle socket P4?
Hvis det er den ny vil jeg helt sikkert anbefale dig at købe et Fatal1ty motherboard fra Abit og spare lydkortet. Det onboard lydkort er noget af det bedste du kan få, med den fantastiske feature af en real-time Dolby Digital encoder. Der er mig bekendt aldrig lavet et standalone lydkort som kan dette og hvis du alligevel skal hooke det op til en reciever kan du jo lige så godt fodre den med DD :-)
Umiddelbart ville jeg nok også sparke et hurtiger GFX kort i |
|
|
Skulle du være interesseret i dette bundkort så snup et AA8XE i stedet for. Samme bundkort, men uden alt det popsmarte lys og blæsere på.
|
| Til top |
|
| |