| Forfatter |
|
Frisch Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
goddag, vi er to brødre som har fået den ide, at vi vil optage nogen af vores mors LPer til hendes 50 års fødselsdag, og bræde dem til CD, så hun har mulighed for at høre dem i bilen på vej og hjem fra arbejde etc. da hun ikk høre ret meget musik (pga. tidsmangel).
Men da vi forsøgte at bruge usb udgagen i forstærkeren til computeren, var lydkvaliteten utroligt ringe hvilket vi selvfølgelig ikke kan bruge til noget.
vi bruger en LENCO L-3867USB pladespiller.
Er der nogen der har lidt erfaring som måske orker at bruge lidt til på at sætte mig ind i det? :) min bror er gået igang med google, og det ser ud til at være lige til, men vi kan ikk få ændret i kvaliteten....
på forhånd mange tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
MortenE Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frisch
Jeg har selv oprettet en tråd for ikke så længe siden mhp. Vinyl til digital (Flac), men den har en lidt anden vinkel, da det handler om hi-def overførsel. Jeres mission - kan jeg forstå - handler om at overføre plader til CD i en OK kvalitet.
Grundlæggende så koster det lidt at komme i gang med dette! Jeg kan varmt anbefale programmet VinylStudio. Det er en totalløsning med guide, så du ikke går galt i byen. Meget intuitivt og let at bruge! Her kan i med fordel lade programmet fjerne clik og pop under punktet cleanup audio!
Du burde kunne plugge usb-pladespilleren direkte til pc'en og optage i 16bit 44KHz til CD.
God fornøjelse!
|
| Til top |
|
| |
Frisch Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har sat min LP til min forstærker nu, og så kørt et doublephono jack fra tape 2 record, til min computer, burde man ikk ku gøre det såadn? eller er det bare nemmere med USBen?
|
| Til top |
|
| |
Frisch Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, der er nogle fejl i optagelsen, det er lidt mærkeligt, noget af det lyder rimeligt ok, og så er der nogen irriterende fejl i den....
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er meget fint at i vil bruge en masse tid .. på det.. og lydkvaliteten bliver nok ikke noget at råbe hurra for.. er der fordi at de lpér i ønsker at spiller over ikke findes på cd.. hvis de gør .. vil jeg helt klart anbefale, og låne dem på biblioteket og rip dem i stedet.. det er meget hurtigere ,,og kvalitet bliver meget bedre.
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne også købe nogle af de cder hun allerede har på LP fra amazon og give hende? det er ikke så dyrt.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed, det er vist ikke helt lovligt det du anbefaler. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
lille_smed, det er vist ikke helt lovligt det du anbefaler. 
carsten |
|
|
Og ikke mindst moralsk forkasteligt.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
rolig nu .. nu skal ikke ikke komme og sige at alt det musik har rippe i jeres tid er helt lovlig ... .. der er så meget man ikke må..... køre for hurtigt.. .. det er jeg helt sikker på der ingen her inde som kan sige sig fri for.. hastighed er farlig.. det koster liv.. der gør at rippe en cd ikke
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Winther666 Udelukket fra forum

Tager også en pause!
Bruger siden: 28 Maj 2013 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
| rolig nu .. nu skal ikke ikke komme og sige at alt det musik har rippe i jeres tid er helt lovlig ... .. der er så meget man ikke må..... køre for hurtigt.. .. det er jeg helt sikker på der ingen her inde som kan sige sig fri for.. hastighed er farlig.. det koster liv.. der gør at rippe en cd ikke
|
|
|
Tja nu har jeg aldrig rippet andet musik end cder jeg selv har købt og betalt. I det hele taget mener jeg at det er latterligt ikke at købe sit musik på et fysisk medie.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed, synes også, at du er ude på et overdrev hér, hvor tilbagetog kan være særdeles vanskeligt   . Du begår den fejl, at kæmme alle "nutidens unge" over én kam = alle downloader naturligvis ulovligt........ mere eller mindre  . Når man så "ramler" ind i nogen, hvor dette ikke er tilfældet, må du så også være klar til at ta´ de smæk, det medfører __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
rolig nu .. nu skal ikke ikke komme og sige at alt det musik har rippe i jeres tid er helt lovlig ... .. der er
så meget man ikke må..... køre for hurtigt.. .. det er jeg helt sikker på der ingen her inde som kan sige sig fri for.. hastighed er
farlig.. det koster liv.. der gør at rippe en cd ikke
|
|
|
Det gør det vel så alligevel, da musikeren ikke for noget at leve af __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg siger ikke at man ikke skal købe den musik man lytter til .. det gør jeg også selv.. jeg kan bare ikke se noget problem i at man henter den samme musik på bib hvis man bare vil spille det over fra sine KØBTE lpér .. over på cdér... så lige frem om det så ulovligt som i gør det til, ved jeg nu ikke..
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 09 August 2013 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
DET ER ULOVLIG, men det var det jo også i gamle dage, der måtte man jo ikke optage musik fra radioen på sin spolebåndoptager fra FM. Nå men det fik JdM jo hurtigt stoppet, med al hans talen ind over musiken. Han var den første i DK. der gjorde det. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 10 August 2013 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der er vigtigt her er, at du skal bruge et godt lydkort med en god linie indgang. Om det er et eksternt eller internt lydkort er ikke så vigtigt. Der næst et program der til. Tjek ham her ud, han har styr på det og det lyder helt fantastisk: http://www.youtube.com/watch?v=bBC8xntRiXcDer er flere klip på hans video kanal. Har selv for mange år siden prøvet det og det lykkedes tilfredsstillende og vil sagtens kunne bruges og helt klart i en bil uden problemer. Så jo, det kan godt lade sig gøre.
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 August 2013 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
jeg siger ikke at man ikke skal købe den musik man lytter til .. det gør jeg også selv.. jeg kan bare ikke se noget problem i at man henter den samme musik på bib hvis man bare vil spille det over fra sine KØBTE lpér .. over på cdér... så lige frem om det så ulovligt som i gør det til, ved jeg nu ikke..
|
|
|
Ta' du det bare roligt lille_smed. Der er ingen grund til at holde moral-fanen så højt at fødderne ikke længere rører jorden! Rip in peace!  Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Frisch Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 29 August 2013 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenE skrev:
Hej Frisch
Jeg har selv oprettet en tråd for ikke så længe siden mhp. Vinyl til digital (Flac), men den har en lidt anden vinkel, da det handler om hi-def overførsel. Jeres mission - kan jeg forstå - handler om at overføre plader til CD i en OK kvalitet.
Grundlæggende så koster det lidt at komme i gang med dette! Jeg kan varmt anbefale programmet VinylStudio. Det er en totalløsning med guide, så du ikke går galt i byen. Meget intuitivt og let at bruge! Her kan i med fordel lade programmet fjerne clik og pop under punktet cleanup audio!
Du burde kunne plugge usb-pladespilleren direkte til pc'en og optage i 16bit 44KHz til CD.
God fornøjelse! |
|
|
Tusind tak for hjælpen, vi har fået arbejdet med det, og det virker formidabelt :) brugerfladen er simpelthen så nem at arbejde med, at man kan gå igang med det uden at have den fjerneste ide om hvad man gør :)
|
| Til top |
|
| |
Frisch Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 29 August 2013 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
Det der er vigtigt her er, at du skal bruge et godt lydkort med en god linie indgang. Om det er et eksternt eller internt lydkort er ikke så vigtigt. Der næst et program der til. Tjek ham her ud, han har styr på det og det lyder helt fantastisk:
http://www.youtube.com/watch?v=bBC8xntRiXc
Der er flere klip på hans video kanal.
Har selv for mange år siden prøvet det og det lykkedes tilfredsstillende og vil sagtens kunne bruges og helt klart i en bil uden problemer. Så jo, det kan godt lade sig gøre.
|
|
|
tak for hjælpen til dig også :) vi ahr godt nok fået styr på det nu, med vinylstudio :) Der er stadig lidt "autentiske clicks" fra LPen godt nok, men det er jo i og for sig også en del af charmen :) Og Lille smed, det handler ikke så meget om pengende, det handler om at vi har en mor, som er glad for hendes LPer, men ikk har mulighed for at høre dem så meget :)
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 30 August 2013 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frisch skrev:
KBAndersen skrev:
Det der er vigtigt her er, at du skal bruge et godt lydkort med en god linie indgang. Om det er et eksternt eller internt lydkort er ikke så vigtigt.Der næst et program der til.Tjek ham her ud, han har styr på det og det lyder helt fantastisk:http://www.youtube.com/watch?v=bBC8xntRiXcDer er flere klip på hans video kanal.Har selv for mange år siden prøvet det og det lykkedes tilfredsstillende og vil sagtens kunne bruges og helt klart i en bil uden problemer. Så jo, det kan godt lade sig gøre.
|
|
|
tak for hjælpen til dig også :) vi ahr godt nok fået styr på det nu, med vinylstudio :) Der er stadig lidt "autentiske clicks" fra LPen godt nok, men det er jo i og for sig også en del af charmen :)Og Lille smed, det handler ikke så meget om pengende, det handler om at vi har en mor, som er glad for hendes LPer, men ikk har mulighed for at høre dem så meget :) |
|
|
det handler ikke så meget om pengende, det handler om at vi har en mor, som er glad for hendes LPer, men ikk har mulighed for at høre dem så meget Bravo.. Det burde ungdommen lære lidt af.
|
| Til top |
|
| |