Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 21:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: LP optagelse på computer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frisch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 09 August 2013 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

goddag, vi er to brødre som har fået den ide, at vi vil optage nogen af vores mors LPer til hendes 50 års fødselsdag, og bræde dem til CD, så hun har mulighed for at høre dem i bilen på vej og hjem fra arbejde etc. da hun ikk høre ret meget musik (pga. tidsmangel).

Men da vi forsøgte at bruge usb udgagen i forstærkeren til computeren, var lydkvaliteten utroligt ringe hvilket vi selvfølgelig ikke kan bruge til noget.

vi bruger en LENCO L-3867USB pladespiller.

Er der nogen der har lidt erfaring som måske orker at bruge lidt til på at sætte mig ind i det? :) min bror er gået igang med google, og det ser ud til at være lige til, men vi kan ikk få ændret i kvaliteten....

på forhånd mange tak for hjælpen.
Til top Vis Frisch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisch
 
MortenE
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 09 August 2013 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej Frisch

Jeg har selv oprettet en tråd for ikke så længe siden mhp. Vinyl til digital (Flac), men den har en lidt anden vinkel, da det handler om hi-def overførsel. Jeres mission - kan jeg forstå - handler om at overføre plader til CD i en OK kvalitet.

Grundlæggende så koster det lidt at komme i gang med dette! Jeg kan varmt anbefale programmet VinylStudio. Det er en totalløsning med guide, så du ikke går galt i byen. Meget intuitivt og let at bruge! Her kan i med fordel lade programmet fjerne clik og pop under punktet cleanup audio!

Du burde kunne plugge usb-pladespilleren direkte til pc'en og optage i 16bit 44KHz til CD.

God fornøjelse!
Til top Vis MortenE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenE
 
Frisch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 09 August 2013 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

jeg har sat min LP til min forstærker nu, og så kørt et doublephono jack fra tape 2 record, til min computer, burde man ikk ku gøre det såadn? eller er det bare nemmere med USBen?

Til top Vis Frisch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisch
 
Frisch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 09 August 2013 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

hmm, der er nogle fejl i optagelsen, det er lidt mærkeligt, noget af det lyder rimeligt ok, og så er der nogen irriterende fejl i den....

Til top Vis Frisch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisch
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2602
Sendt: 09 August 2013 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

det er meget fint at i vil bruge en masse tid .. på det.. og lydkvaliteten bliver nok ikke noget at råbe hurra for.. er der fordi at de lpér i ønsker at spiller over  ikke findes på cd..  hvis de gør .. vil jeg helt klart anbefale, og låne dem på biblioteket og rip dem i stedet.. det er meget  hurtigere ,,og kvalitet bliver meget bedre.


__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 09 August 2013 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Man kunne også købe nogle af de cder hun allerede har på LP fra amazon og give hende? det er ikke så dyrt.
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 09 August 2013 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

lille_smed, det er vist ikke helt lovligt det du anbefaler.

       carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 09 August 2013 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

lille_smed, det er vist ikke helt lovligt det du anbefaler.

       carsten

Og ikke mindst moralsk forkasteligt.
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2602
Sendt: 09 August 2013 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

rolig nu .. nu skal ikke ikke komme og sige at alt det musik har rippe i jeres tid er helt lovlig ... .. der er så meget man ikke må..... køre for hurtigt.. .. det er jeg helt sikker på der ingen her inde som kan sige sig fri for.. hastighed er farlig.. det koster liv.. der gør at rippe en cd ikke 

__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 09 August 2013 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
rolig nu .. nu skal ikke ikke komme og sige at alt det musik har rippe i jeres tid er helt lovlig ... .. der er så meget man ikke må..... køre for hurtigt.. .. det er jeg helt sikker på der ingen her inde som kan sige sig fri for.. hastighed er farlig.. det koster liv.. der gør at rippe en cd ikke 
Tja nu har jeg aldrig rippet andet musik end cder jeg selv har købt og betalt. I det hele taget mener jeg at det er latterligt ikke at købe sit musik på et fysisk medie.
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 09 August 2013 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

lille_smed, synes også, at du er ude på et overdrev hér, hvor tilbagetog kan være særdeles vanskeligt.
Du begår den fejl, at kæmme alle "nutidens unge" over én kam = alle downloader naturligvis ulovligt........ mere eller mindre. Når man så "ramler" ind i nogen, hvor dette ikke er tilfældet, må du så også være klar til at ta´ de smæk, det medfører 

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Janop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 09 August 2013 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
rolig nu .. nu skal ikke ikke komme og sige at alt det musik har rippe i jeres tid er helt lovlig ... .. der er
så meget man ikke må..... køre for hurtigt.. .. det er jeg helt sikker på der ingen her inde som kan sige sig fri for.. hastighed er
farlig.. det koster liv.. der gør at rippe en cd ikke 

Det gør det vel så alligevel, da musikeren ikke for noget at leve af

__________________
Jan O. Pedersen
Til top Vis Janop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Janop
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2602
Sendt: 09 August 2013 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

jeg siger ikke at man ikke skal købe den musik man lytter  til .. det gør jeg også selv.. jeg kan bare ikke se noget problem i at man henter den samme  musik på bib hvis man bare vil spille det over fra sine KØBTE lpér .. over på cdér...   så lige frem om det så ulovligt som i gør det til, ved jeg nu ikke..

 


__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 09 August 2013 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

DET ER ULOVLIG, men det var det jo også i gamle dage, der måtte man jo ikke optage musik fra radioen på sin spolebåndoptager fra FM. Nå men det fik JdM jo hurtigt stoppet, med al hans talen ind over musiken. Han var den første i DK. der gjorde det.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 10 August 2013 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Det der er vigtigt her er, at du skal bruge et godt lydkort med en god linie indgang. Om det er et eksternt eller internt lydkort er ikke så vigtigt.
Der næst et program der til.
Tjek ham her ud, han har styr på det og det lyder helt fantastisk:

http://www.youtube.com/watch?v=bBC8xntRiXc

Der er flere klip på hans video kanal.

Har selv for mange år siden prøvet det og det lykkedes tilfredsstillende og vil sagtens kunne bruges og helt klart i en bil uden problemer. Så jo, det kan godt lade sig gøre.


__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 10 August 2013 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:
jeg siger ikke at man ikke skal købe den musik man lytter  til .. det gør jeg også selv.. jeg kan bare ikke se noget problem i at man henter den samme  musik på bib hvis man bare vil spille det over fra sine KØBTE lpér .. over på cdér...   så lige frem om det så ulovligt som i gør det til, ved jeg nu ikke..

 



Ta' du det bare roligt lille_smed.
Der er ingen grund til at holde moral-fanen så højt at fødderne ikke længere rører jorden!
Rip in peace! 


Mvh.
Niels



Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Frisch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 29 August 2013 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

MortenE skrev:
Hej Frisch

Jeg har selv oprettet en tråd for ikke så længe siden mhp. Vinyl til digital (Flac), men den har en lidt anden vinkel, da det handler om hi-def overførsel. Jeres mission - kan jeg forstå - handler om at overføre plader til CD i en OK kvalitet.

Grundlæggende så koster det lidt at komme i gang med dette! Jeg kan varmt anbefale programmet VinylStudio. Det er en totalløsning med guide, så du ikke går galt i byen. Meget intuitivt og let at bruge! Her kan i med fordel lade programmet fjerne clik og pop under punktet cleanup audio!

Du burde kunne plugge usb-pladespilleren direkte til pc'en og optage i 16bit 44KHz til CD.

God fornøjelse!


Tusind tak for hjælpen, vi har fået arbejdet med det, og det virker formidabelt :) brugerfladen er simpelthen så nem at arbejde med, at man kan gå igang med det uden at have den fjerneste ide om hvad man gør :)
Til top Vis Frisch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisch
 
Frisch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 29 August 2013 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
Det der er vigtigt her er, at du skal bruge et godt lydkort med en god linie indgang. Om det er et eksternt eller internt lydkort er ikke så vigtigt.
Der næst et program der til.
Tjek ham her ud, han har styr på det og det lyder helt fantastisk:

http://www.youtube.com/watch?v=bBC8xntRiXc

Der er flere klip på hans video kanal.

Har selv for mange år siden prøvet det og det lykkedes tilfredsstillende og vil sagtens kunne bruges og helt klart i en bil uden problemer. Så jo, det kan godt lade sig gøre.


tak for hjælpen til dig også :) vi ahr godt nok fået styr på det nu, med vinylstudio :) Der er stadig lidt "autentiske clicks" fra LPen godt nok, men det er jo i og for sig også en del af charmen :)

Og Lille smed, det handler ikke så meget om pengende, det handler om at vi har en mor, som er glad for hendes LPer, men ikk har mulighed for at høre dem så meget :)
Til top Vis Frisch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisch
 
Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 628
Sendt: 30 August 2013 kl. 05:58 | IP-adresse registreret  

Frisch skrev:

KBAndersen skrev:
Det der er vigtigt her er, at du skal bruge et godt lydkort med en god linie indgang. Om det er et eksternt eller internt lydkort er ikke så vigtigt.Der næst et program der til.Tjek ham her ud, han har styr på det og det lyder helt fantastisk:http://www.youtube.com/watch?v=bBC8xntRiXcDer er flere klip på hans video kanal.Har selv for mange år siden prøvet det og det lykkedes tilfredsstillende og vil sagtens kunne bruges og helt klart i en bil uden problemer. Så jo, det kan godt lade sig gøre.

tak for hjælpen til dig også :) vi ahr godt nok fået styr på det nu, med vinylstudio :) Der er stadig lidt "autentiske clicks" fra LPen godt nok, men det er jo i og for sig også en del af charmen :)Og Lille smed, det handler ikke så meget om pengende, det handler om at vi har en mor, som er glad for hendes LPer, men ikk har mulighed for at høre dem så meget :)

det handler ikke så meget om pengende, det handler om at vi har en mor, som er glad for hendes LPer, men ikk har mulighed for at høre dem så meget
Bravo.. Det burde ungdommen lære lidt af.
Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes