Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 08:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny nål eller ny pickup! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 29 August 2013 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hej Alles,

Jeg har en flot gammel Project 6.9 med en Goldring 1042 pickup på. Pickuppen kostede i sin tid over 3000. Kan nu erhverves for 2699 og en ny nål for 1699. Mener at have givet omkring 7000 for pladespilleren.

Mit spørgsmål vil så være, kan det bedst betale sig at købe en ny nål, eller er der nogen der tør udfordre det og råde mig til at købe en anden pickup for de 1699 kr, der vil passe godt til min pro-ject ?

Pt. står Pro-jecten stille og jeg bruger istedet en Linn Basik med Linn Akito tonearm og en Linn K5 pickup, men syntes den er meget ringe i forhold til min Pro-ject+Goldring. Så jeg vil gerne have liv i Pro-Ject 6.9'eren igen istedet for at sælge den. 



__________________
Vinylsamler og Holfi-lover :)
Til top Vis Vinyljesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinyljesper Besøg Vinyljesper's Websted
 
andersen31
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 29 August 2013 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Der er masser af pickup muligheder, men fejler den ikke noget ville jeg da vare stikke den en ny nål, hvis de ellers er tilfreds med den....
Til top Vis andersen31's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersen31
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 29 August 2013 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bare skifte forparten.Da det en fritz gyger s nål der sidder på fanen,vil andre alternativer hurtig løbe op over 4000.-

__________________
-etwas Kultur muß sein   
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 29 August 2013 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Det ville jeg også gøre. Det er en god pickup. Noget andet er, hvordan rengør du din Platter Matter? Den mister jo ret hurtigt klæbe evnen ved afspilning af få plader. Den har jeg selv haft, før det blev et Poly Push vacuum sug. (TransRotor).

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 03 September 2013 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Det ville jeg også gøre. Det er en god pickup. Noget andet er, hvordan rengør du din Platter Matter? Den mister jo ret hurtigt klæbe evnen ved afspilning af få plader. Den har jeg selv haft, før det blev et Poly Push vacuum sug. (TransRotor).


Hejsa...

Vask den i lunkent vand med en lille smule opvaskemiddel i. Tør den med en absolut fnugfri klud.
Så kører det for dig! 


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 03 September 2013 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har set, at en ny nåleforpart til din Goldring kan fås til omkring £145 i UK. Det svarer til ca. 1.275 kr. Hertil kommer så (lidt i) forsendelse. Til den
pris er der nok ikke mange alternativer

Jeg har aldrig lyttet til en Audio Technica AT440, men den skulle være lidt af en "giant killer". Den fås til £169. Om den er bedre end din Goldring må
andre, der har sammenlignet de to p.u.'er side om side, spytte ud med!

EDIT: Har fundet Goldringforparten til £105 ... BILLIGT!!!
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 03 September 2013 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hvorhenne har du fundet den til 105£ ? :)

Jeg kan ikke finde den til under 140£

Det er G1042 / D42

__________________
Vinylsamler og Holfi-lover :)
Til top Vis Vinyljesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinyljesper Besøg Vinyljesper's Websted
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 03 September 2013 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere anvendt en Goldring 1042, og det er en supergod pu. Kan du få en ny nål til en fornuftig pris, er der efter min mening ikke noget at betænke sig på. Du finder næppe en ny pick-up til 1700, kr, der er bedre. Jeg overvejer at bruge min egen til en fremtidig grammofon nr. 2.
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 03 September 2013 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Vinyljesper skrev:
Hvorhenne har du fundet den til 105£ ? :)

Jeg kan ikke finde den til under 140£

Det er G1042 / D42

Http://playhifi.com/details.php?category=16&subcategory=14

Men ved nærmere læsning ser siden måske lidt ufuldstændig og dermed også suspekt ud? Der er fx ikke oplysninger om en fysisk adresse. Det lader
heller ikke til, at deres "indkøbsvogn" fungerer (i hvert fald ikke på min iPad).

Prøv at benytte kontaktformularen, hvis du vil spørge ind til detaljer om et evt. køb - det kræver nok lidt fodarbejde, hvis du vil have
Goldringforparten så (urealistisk?!?) billigt.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 03 September 2013 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Har fundet den på ebay til 1300 ved divine audio, men spørgsmål er hvad der kommer på af told? Så det kan være jeg ligeså godt kan købe den til 1599 på hifistore.dk



__________________
Vinylsamler og Holfi-lover :)
Til top Vis Vinyljesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinyljesper Besøg Vinyljesper's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 03 September 2013 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Din uvidenhed er godt nok stor

UK er medlem af EU, så hvorfor skulle der komme told på?
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 03 September 2013 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Det kunne jo være han ville støtte den danske økonomi.Vi har da i dén grad brug for det.


__________________
-etwas Kultur muß sein   
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 03 September 2013 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

allanowich skrev:
Det ville jeg også gøre. Det er en god pickup. Noget andet er, hvordan rengør du din Platter Matter? Den mister jo ret hurtigt klæbe evnen ved afspilning af få plader. Den har jeg selv haft, før det blev et Poly Push vacuum sug. (TransRotor).
Hejsa...Vask den i lunkent vand med en lille smule opvaskemiddel i. Tør den med en absolut fnugfri klud.Så kører det for dig!  Mvh.Niels
Tak for den info. Men da jeg havde den, fandt jeg på en bedre ide, da man så ikke skal have den af i tide og utide, for det sker jo ret hurtigt, når man spiller plader tit. Jeg ville blot give det råd, at købe noget bred maler tape, dette kunne være den blå type til at lave farve deling midt på væg med, da dette ikke klæber helt fast. Men almindeligt bred tape duer også.
Man tager bare to strimler og lægger den en smule over hinanden, så det bliver dobbelt så bredt. Så lægger man det fra spindelen til yderkanten og trækker af. Dette gør man så til man er kommet hele vejen rundt. Det er hurtigt gjort hver gang. Tapen efterlader ikke noget fra sig selv, men hiver alt støv helt væk.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Vinyljesper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 04 September 2013 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Det ville jeg også gøre. Det er en god pickup. Noget andet er, hvordan rengør du din Platter Matter? Den mister jo ret hurtigt klæbe evnen ved afspilning af få plader. Den har jeg selv haft, før det blev et Poly Push vacuum sug. (TransRotor).


Hej,

Bruger fnugruller fra IKEA, sådan nogle til at rulle støv af tøj med :)

__________________
Vinylsamler og Holfi-lover :)
Til top Vis Vinyljesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinyljesper Besøg Vinyljesper's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 04 September 2013 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Vinyljesper skrev:
allanowich skrev:
Det ville jeg også gøre. Det er en god pickup. Noget andet er, hvordan rengør du din Platter Matter? Den mister jo ret hurtigt klæbe evnen ved afspilning af få plader. Den har jeg selv haft, før det blev et Poly Push vacuum sug. (TransRotor).


Hej,

Bruger fnugruller fra IKEA, sådan nogle til at rulle støv af tøj med :)
Ok. Det er jo også lidt tape agtigt, som mit andet råd.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 04 September 2013 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

diamondduck skrev:
Det kunne jo være han ville støtte den danske økonomi.Vi har da i dén grad brug for det.


hej diamondduck

Hvor har du dog et godt point der Det kunne mange lære lidt af.

Ivørigt er det ikke sikkert at hjemmesiden og der hvor de afsender fra er samme sted. Kender en der bestilte stumper til sit dyre kamera og troede
det kom fra England, det viste sig det kom fra Hong Kong og han kunne havde fået det billigere i Danmark efter skat havde været inde over

Læren er at gøre som Diamondduck og støtte de danske forhandlere.
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 04 September 2013 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Munkebo, ikke for at provokere, men efter dit sidste indlæg er jeg nødt til at spørge..... Hvor købte du din Sumiko Palo Santos henne???? Den bli´r jo forhandlet herhjemme af HifiFreaks

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 04 September 2013 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hej Boyd

Helt i orden

Kort og godt hos omtalte forhandler
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 04 September 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Var s´gu lige nødt til at prøve, godt ord igen

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 04 September 2013 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Bare ok.

Kender ikke omtalte firma fra tidligere og hvordan de opererer kender jeg heller ikke noget til, men går da ud fra de betaler danske told og moms.
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes