Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 10:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pickup til Sony PS-X600? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KennethRytter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 23 September 2013 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Så er det afklaret hvilken pladespiller jeg skal have som min første efter jeg er blevet nogenlunde voksen

Det bliver en Sony PS-X600, af den simple grund at en kollega har den stående, og ikke har brugt den de sidste 10 år. Prisen var gratis, og derfor faldt valget på den. Så må jeg håbe at automatikken virker som den skal.

Den er direkte drevet, så jeg får jo ikke brug for en ny rem, men hvilken pickup(til en fornuftig pris) vil I anbefale ? På VinylEngine er der én der skriver at han har kørt sin med Denon DL-160, 110, Ortofon, en AT 440MLa, og en Shure M97xe(alle lød godt). Men jeg ved INTET om pickupper, så hvad er jeres anbefaling ?

Der sidder i øvrigt en pickup på den når jeg får den(om en lille uges tid), så jeg kan da i det mindste få den testet...

Hilsen Kenneth


Til top Vis KennethRytter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethRytter
 
j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 24 September 2013 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Den jo med aktiv dæmpet arm så den burde køre med lidt af hver. Men der er meget teknik i den så du bør nok lige tjekke om alt er ok inden du
investerer. Picpup'er fåes i mange prisklasser, men et bud kunne da være Ortofons 2M serie.
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 24 September 2013 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Fin fin Grammo, den kan sagtens bære en væsentligt bedre pick-up end Ortofon.

http://www.thevintageknob.org/sony-PS-X600.html

Tillykke med den, forresten. Det var da en fin pris også

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
KennethRytter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 24 September 2013 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Tak. Er glad for at høre at flere mener den er værd at gemme 

Og tak for linket...

Hilsen Kenneth
Til top Vis KennethRytter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethRytter
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes