| Forfatter |
|
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har anbefalet en bekendt at købe et Panasonic TH42PX71 da det er noget af det bedste i sin prisklasse overhovedet, men da jeg ikke har rodet med tv'et selv ville jeg lige høre om nogen ved om der er nogle indstillinger der lige skal pilles ved (her tænker jeg ikke på lysstyrke, kontrast osv...) for at få det bedste billede...
På mit Pioneer 507XD skal sådan set alle "hjælpe" funktionerne slåes fra for at få det bedste billede, og ville lige høre om noget lignende også var tilfældet med det pågældende panasonic...
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
På mit Pioneer 507XD skal sådan set alle "hjælpe" funktionerne slåes fra for at få det bedste billede, og ville lige høre om noget lignende også var tilfældet med det pågældende panasonic...
|
|
|
Der er ikke så meget BS over indstillingerne på Panasonic'en, så det giver faktisk sig selv - indstillingerne i bruger-menuen er ikke særligt omfattende. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Følger foden med til et PX71?
Der var ikke en med til mit Pioneer 507XD nemlig, men det hænger også på væggen...
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anyone???
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med de gamle modeller var der forskellige pakker hos forskellige forhandlere, så du bør kontrollere det ved den enkelte forhandler inden du rykker dankortet igennem. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Med de gamle modeller var der forskellige pakker hos forskellige forhandlere, så du bør kontrollere det ved den enkelte forhandler inden du rykker dankortet igennem.
|
|
|
Takker...
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos Tapeconnection følger foden i hvert fald med.
Det er en super fed skærm, bare man husker at opløsningen er for lav til internet og tekst. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Hos Tapeconnection følger foden i hvert fald med.
Det er en super fed skærm, bare man husker at opløsningen er for lav til internet og tekst.
|
|
|
Fedt nok, for det er der det er bestilt...
Mht. opløsningen er jeg ikke helt enig, men det skal min bekendte dog ikke bruge tv'et til...
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Frede1977 skrev:
|
Hos Tapeconnection følger foden i hvert fald med.
Det er en super fed skærm, bare man husker at opløsningen er for lav til internet og tekst.
|
|
|
Fedt nok, for det er der det er bestilt...
Mht. opløsningen er jeg ikke helt enig, men det skal min bekendte dog ikke bruge tv'et til...
|
|
|
Enig eller ej. Hvis man sender et 1080p signal til den fra f.eks. PS3 med f.eks. TV2's forside kan man knap læse den almindelige tekst fordi nedskaleringen får dele af bogstaverne til at forsvinde. Ved 720p er problemet mindre, men stadig tydeligt.
Men til ALT andet.... FED SKÆRM. Casino Royale på BD er en fed oplevelse. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Exxtreme skrev:
Frede1977 skrev:
|
Hos Tapeconnection følger foden i hvert fald med.
Det er en super fed skærm, bare man husker at opløsningen er for lav til internet og tekst.
|
|
|
Fedt nok, for det er der det er bestilt...
Mht. opløsningen er jeg ikke helt enig, men det skal min bekendte dog ikke bruge tv'et til...
|
|
|
Enig eller ej. Hvis man sender et 1080p signal til den fra f.eks. PS3 med f.eks. TV2's forside kan man knap læse den almindelige tekst fordi nedskaleringen får dele af bogstaverne til at forsvinde. Ved 720p er problemet mindre, men stadig tydeligt.
Men til ALT andet.... FED SKÆRM. Casino Royale på BD er en fed oplevelse.
|
|
|
Tror på der er et eller andet galt med indstillingerne så... Min kammerat har et 1024*768 plasma og teksten kan sagtens læses når han kører fra PC'en... Eksempelvis i Internet Explorer...
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 04 Maj 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Frede1977 skrev:
Exxtreme skrev:
Frede1977 skrev:
|
Hos Tapeconnection følger foden i hvert fald med.
Det er en super fed skærm, bare man husker at opløsningen er for lav til internet og tekst.
|
|
|
Fedt nok, for det er der det er bestilt...
Mht. opløsningen er jeg ikke helt enig, men det skal min bekendte dog ikke bruge tv'et til...
|
|
|
Enig eller ej. Hvis man sender et 1080p signal til den fra f.eks. PS3 med f.eks. TV2's forside kan man knap læse den almindelige tekst fordi nedskaleringen får dele af bogstaverne til at forsvinde. Ved 720p er problemet mindre, men stadig tydeligt.
Men til ALT andet.... FED SKÆRM. Casino Royale på BD er en fed oplevelse.
|
|
|
Tror på der er et eller andet galt med indstillingerne så... Min kammerat har et 1024*768 plasma og teksten kan sagtens læses når han kører fra PC'en... Eksempelvis i Internet Explorer...
|
|
|
Det er også direkte fra PC'en hvor man selv bestemmer opløsningen. Som er meget stort i tekst i de 1024x768. Fra en PS3 som der er skrevet, er det lidt noget andet for der er det en høj opløsning som laves lille ved nedskalering og derved ikke det samme med direkte fra en pc. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 06 Maj 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
Exxtreme skrev:
Frede1977 skrev:
Exxtreme skrev:
Frede1977 skrev:
|
Hos Tapeconnection følger foden i hvert fald med.
Det er en super fed skærm, bare man husker at opløsningen er for lav til internet og tekst.
|
|
|
Fedt nok, for det er der det er bestilt...
Mht. opløsningen er jeg ikke helt enig, men det skal min bekendte dog ikke bruge tv'et til...
|
|
|
Enig eller ej. Hvis man sender et 1080p signal til den fra f.eks. PS3 med f.eks. TV2's forside kan man knap læse den almindelige tekst fordi nedskaleringen får dele af bogstaverne til at forsvinde. Ved 720p er problemet mindre, men stadig tydeligt.
Men til ALT andet.... FED SKÆRM. Casino Royale på BD er en fed oplevelse.
|
|
|
Tror på der er et eller andet galt med indstillingerne så... Min kammerat har et 1024*768 plasma og teksten kan sagtens læses når han kører fra PC'en... Eksempelvis i Internet Explorer...
|
|
|
Det er også direkte fra PC'en hvor man selv bestemmer opløsningen. Som er meget stort i tekst i de 1024x768. Fra en PS3 som der er skrevet, er det lidt noget andet for der er det en høj opløsning som laves lille ved nedskalering og derved ikke det samme med direkte fra en pc.
|
|
|
Det er fuldstændigt ligemeget hvad signalkilden er... Han sagde at 1024*768 er for lille til at vise tekst og internet... Hvilket ikke passer, at han så bagefter begynder at snakke om PS3 er så en anden diskussion...
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt, 1024*768 giver rimelig store ikoner og skrivebord, Ps3 diskutionen kan vi tage en anden gang kan jeg forstå  __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
|
Rigtigt, 1024*768 giver rimelig store ikoner og skrivebord, Ps3 diskutionen kan vi tage en anden gang kan jeg forstå 
|
|
|
jo, men vil et 42" tv ikke næsten altid gøre det, uanset opløsningen? Vil dog nok også mene at det ikke er nogen fordel hvis man normalt kører højere opløsning på pc'en. så bliver det både større og dårligere __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 07 Maj 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
|
Rigtigt, 1024*768 giver rimelig store ikoner og skrivebord, Ps3 diskutionen kan vi tage en anden gang kan jeg forstå 
|
|
|
Der er ikke nogen diskussion omkring PS3... Jeg svarede på at han sagde den nævnte opløsning er for lille til tekst og internet... Ikke andet, og det er den altså ikke...
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Mr. Anderson skrev:
|
Rigtigt, 1024*768 giver rimelig store ikoner og skrivebord, Ps3 diskutionen kan vi tage en anden gang kan jeg forstå 
|
|
|
jo, men vil et 42" tv ikke næsten altid gøre det, uanset opløsningen? Vil dog nok også mene at det ikke er nogen fordel hvis man normalt kører højere opløsning på pc'en. så bliver det både større og dårligere
|
|
|
Haha jo selvfølgelig, er jo en forholdsvis stor skærm. Men kan jo diskuteres da afstand og opløsning har en del at sige. F.eks. en Full HD plasma og 3-5m afstand så er det måske lidt svært at læse det med småt 
Tro heller ikke du kommer til at se særlig meget af skrivebordet hvis du sidder opløsningen til f.eks. 1600x1200 på en 1024x768 panel Kender ikke så mange fald tv som kan lave opløsningen om til dens egen fra et comp. signal. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
brasch skrev:
Mr. Anderson skrev:
|
Rigtigt, 1024*768 giver rimelig store ikoner og skrivebord, Ps3 diskutionen kan vi tage en anden gang kan jeg forstå 
|
|
|
jo, men vil et 42" tv ikke næsten altid gøre det, uanset opløsningen? Vil dog nok også mene at det ikke er nogen fordel hvis man normalt kører højere opløsning på pc'en. så bliver det både større og dårligere
|
|
|
Haha jo selvfølgelig, er jo en forholdsvis stor skærm. Men kan jo diskuteres da afstand og opløsning har en del at sige. F.eks. en Full HD plasma og 3-5m afstand så er det måske lidt svært at læse det med småt 
Tro heller ikke du kommer til at se særlig meget af skrivebordet hvis du sidder opløsningen til f.eks. 1600x1200 på en 1024x768 panel Kender ikke så mange fald tv som kan lave opløsningen om til dens egen fra et comp. signal.
|
|
|
nu har de fleste nogenlunde anstændige grafikkort jo seperat opløsning til 2 eller flere skærme. Det var iøvrigt slet ikke det jeg mente. Det jeg mente var at kvaliteten ville virke meget ringere hvis man som du nævner kører 1600x1200 på monitor end hvis du kører 1024x768 __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |