Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 23:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic TH42PX71 settings? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 28 April 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har anbefalet en bekendt at købe et Panasonic TH42PX71 da det er noget af det bedste i sin prisklasse overhovedet, men da jeg ikke har rodet med tv'et selv ville jeg lige høre om nogen ved om der er nogle indstillinger der lige skal pilles ved (her tænker jeg ikke på lysstyrke, kontrast osv...) for at få det bedste billede...

På mit Pioneer 507XD skal sådan set alle "hjælpe" funktionerne slåes fra for at få det bedste billede, og ville lige høre om noget lignende også var tilfældet med det pågældende panasonic...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 28 April 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51199&K W=Emilos88

Se ikke på min kommentar men den neden under



__________________
Get HIFI or die trying c",
Til top Vis Emilos88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emilos88
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 28 April 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

På mit Pioneer 507XD skal sådan set alle "hjælpe" funktionerne slåes fra for at få det bedste billede, og ville lige høre om noget lignende også var tilfældet med det pågældende panasonic...

Der er ikke så meget BS over indstillingerne på Panasonic'en, så det giver faktisk sig selv - indstillingerne i bruger-menuen er ikke særligt omfattende.



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 29 April 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Følger foden med til et PX71?

Der var ikke en med til mit Pioneer 507XD nemlig, men det hænger også på væggen...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 30 April 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Anyone???
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 30 April 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Anyone???

Med de gamle modeller var der forskellige pakker hos forskellige forhandlere, så du bør kontrollere det ved den enkelte forhandler inden du rykker dankortet igennem.



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Exxtreme skrev:
Anyone???

Med de gamle modeller var der forskellige pakker hos forskellige forhandlere, så du bør kontrollere det ved den enkelte forhandler inden du rykker dankortet igennem.

Takker...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hos Tapeconnection følger foden i hvert fald med.

Det er en super fed skærm, bare man husker at opløsningen er for lav til internet og tekst.



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Hos Tapeconnection følger foden i hvert fald med.

Det er en super fed skærm, bare man husker at opløsningen er for lav til internet og tekst.

Fedt nok, for det er der det er bestilt...

Mht. opløsningen er jeg ikke helt enig, men det skal min bekendte dog ikke bruge tv'et til...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Frede1977 skrev:

Hos Tapeconnection følger foden i hvert fald med.

Det er en super fed skærm, bare man husker at opløsningen er for lav til internet og tekst.

Fedt nok, for det er der det er bestilt...

Mht. opløsningen er jeg ikke helt enig, men det skal min bekendte dog ikke bruge tv'et til...

Enig eller ej. Hvis man sender et 1080p signal til den fra f.eks. PS3 med f.eks. TV2's forside kan man knap læse den almindelige tekst fordi nedskaleringen får dele af bogstaverne til at forsvinde. Ved 720p er problemet mindre, men stadig tydeligt.

Men til ALT andet.... FED SKÆRM. Casino Royale på BD er en fed oplevelse.



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Exxtreme skrev:
Frede1977 skrev:

Hos Tapeconnection følger foden i hvert fald med.

Det er en super fed skærm, bare man husker at opløsningen er for lav til internet og tekst.

Fedt nok, for det er der det er bestilt...

Mht. opløsningen er jeg ikke helt enig, men det skal min bekendte dog ikke bruge tv'et til...

Enig eller ej. Hvis man sender et 1080p signal til den fra f.eks. PS3 med f.eks. TV2's forside kan man knap læse den almindelige tekst fordi nedskaleringen får dele af bogstaverne til at forsvinde. Ved 720p er problemet mindre, men stadig tydeligt.

Men til ALT andet.... FED SKÆRM. Casino Royale på BD er en fed oplevelse.

Tror på der er et eller andet galt med indstillingerne så... Min kammerat har et 1024*768 plasma og teksten kan sagtens læses når han kører fra PC'en... Eksempelvis i Internet Explorer...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Frede1977 skrev:
Exxtreme skrev:
Frede1977 skrev:

Hos Tapeconnection følger foden i hvert fald med.

Det er en super fed skærm, bare man husker at opløsningen er for lav til internet og tekst.

Fedt nok, for det er der det er bestilt...

Mht. opløsningen er jeg ikke helt enig, men det skal min bekendte dog ikke bruge tv'et til...

Enig eller ej. Hvis man sender et 1080p signal til den fra f.eks. PS3 med f.eks. TV2's forside kan man knap læse den almindelige tekst fordi nedskaleringen får dele af bogstaverne til at forsvinde. Ved 720p er problemet mindre, men stadig tydeligt.

Men til ALT andet.... FED SKÆRM. Casino Royale på BD er en fed oplevelse.

Tror på der er et eller andet galt med indstillingerne så... Min kammerat har et 1024*768 plasma og teksten kan sagtens læses når han kører fra PC'en... Eksempelvis i Internet Explorer...

Det er også direkte fra PC'en hvor man selv bestemmer opløsningen. Som er meget stort i tekst i de 1024x768. Fra en PS3 som der er skrevet, er det lidt noget andet for der er det en høj opløsning som laves lille ved nedskalering og derved ikke det samme med direkte fra en pc.



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
Exxtreme skrev:
Frede1977 skrev:
Exxtreme skrev:
Frede1977 skrev:

Hos Tapeconnection følger foden i hvert fald med.

Det er en super fed skærm, bare man husker at opløsningen er for lav til internet og tekst.

Fedt nok, for det er der det er bestilt...

Mht. opløsningen er jeg ikke helt enig, men det skal min bekendte dog ikke bruge tv'et til...

Enig eller ej. Hvis man sender et 1080p signal til den fra f.eks. PS3 med f.eks. TV2's forside kan man knap læse den almindelige tekst fordi nedskaleringen får dele af bogstaverne til at forsvinde. Ved 720p er problemet mindre, men stadig tydeligt.

Men til ALT andet.... FED SKÆRM. Casino Royale på BD er en fed oplevelse.

Tror på der er et eller andet galt med indstillingerne så... Min kammerat har et 1024*768 plasma og teksten kan sagtens læses når han kører fra PC'en... Eksempelvis i Internet Explorer...

Det er også direkte fra PC'en hvor man selv bestemmer opløsningen. Som er meget stort i tekst i de 1024x768. Fra en PS3 som der er skrevet, er det lidt noget andet for der er det en høj opløsning som laves lille ved nedskalering og derved ikke det samme med direkte fra en pc.

Det er fuldstændigt ligemeget hvad signalkilden er... Han sagde at 1024*768 er for lille til at vise tekst og internet... Hvilket ikke passer, at han så bagefter begynder at snakke om PS3 er så en anden diskussion...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Rigtigt, 1024*768 giver rimelig store ikoner og skrivebord, Ps3 diskutionen kan vi tage en anden gang kan jeg forstå



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

Rigtigt, 1024*768 giver rimelig store ikoner og skrivebord, Ps3 diskutionen kan vi tage en anden gang kan jeg forstå

jo, men vil et 42" tv ikke næsten altid gøre det, uanset opløsningen? Vil dog nok også mene at det ikke er nogen fordel hvis man normalt kører højere opløsning på pc'en. så bliver det både større og dårligere



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

Rigtigt, 1024*768 giver rimelig store ikoner og skrivebord, Ps3 diskutionen kan vi tage en anden gang kan jeg forstå

Der er ikke nogen diskussion omkring PS3... Jeg svarede på at han sagde den nævnte opløsning er for lille til tekst og internet... Ikke andet, og det er den altså ikke...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Mr. Anderson skrev:

Rigtigt, 1024*768 giver rimelig store ikoner og skrivebord, Ps3 diskutionen kan vi tage en anden gang kan jeg forstå

jo, men vil et 42" tv ikke næsten altid gøre det, uanset opløsningen? Vil dog nok også mene at det ikke er nogen fordel hvis man normalt kører højere opløsning på pc'en. så bliver det både større og dårligere

Haha jo selvfølgelig, er jo en forholdsvis stor skærm. Men kan jo diskuteres da afstand og opløsning har en del at sige. F.eks. en Full HD plasma og 3-5m afstand så er det måske lidt svært at læse det med småt

Tro heller ikke du kommer til at se særlig meget af skrivebordet hvis du sidder opløsningen til f.eks. 1600x1200 på en 1024x768 panel  Kender ikke så mange fald tv som kan lave opløsningen om til dens egen fra et comp. signal.



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
brasch skrev:
Mr. Anderson skrev:

Rigtigt, 1024*768 giver rimelig store ikoner og skrivebord, Ps3 diskutionen kan vi tage en anden gang kan jeg forstå

jo, men vil et 42" tv ikke næsten altid gøre det, uanset opløsningen? Vil dog nok også mene at det ikke er nogen fordel hvis man normalt kører højere opløsning på pc'en. så bliver det både større og dårligere

Haha jo selvfølgelig, er jo en forholdsvis stor skærm. Men kan jo diskuteres da afstand og opløsning har en del at sige. F.eks. en Full HD plasma og 3-5m afstand så er det måske lidt svært at læse det med småt

Tro heller ikke du kommer til at se særlig meget af skrivebordet hvis du sidder opløsningen til f.eks. 1600x1200 på en 1024x768 panel  Kender ikke så mange fald tv som kan lave opløsningen om til dens egen fra et comp. signal.

nu har de fleste nogenlunde anstændige grafikkort jo seperat opløsning til 2 eller flere skærme. Det var iøvrigt slet ikke det jeg mente. Det jeg mente var at kvaliteten ville virke meget ringere hvis man som du nævner kører 1600x1200 på monitor end hvis du kører 1024x768



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes