| Forfatter |
|
tma_it Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg skal bruge en projektor til max 10k. Den skal kunne tilsluttes en PS3 og kunne vise fuld HD (1080i).
Nogle gode bud?
/Thomas
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke få en for 10k der kan vise 1080i. Du kan godt få en der kan modtage 1080i og så nedskalere til 720p.
|
| Til top |
|
| |
tma_it Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, ok. Hvad er så det bedste bud hvis prisen skal holdes nede? Skal man op i 15k eller mere?
/Thomas
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil sandsynligvis få mere ud af en ordentlig 720p projektor end den absolut billigste 1080p projektor du kan finde.
|
| Til top |
|
| |
tma_it Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, er der nogle konkrete bud?
Det er til at spille og se blueray film i et lille og relativt mørkt lokale med 3 meters afstand mellem projektor og lærred.
/Thomas
|
| Til top |
|
| |
danish Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
tma_it skrev:
Ok, er der nogle konkrete bud? Det er til at spille og se blueray film i et lille og relativt mørkt lokale med 3 meters afstand mellem projektor og lærred.
/Thomas |
|
|
Du kunne måske overveje en Benq PE8720, som efter sigende skulle være noget af en prisbasker. Den er til salg i tilbudsavisen her på siden.
Jeg ved ikke hvad den billigste 1080p koster, men en af de billigere er Sony VW50 set til 25k hos en kendt forhandler i Århus/Kbh. Den er til gengæld efter min mening rigtig, rigtig god til prisen!
Om du skal vælge 720p kontra 1080p er også afhængig af billedets størrelse i forhold til afstanden mellem tilskuer og lærredet. Der findes nogle gode indlæg i projektor forumet omkring dette. __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 29 April 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv sony vw50 og den er super fed. men det bliver svært at finde en 1080p projektor til de penge - selv på brugt markedet. Men tror også du vil ha ligeså meget gavn af en 720p projektor som den Benq alle folk snakker om. Den har fået rigtig gode anmeldelser, men jeg har ikke selv set den i aktion. Ellers er der flere alternativer som kan køre 720p. Optoma hd73, Infocus in76, Sanyo z5 og Sony hs60. Den sidste er desuden helt nede i 9000,- i Tape Connection. Kan evt. opleves i Århus afdelig. 
|
| Til top |
|
| |
MAMA Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fulgt lidt med i denne tråd og er selv på udkig efter en god 720p projekter til mit 'hobby' rum på 3,75 m. x 3,75 m. med ét vindue, som kan mørklægges.
Projektoren skal primært bruges til min PS3, altså film og spil. Pris niveau skal gerne være omkring 10k. Jeg er efterhånden kommet frem til, at det skal være én af flg. LCD projektorer, som kan købes til omkring 8k. i Tyskland. Det drejer sig om Sony HS60, som får gode anmeldelser også her i forum'et eller Sanyo PLV-Z5. Alternativt skal jeg ofre omkring 12k. på BenQ PE8720, som er baseret på DLP teknologi.
Det store spørgsmål er så om jeg får et MEGET bedre billede ved at ofre de ca. 4k. ekstra eller jeg skal holde mig til de nævnte LCD projektorer, som måske fint kan opfylde mine behov...
Er der nogen som kan give et godt råd ...
|
| Til top |
|
| |
XENTiNEL Forum Bruger


Bruger siden: 04 August 2004
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Krist Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
XENTiNEL skrev:
|
Jeg ville helt klart gå efter en SANYO PLV-Z5 - den kan fåes i Tyskland til 7500kr -
|
|
|
Hvor har du fundet den henne, til 7500,- ?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MAMA Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 08 Maj 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også efterhånden jeg går efter en Sanyo PLV-Z5 fra Tyskland til ca. 1.000 EUR. Men det er jo også muligt at gå efter en Z5 (incl. Cine4HomeTuning) til ca. 200 EUR ekstra - Er der nogen der har erfaring med denne prof. kalibrering og er det pengene værd ?
|
| Til top |
|
| |
Krist Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
[QUOTE=Krist]
Det er dog ikke sikkert at de billigste forhandlere vil levere til DK eller at de tager kreditkort. Men kik listen igennem til du finder et "match".
|
|
|
Jeg hænger helt oppe under loftet, jeg har lige bestilt min første helt nye og jomfruelige Projekter (Sanyo Z5), pakket af unge tyske skjoldmøer til den eventyrlige pris af 999,- EUR hos schlauershoppen.de 
Jeg skrev til dem og spurgte om de kunne sælge den billiger end 1029,- som var deres pris, men det var ikke muligt skrev de tilbage. Men idag er prisen røget ned, og så bestilte jeg med det vums..... Hvornår kommer fragtmanden mon, det kan ikke gå stærkt nok  
|
| Til top |
|
| |
MAMA Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit valg faldt også på en Sanyo Z5, som jeg bestilte i Tyskland med Cine4HomeTuning kalibrering. Jeg har lige fået bekræftelse fra UPS, at den bliver leveret på mandag ....spændende ....
|
| Til top |
|
| |
Erdmann Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MAMA:
Hvad måtte du slippe for den med kalibrering, og hvor købte du den? 
ALLE:
Kan det betale sig at få den kalibreret for de ca. kr 1700,- ekstra som det koster? 
Regner med at bestille min i næste uge, med eller uden kalibrering. 
__________________ /Erdmann
|
| Til top |
|
| |
MAMA Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt Sanyo Z5 hos http://www.beamer-discount.de/til 1215 EUR incl. Cine4HomeTuning. + 40 EUR i fragt med UPS og betaling ved levering på adressen. Jeg var selv i tvivl om kalibreringen, men tog chancen, efter hvad jeg havde læst mig til på nettet lød det fornuftigt ... (men det kan have været salgs-gas) Jeg bestilte i onsdags og fik track-and-trace nummer i torsdag og kan se at projektoren leveres på min adresse på mandag ... (husk kontant betaling ved levering på adr.)
|
| Til top |
|
| |
Erdmann Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske et dumt spørgsmål, men er dog i tvivl....  Skal man have pengene i DK eller Euro?  __________________ /Erdmann
|
| Til top |
|
| |
MAMA Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ringede og spurgte UPS og der er frit valg om du vil betale i EURO eller danske kroner
|
| Til top |
|
| |
Xipzou Forum Bruger


Bruger siden: 11 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der falder vel anmeldelser når diverse fragtfirmaer har været forbi de respektive sdresser?
|
| Til top |
|
| |
MAMA Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg nok, men det er selvfølgeligt svært at vurdere om kalibreringen er pengene værd. Jeg er bundet hårdt op af arbejde, så det bliver nok først efter næste week-end. Mit lærred bliver også først leveret i midt næste uge...
|
| Til top |
|
| |