Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 02:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ingen/lille udvikling det sidste år? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 254
Sendt: 29 April 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Efter at have købt et Sony 32KDL-V2000 sidste år, har jeg ikke haft kigget så meget på markedet siden. Men da jeg havde lovet at hjælpe en kammerat med at finde en fladskærm, begyndte jagten på den ultimative skærm igen.

Og jeg må indrømme: Jeg er faktisk forbavset over hvor få forbedringer, der reelt er sket i billedkvaliteten det sidste år. Vi kiggede på både Sonys, Samsungs, Sharps, Toshibas og Pioneers nyeste modeller, og sidestillet med modellerne fra sidste år kunne jeg ikke se den store forskel. Vi har ikke kigget på HD materiale, men alt det andet. Det eneste sted hvor jeg kunne lure en reel forbedring er i ind/udgange på skærmene.

Jeg er fuldt ud tilfreds med billedet fra mit Sony, men kan godt se forskellen fra de gode crt-skærme. Og jeg havde egentligt forventet, at vi i denne spæde LCD-alder kunne forvente små kvantespring hvert år. Er grunden at man satser på anden teknologi eller???

Nå, vil blot høre om I andre også ser markedet således eller om det er mig/os, der er ikke ser udviklingen?

Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 30 April 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

malkekoen skrev:

Efter at have købt et Sony 32KDL-V2000 sidste år, har jeg ikke haft kigget så meget på markedet siden. Men da jeg havde lovet at hjælpe en kammerat med at finde en fladskærm, begyndte jagten på den ultimative skærm igen.

Og jeg må indrømme: Jeg er faktisk forbavset over hvor få forbedringer, der reelt er sket i billedkvaliteten det sidste år. Vi kiggede på både Sonys, Samsungs, Sharps, Toshibas og Pioneers nyeste modeller, og sidestillet med modellerne fra sidste år kunne jeg ikke se den store forskel. Vi har ikke kigget på HD materiale, men alt det andet. Det eneste sted hvor jeg kunne lure en reel forbedring er i ind/udgange på skærmene.

Jeg er faktisk meget enig. Der er sket en heftig udvikling i hvor meget man får per krone, og så er der sket en masse på tilslutninger og diverse features og specifikationer, men udviklingen i reel billedkvalitet har ikke været specielt stor. Det skyldes efter min mening ganske enkelt at udviklingen er kommet så langt at de teknologiske forbedringer der rent faktisk HAR været, ganske enkelt ikke har specielt stor indflydelse på den samlede billedkvalitet - for langt hen ad vejen er det ikke dér begrænsningen ligger. Begrænsningen ligger i den enkelte producents udnyttelse af teknologien. Så længe en producent vælger en forkert farvegengivelse, diverse kunstige kontrast-fremhævelser der udvasker oplevelsen af reel kontrast, støjreduktion og "detalje-fremhævelser" der forringer opløsningen af signalet så meget at full-HD bliver overflødigt osv, så flytter det simpelthen ikke nok at videreudvikle. Det er også bl.a. derfor jeg flere gange har argumenteret for at man ikke skal lægge vægt på plasma vs. LCD, for den helt store forskel mellem forskellige tv ligger slet ikke i teknologien, men i hvor høj grad den enkelte producent har styr på hvad de laver. Der er større forskel på god og dårlig kvalitet, og større forskel på god og dårlig opsætning, end der er på dette års og sidste års teknologi.



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes