Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 00:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 1280*768 på 1024*768 panel - hjælp søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg har et mediecenter med et Nvidia GF6600 koblet via dvi->hdmi kabel til et LG 42PM1MA (42" plasma med rektangulære pixels og dermed panel på 1024*768). Jeg har nyeste Nvidia Driver til MCE.

Jeg er såvidt jeg ved tvunget til at køre en opløsning som MS definerer som widescreen, for at kunne bruge ZOOM funktionaliteten i MCE, ellers regner den med at man kører 4:3 og alt materiale strækkes derfor på panelet.

Jeg søger lidt hjælp. Meget gerne fra nogen der er i samme situation.

Jeg har tidligere med held fået HTPC'en til at køre 1280*768 med (nær) perfekt resultat på skærmen. Det er i min verden det optimale. At lade skærmen skalere horizontalt, så 5 pixels bliver til 4, mens der ikke skaleres vertikalt.

Mit problem er nu at det ikke virker denne gang, og jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad jeg gjorde sidst jeg fik det til at virke. Jeg kan nu godt indstille PC'en til 1280*768, men skærmen detekterer ikke dette som et validt videosignal, og der kommer derfor ikke noget signal frem...

Jeg har fået panelet til at virke med alle mulige andre obskure opløsninger som 1600*900 og 1176*664, så panelet er som sådan ikke så kræsent...

men så snart jeg forsøger med NVIDIA's custom resolutions app, så sker det førnævnte med manglende signal.. Jeg har forsøgt med PowerStrip's 3 predefinerede 1280*768 opløsninger, og de fejler alle.

Så lige nu er jeg lost, og det er sq træls...

Hvis der er nogen kloge hoveder derude, der kunne hjælpe med nogle custom timings til en 1280*768 opløsning, så kunne jeg forsøge mig med dem.. alternativt et godt program à la PowerStrip, med indbyggede predefinerede timings...

En helt anden løsning er en jeg ikke aner om findes, men klart burde ;-) - At man lader et program (evt. Nvidia) køre en frontend opløsning og en backend opløsning, som kunne være forskellige. Altså at den skalerede én opløsning til desktoppen, men sendte en anden på videoudgangen.... - findes dette? Altså så operativsystemet tror man kører widescreen, og skærmen modtager et sammenpresset 16:9 billedet som i good' ol' anamorphic widescreen?

andre tips/hints eller bare gode råd modtages hjertens gerne. Jeg har ikke flere gode idéer lige på hånden.... og vil gerne videre... :-)

På forhånd tak...


__________________
mvh,
Mathias

- "Nytår er overvurderet. Fyrværkeri hører hjemme på Stadion!"
Til top Vis McTiaz McTurbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McTiaz McTurbo Besøg McTiaz McTurbo's Websted
 
McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Den eneste hjælp jeg behøvede var min stolthed.... - Jeg var nødt til lige at forsøge mig igen. Og nu virker det. Spørg mig ikke hvorfor det ikke virkede før...

Løsningen var at prøve med at trykke på lidt kanpper i PowerStrip og til sidst var der gevinst... og nu spiller det atter... :-)

Jeg opper tråden næste gang jeg genistallerer ;-)





__________________
mvh,
Mathias

- "Nytår er overvurderet. Fyrværkeri hører hjemme på Stadion!"
Til top Vis McTiaz McTurbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McTiaz McTurbo Besøg McTiaz McTurbo's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes