Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 10:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: PC-Indgang vs. S-video? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tjp.thomas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er ny... så undskyld... men jeg har behoc for lige at vende noget. Jeg har pt. en CRT skærm, hvorpå mit MCE system anvender s-video porten til visning af PC ting.... hvad ville fordelen være ved at have et LCD tv (udover opløsning) og anvende en VGA PC indgang fremfor S-video...? eller skal det være omvendt ?
Til top Vis tjp.thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjp.thomas
 
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Det er en usammenlignelig stor forskel du vil opleve, når du går fra S-Video til VGA...

Dels så sender man jo 720 x 576 opløsning ud på S-Video (ved PAL) som så skal op skalleres til f. eks 1366 x 768 ved et 32" LCD TV... Dette kan man undgå ved at HTPC'en sender den korrekte opløsning ud det passer til panelets opløsning...

Og dels, så er det kun luminans og krominans der er delt på ved S-Video... Så farverne rød grøn og blå skal deles op af tv'et... Og S-Video er altid interlaced... Så det skal også laves om til non-interlaced (progressiv)...

Og så er der også både horisontal og vertikal synk i VGA stikket, hvor der kun er en samlet synk i luminans signalet ved S-Video...

Så ja, billedet bliver meget meget bedre med VGA! :)

Mvh Kim  

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted
 
tjp.thomas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Det var et helt og aldeles suverænt svar.... Kim... kan du fortælle mig, om det er et problem, hvis mit VGA kabel skal være ca. 5 meter langt?
Til top Vis tjp.thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjp.thomas
 
Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hej igen...

Nej, det er ikke noget problem, hvis bare kablet er af en rimelig kvalitet... Jeg har selv haft et 15 meter VGA kabel til en projektor, og sammenlignet med et 1 meter kabel, er der ingen forskel...

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted
 
tjp.thomas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

MANGE tak, Kim.
Til top Vis tjp.thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjp.thomas
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

men i den sammenhæng MEGET vigtigt at tv'et understøtter 1 til 1 pixelmapping. jeg har en toshiba 37 midlertidigt sat op derhjemme. den har det ikke. i forhold til min sædvanlige samsung 40" der har 
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
tjp.thomas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hvordan checker jeg det? Har endnu ikke købt, men kigger på:

 

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=248727

 

 

Til top Vis tjp.thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjp.thomas
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Den du ser på har 1:1 via VGA men ikke via DVI/HDMI.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
tjp.thomas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

... tusind tak... kunne du ikke fortælle mig, hvor jeg kan se det? Det ville være fedt, hvis jeg skal kigge efter et andet tLCD tv?
Til top Vis tjp.thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjp.thomas
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Jo du kan se her.

Jeg har selv en LG som har 1:1 via DVI/HDMI
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
tjp.thomas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

jeg tænkte på, om du kunne vise mig det evt. på sonys hjemmeside, eller hvor du kan se, at "min" model 1:1 mappning via vga? - og er det bedre med hdmi?

 

UPdate...

Har fundet det!... tak og beklager!

Til top Vis tjp.thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjp.thomas
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

HDMI er digitalt hvor VGA er analogt. Alt andet lige så er HDMI bedre end VGA, men det vil være bedre med VGA 1:1 kontra hdmi uden 1:1. Så i tilfældet med den du kigger på vil det være bedst at bruge VGA.

Du kan heller ikke regne med at HDMI 1:1 på en LCD vil være bedre end VGA 1:1 på alle andre LCD da der selvfølge er andre ting der spiller ind. HDMI vil oftes også understøtte HDCP, hvilket VGA jo ikke gør.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

 

Hej HDCP hvad står det for?

Til top Vis antonboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antonboy
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

antonboy skrev:
Hej HDCP hvad står det for?

Det betyder High Definition Copy Protection

Det er et system som går ud på at en afspiller ikke vil sende billedet i HD medmindre den får et signal tilbage fra TV/projektor at det har HDCP. "Fidusen" er at man ikke skal kunne kopiere HD signalet - man vil således ikke kunne optage HD signalet fra en HD-DVD eller Blu-ray afspiller, på en HD recorder den dag sådan nogen kommer.

 

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes