Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Judder på Sony 40W2000? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Khan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Efter at have brugt hele eftermiddagen nede hos KT Radio, er jeg efterhånden ved at have bestemt mig for mit nye LCD - Sony 40W2000. Der er dog een lille (håber jeg...) ting der generer mig: da jeg testede det med et par upscalede (1080i) DVDer over HDMI, var der en betydelig mængde bevægelses-judder i billedet. Store flader, som regel i baggrunden, hakkede ret tydeligt ved panoreringer - ikke en pæn effekt.

Efter lidt læsning er jeg kommet frem til at det er 3:2 pulldown der er skyld i problemet - hvad jeg dog ikke har fået opklaret er hvorfor det er så tydeligt på netop denne skærm, og om der er noget at gøre ved det. Håber nogen kan hjælpe, for det er et super panel, og jeg er efterhånden ved at være træt af hele tiden at finde defekter ved alle de skærme jeg kigger på...

Venlig hilsen,

Khan

Til top Vis Khan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Khan
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Khan skrev:
Efter lidt læsning er jeg kommet frem til at det er 3:2 pulldown der er skyld i problemet - hvad jeg dog ikke har fået opklaret er hvorfor det er så tydeligt på netop denne skærm, og om der er noget at gøre ved det. Håber nogen kan hjælpe, for det er et super panel, og jeg er efterhånden ved at være træt af hele tiden at finde defekter ved alle de skærme jeg kigger på...

Hvilken DVD-afspiller blev brugt ved fremvisningen?



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Khan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 81
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

En rimelig hi-spec Sony-afspiller - nåede ikke at se modelnummeret. Jeg har i en enkelt anmeldelse af 40W2000'eren læst at den skulle ha problemer ved 1080i 3:2 pulldown - men har svært ved at tro at det skulle være tilfældet ved alle opløsninger. I så fald har jeg mistet en del tiltro til What Hi Fi, og resten af de anerkendte anmeldere - de nævner nemlig intet om judder på netop dette panel.

Til top Vis Khan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Khan
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hvem er det (lige) som påstår problemet med Judder er blevet løst?

Selv uden nogensinde have set det, vil jeg påstå det kan ikke og skal aldrig accepteres. Det er nemmere tage billeder af "fejl" end af hvordan man opfattet Lydene  

Igennem alle de år man kun kunne vise noget fra film materiale sort/hvid eller farve i 50-Hz Verdenen har judder aldrig været et problem.  FØR NU. De som skrev 3:2 pulldown og de-Interlacing kunne give perfekt 1080p24 materiale, Hvor Rørende.

Min Mistelten kan være hvis selve skærmens opløsning var 1920x1080 men nu HAR de fleste altså 1366x768. Som jeg håber har sin egen dagsorden.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes