| Forfatter |
|
B-Stenskrog Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne tråd er en videreførsel af http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52281&P N=1&TPN=1 , men da den nu er et helt andet mærke/type fjernsyn tillader jeg mig lige at oprette en ny, for at få flere meninger...
Jeg har forstået det sådan et folk anbefaler plasma fremfor lcd, og at Panasonics TH-37PX70 skulle være et godt tv?
Jeg har lige fået mail fra en lokal Panasonic forhandler...
Han kan sælge TH-37PX70 til en vejledende pris på 11.999,-, i maj måned til kr. 10.999,- på tilbud..
Er det sådan et fjernsyn vi skal have fat i? Evt. i 42", eller har I bedre bud i den prisklasse..
Igen: Det skal være sort, og det skal IKKE være lige som samsungs "plastik-look" sort der skinner helt vildt..
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA! Det er det fjernsyn du skal have!
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
B-Stenskrog Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lique skrev:
| JA! Det er det fjernsyn du skal have! |
|
|
Lique skrev:
| JA! Det er det fjernsyn du skal have! |
|
|
Godt så :p
Tjae, med det er mine forældre der vil have det, og de er mere til fysiske
butikker… Hvilket jeg egentlig godt kan forstå i den prisklasse – men nu skal
vi også lige op til ”den lokale” og se det i levende live snart..
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 10 Maj 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo også fra en fysisk butik. Den ligger bare i Roskilde. Hvis TVet går i stykker skal det alligevel hen til nærmeste Panasonic værksted. I kan spare 2500kr ved fælleskøbet, det er da helt klart værd at tage med i overvejelserne og så lad vær med at være bange for at handle på nettet
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
B-Stenskrog Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vel tekst-tv på sådan en fætter? Ved ik li hvor jeg har fået ideen fra at der ik er?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er tekst tv på alle tv...
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver du godtnok at det ikke må have den skinnene "piano lak" som på Samsungs tv, har Panasonicen også...men synes nu stadig du skal se på den  __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
B-Stenskrog Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så... Hmm.. Jaja, nu må vi se... Regner med at de gamle ska op og se på det i næste uge.. Så må vi se hva mor siger :P
|
| Til top |
|
| |
B-Stenskrog Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget med at strømforbruget på et plasma er ca. det dobbelt af et LCD tv? (Og et lcd tv ca har det samme strømforbrug som et gammeldags?)
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke rigtigt - Jeg er ikke en haj på dette område og kan ikke forklare detaljerne...så vidt jeg ved genererer plasma mere varme - men bruger ikke nødvendigvis så meget mere strøm. Ved plasma fungerer hver pixel som en lille klap der kan tændes og slukkes - dvs. mørke scener kræver mindre strøm end lyse farverige scener, fordi færre "pixel" (dele af skærmen) kræver strøm. LCD fungerer lidt anderledes - der dæmpes lyset på en anden måde......
__________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 28 Maj 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
B-Stenskrog skrev:
| Er der noget med at strømforbruget på et plasma er ca. det dobbelt af et LCD tv? (Og et lcd tv ca har det samme strømforbrug som et gammeldags?) |
|
|
Nej, det er en gammel sejlivet myte.
Plasma og LCD bruger ca. det samme i strøm (for de samme skærmstørrelser).
Og det er ca. det samme som billedrør brugte. Når plasma og LCD bruger mere strøm, skal det ses i lyset af det større skærmareal.
Til eksempel brugte det velkendte billedrørs-tv Philips 32PW9509 i alt 149W, mens flad-tv'et Philips 32PF9731D bruger 163W men det med ekstra features som Ambilight og digital tuner (der bruger ekstra strøm).
Når nogen tror at plasma bruger mere i strøm, så skyldes det at de udelukkende ser på watt angivelsen i specifikationerne. Men den kan man ikke regne med, da det er max. forbrug og ikke gennemsnitlig forbrug. Plasma bruger nemlig mest strøm når der vises et rent hvidt billede, og meget mindre når det er en mørk film. Forbruget cykler op/ned alt efter hvad skærmen viser. Et LCD er derimod næsten konstant i forbrug.
Så et plasma der er specificeret til 250W vil i praksis måske bruge 200W. Og sammenligner man f.eks. 42" plasma med 40/42" LCD, og tager dette i betragtning, så kan man se de bruger ca. det samme i strøm.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
B-Stenskrog Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for svarene... :)
|
| Til top |
|
| |