Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 18:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Made in Denmark - Erik_D’s grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 17 November 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe nydt at se andres udstyr, så nu er det på tide jeg bidrager lidt selv.

Mit setup består af følgende udstyr, hvor det hele er "Made in Denmark" (med undtagelse af et par farisærer fra Japan  ):

System Audio SA1280mkII 
Står på spikes, og kan ses længere nede.

Densen BEAT B-100 integreret forstærker

Lækkert produkt; flot forarbejdet, solidt skruet sammen
- savner dog en remote

Densen BEAT B-300XS effektforstærker

(modelfoto, da jeg ikke fik taget nogle billeder af min egen...)

Denne effektblok er jeg super glad for, der er godt med strøm til at prygle mine sagesløse højttalere  

Densen BEAT B-400 PLUS CD afspiller

Har netop fået den hjem fra Densen, efter service + opgradering til PLUS, så nu venter jeg på at den nye DAC spiller til, indtil videre tegner det rigtigt godt...

B400 PLUS uden svøb...

Lettere uskarpt close-up af drevet

Og nu til de to udenlandske dele af grejet...

Sony RDR-HX720 harddisc recorder

Kenwood KT-1060L tuner

Tja, hvad skal man sige ?
Tuneren leverer baggrundstøjen uden problemer, og HDD recorderen har jeg lige fået, det sgu helt rart at kunne optage fra fjernsynet igen.

Signalkabler:

B400PLUS->B100: BKS Silverline

B100->B300XS: BKS Silverline

RDR-HX720->B100: Dan Acoustics

KT-1060L->B100: Dan Acoustics

RDR-HX720->Akai TV: Scart kabel fra Aldi, god gedign kvalitet.

Igen et uskarpt billede...godt jeg ikke skal leve af det

BKS kabler leverer altså bare varen  - prøv det !

Højttalerkabel:

LC Audio Teflar 2 til diskant/mellemtone
LC Audio Golden Gate Wires til bas (figurerer ikke længere på hjemmesiden )

Modelfoto

Bi-amping med B100 & B300XS - der er power nok
Kablerne har jeg samlet i en gang snakeskin, for at holde styr på dem.

Sådan ser det ud i den anden ende

Oversigtsbilleder:

Densen grejet + en bærbar fra HP.
Bemærk genskin fra blitzen i guldknapperne, det var ikke tilsigtet, men ser egentligt meget godt ud

Sådan ser det ud fra sofaen, det kunne da være værre...
TV'et er et 8 år gammel Akai, som leverer et fint billede - jeg vil ikke have LCD/Plasma før signalet fra TDC Kabel er 100% digitalt, og helst HD.

Til hverdag....

...til fest...

Vi skal da lige resten af SA-slogan'et med...

Kommentarer:
Generelt er jeg sgu glad for mit setup, det spiller som jeg kan lide det; masser af pace/drive/musik - find selv på flere politisk ukorrekte udtryk  

Jeg lytter til meget forskelligt musik, her er lidt eksempler:

*AC/DC, Led Zeppelin, Black Sabbath, osv.

*Niarn, LOC, Malk De Koijn, Bikstok Røgsystem, osv

*Rammstein, RATM, H-Blocks, Dislocated Styles, osv

*The Crystal Method, Man with no name, osv

*Wu tang clan, Method Man, Insane Clown Posse, Ganksta N.I.P., MC Ren, Ice-T, osv.

*Alt muligt andet; Bjørn Berge, Infernal, REM, osv.

Fremtidige tiltag:

For det første skal den nye DAC spilles til, hvilket ifølge Densen kan tage op til 300 timer.

Jeg har indtil for ganske nyligt kun brugt B100 som forforstærker, så jeg skal have lyttet en masse på bi-amp setuppet, og vurderet om B100 kan følge B300XS kvalitetsmæssigt, måske skal der byttes om på forstærkernes arbejdsområder, måske skal B300XS køre solo igen - det vil tiden vise.

Der skal Pulsar Point under hele pivtøjet, inkl. højttalere, da jeg har hørt effekten af disse, og synes de er gavnlige  - dog er de dyre, så det bliver en gradvis opgradering.

Nye kabler er jo altid spændende at prøve, specielt powerkabler fik jeg øjnene/ørene op for, på årets KT messe, da Nordost demo'ede.

Det var alt for denne gang, jeg forbeholder mig retten til vende tilbage med bedre billeder...

Kommentarer, ris, ros, forslag ?

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 17 November 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hej Erik

Det er sg* super dejligt ud. Jeg har selv haft noget der lignede, så lyden kan jeg levende forestille mig.

Har du prøvet med en anden forforstærker end den der er indbygget i B-100?

Jeg fandt selv at B-200 havde langt mere "finesse", og de nye modeller skulle efter sigende gøre det endnu bedre.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 November 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Lækkert grej! Lækkert med Densen. Overvejer selv at købe de der SA1280. Min eneste bekymring er om der er bund nok. Havde et par 1270 og dem var jeg ikke tilfredse med.

Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Hej Erik

Det er sg* super dejligt ud. Jeg har selv haft noget der lignede, så lyden kan jeg levende forestille mig.

Har du prøvet med en anden forforstærker end den der er indbygget i B-100?

Jeg fandt selv at B-200 havde langt mere "finesse", og de nye modeller skulle efter sigende gøre det endnu bedre.

Hejsa, og tak for det

Jeg ved godt der nok er noget hente, ved en rigtig pre-amp, men der er to ting jeg tænker på i den forbindelse:

1. Vil forberingen i kvalitet overskygge tabet af bi-ampingens kræfter ?
2. Hvordan skal jeg få råd   ?

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

sonyes skrev:

Lækkert grej! Lækkert med Densen. Overvejer selv at købe de der SA1280. Min eneste bekymring er om der er bund nok. Havde et par 1270 og dem var jeg ikke tilfredse med.

Hej & tak for roserne

Jeg har ikke problemer med manglende bund, jeg har arbejdet med sandmængde i sandkammer, afkobling, og self. placering i rummet.
Jeg har sågar haft en repræsentant fra SA til at stille dem optimalt op i min stue 

Der er for øvrigt tale om et kæmpe spring, fra 1280 til 1270, så du må ikke lade dig afskrække af dine tidligere erfaringer.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

Jeg ved godt der nok er noget hente, ved en rigtig pre-amp, men der er to ting jeg tænker på i den forbindelse:

Hej igen, Erik

Med B-300XS spændt foran SA1280'erne tror jeg ikke på at manglende kræfter bliver et problem.

Jeg fandt B-200 langt mere detaljeret og "letflydende" i sin gengivelse, og alverdens "kræfter" vil ikke kunne opveje dette.

Det økonomiske problem er desværre noget jeg kender alt for godt til. B-200 kan dog efterhånden erhverves for rimelige penge.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

sonyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Sendt: 17 November 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
sonyes skrev:

Hej & tak for roserne

Jeg har ikke problemer med manglende bund, jeg har arbejdet med sandmængde i sandkammer, afkobling, og self. placering i rummet.
Jeg har sågar haft en repræsentant fra SA til at stille dem optimalt op i min stue 

Der er for øvrigt tale om et kæmpe spring, fra 1280 til 1270, så du må ikke lade dig afskrække af dine tidligere erfaringer.

Okay. Tror jeg må have et sæt med hjem og prøve en dag. Så  må jeg se hvordan de spiller i mit setup.

Til top Vis sonyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonyes

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Erik D skrev:

Hej igen, Erik

Med B-300XS spændt foran SA1280'erne tror jeg ikke på at manglende kræfter bliver et problem.

Jeg fandt B-200 langt mere detaljeret og "letflydende" i sin gengivelse, og alverdens "kræfter" vil ikke kunne opveje dette.

Det økonomiske problem er desværre noget jeg kender alt for godt til. B-200 kan dog efterhånden erhverves for rimelige penge.

Hæ hæ, du rammer et ømt punkt der, for mine højttalere bliver nok den næste større udskiftning. Jeg har efterhånden haft dem ret længe, da jeg købte som en af de første, så det begynder så småt at krible efter at prøve elektronikken på andre højttalermærker.

SF er helt sikkert blandt de mærker jeg er interesseret i at kigge nærmere på - de er jo så flotte, det nærmer sig brugskunst  

Men jeg tror også en B200 ville være en stor forbedring - og så er der mulighed for remote

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

sonyes skrev:
Erik D skrev:
sonyes skrev:

Hej & tak for roserne

Okay. Tror jeg må have et sæt med hjem og prøve en dag. Så  må jeg se hvordan de spiller i mit setup.

Der er ikke andet at gøre, hifi skal høres under hjemmelige forhold.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 November 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Nice touch med kruset

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 November 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Fint setup. Har selv lige købt den nye B-110 og cd 410 og det er noget af det bedste jeg har hørt. Kører selv med BKS kabler og ja det spiller fedt!!!! Densen stikker min Holfi med flere længder.
Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 November 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår nu ikke at du vil investere i Nordost netkabler. Det var en ringe demo de lavede til kt messen. Jeg syntes alle sad og nikkede og så overaskede ud over mere dynamik, men jeg syntes det var noget man hidsede hinannden op til og dermed sad og nikkede anderkendende til de dyre kabler. Jeg vil satse på at et Chord netkabel til 1700,- sagtens kan være med et Nordost til 23000.-. Resten er psykologisk. Jeg kan ikke hører forskel.
Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
Hæ hæ, du rammer et ømt punkt der, for mine højttalere bliver nok den næste større udskiftning. Jeg har efterhånden haft dem ret længe, da jeg købte som en af de første, så det begynder så småt at krible efter at prøve elektronikken på andre højttalermærker.

SF er helt sikkert blandt de mærker jeg er interesseret i at kigge nærmere på - de er jo så flotte, det nærmer sig brugskunst  

Men jeg tror også en B200 ville være en stor forbedring - og så er der mulighed for remote

Det lyder spændende.

Har du brug for noget inspiration, eller har du bare nogle spørgsmål, er du selvfølgelig meget velkommen til at henvende dig enten til mig eller klubben. Har du brug for en lytteseance (dog i det Jydske) kan vi også finde ud af det.

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Nice touch med kruset

He he, thanx

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Elkjær skrev:
Jeg forstår nu ikke at du vil investere i Nordost netkabler. Det var en ringe demo de lavede til kt messen. Jeg syntes alle sad og nikkede og så overaskede ud over mere dynamik, men jeg syntes det var noget man hidsede hinannden op til og dermed sad og nikkede anderkendende til de dyre kabler. Jeg vil satse på at et Chord netkabel til 1700,- sagtens kan være med et Nordost til 23000.-. Resten er psykologisk. Jeg kan ikke hører forskel.

Tillykke med dit nye grej, jeg er kun lidt misundelig på dig
Håber du får lang tids fornøjelse ud af din investering.

Har du købt dit BKS hos Søren i Agedrup ?

Jeg synes nu godt man kunne høre forbedringerne ved demo'en, men jeg synes slet ikke de stod mål med priserne på NO's kabler  
Jeg er for øvrigt for længst kommet mig over en tidligere romance med NO kabler, så det bliver ikke sådanne kabler, under alle omstændigheder

I det prislag ville jeg til enhver tid investere i en Exact Power i stedet.

Jeg har været med til at prøve forskellige mærker og prislejer til en privat demo, og oplevede kabler der var direkte skadelige på mit daværende setup, så det kræver bestemt omtanke at vælge den rigtige løsning.

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Erik D skrev:

Det lyder spændende.

Har du brug for noget inspiration, eller har du bare nogle spørgsmål, er du selvfølgelig meget velkommen til at henvende dig enten til mig eller klubben. Har du brug for en lytteseance (dog i det Jydske) kan vi også finde ud af det.

Tak for tilbuddet, det er super med en sådan åbenhed

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Sendt: 17 November 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

Jeg har længe nydt at se andres udstyr, så nu er det på tide jeg bidrager lidt selv.

Mit setup består af følgende udstyr, hvor det hele er "Made in Denmark" (med undtagelse af et par farisærer fra Japan  ):

Oversigtsbilleder:

Densen grejet + en bærbar fra HP.
Bemærk genskin fra blitzen i guldknapperne, det var ikke tilsigtet, men ser egentligt meget godt ud

Sådan ser det ud fra sofaen, det kunne da være værre...
TV'et er et 8 år gammel Akai, som leverer et fint billede - jeg vil ikke have LCD/Plasma før signalet fra TDC Kabel er 100% digitalt, og helst HD.

...til fest...

Vi skal da lige resten af SA-slogan'et med...

"Made in Denmark" Fedt nok. Og SA, ja de er sq gode. Har lige solgt mine 1280. Kommer til at savne dem Men fedt setup, du har der. Specielt den med bakken og det der står ovenpå

Og hvornår var det du ville invitere til fest?

Men dejligt gennemført, helt ned til koppen

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 November 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

hmm du har skam smag for design densen er sku bare lækkert det er nok det næste der skal prøves
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

znefi skrev:
hmm du har skam smag for design densen er sku bare lækkert det er nok det næste der skal prøves

He he, tak for det - jeg kan også se du har fået masser af plads til afprøvning af nyt grej, så det er bare med at komme i sving 

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 November 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

Hej Erik

Dejligt dansk system du har linet up. Og supplementet til de festlige lejligheder er lige i den gamles smag. En kraftig Laphroaig er balsam på denne årstid

...til fest...

Fremtidige tiltag:

For det første skal den nye DAC spilles til, hvilket ifølge Densen kan tage op til 300 timer.

Jeg har indtil for ganske nyligt kun brugt B100 som forforstærker, så jeg skal have lyttet en masse på bi-amp setuppet, og vurderet om B100 kan følge B300XS kvalitetsmæssigt,
B100 er et stærkt element. Måske den overrasker dig, og matcher B300xs...

Der skal Pulsar Point under hele pivtøjet, inkl. højttalere, da jeg har hørt effekten af disse, og synes de er gavnlige  - dog er de dyre, så det bliver en gradvis opgradering.
Den passende afkobling er en vægtig faktor. Måske du skulle tænke på coldrays når du er i gang. De er uden tvivl et par niveauer bedre...

Nye kabler er jo altid spændende at prøve, specielt powerkabler fik jeg øjnene/ørene op for, på årets KT messe, da Nordost demo'ede.
Powerkabler er et dejligt gode. Et mysterium men absolut med positiv indflydelse. Lån er par stykker med hjem, og find det der passer dig bedst. Men pas på de er stærkt vanedannende

Dejligt setup. Stærke sager, der giver god lydoplevelse.
God fornøjelse med udfordringerne. Der er dømt mange timers leg og god oplevelse

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes