Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: netkabler - igen igen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lydtryk66
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Nå - har med stor interesse læst nogle af de indlæg der har været om emnet. Jeg får aldrig helt "sort" baggrund da jeg bor ud til busser, tog og  masser af trafik - desværre. Men jeg har alligevel besluttet at tage spendérbukserne på og ofre lidt på dette alter.

Jeg kan følge jer så langt at det - alt andet lige - vil være en forbedring i forhold til de standardkabler jeg kører med. Har lidt kig på de - måske mest af Kurt Kubik - anbefalede røde hospitalskabler NKT PKajs idet jeg her øjner ( hånden på hjertet ) en opgradering til en overkommelig pris. Spørgsmål: Er de røde NKT kabler igrunden skærmede????

Ellers måske Jorma JPC 2,5 - dyrere kan jeg ikke gå op.

Kommentarer, Erfaringer og råd modtages med kyshånd

mvh gum2

Til top Vis Lydtryk66's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lydtryk66

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Gå nu ind i en seriøs forretning og lån et par i forskellige prisklasser. Alle fornuftige forretninger vil tilbyde dig dette, om ikke andet så returret. Du er nødt til at opleve hvad du får for pengene. Så tror jeg du opgiver at bruge så få penge.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Lydtryk66
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Nu er folks økonomiske formåen jo relativ. Men afgjort - du har en pointe med at lytte noget mere ( og måske læse noget mindre  )

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa gum2,

Det var ikke meningen at snoppe, men jeg har erfaret at det er langt vigtigere at bruge mange penge på netkabler i forhold til feks. højtalerkabel, signalkabel ligger vel lige imellem.

Jeg har ikke oplevet forbedringerne som mindre støj, men som mere plads imellem instrumenter, større dybde og mere naturlig klang. Ved ikke rigtig om det egentlig er forvrængningsprodukter jeg slipper for, men fedt er det.

Hvis du bor i staden kan du kigge forbi med et apparat, så kører vi en opgraderings-test.

Lydtryk66
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej Mercury

Tak for budet - men jeg bor godt nok ikke i staden, har ikke bil og vægrer mig lidt ved at skulle slæbe min forstærker på toget i en kuffert - men tak alligevel. Dertil kommer, at jeg gerne -i tråd med det du foreslår - vil høre kablerne i på hele setup'et holdt op imod den "skod" elinstallation jeg har med flere serieforbundne strømudtag som jeg vist må leve med iflg udlejeren.

Jeg var slet ikke klar over at netkabler kunne have så relativ stor betydning i forhold til andre kabler. Det kunne da godt være man skulle prioritere det højere - også set i forhold til den debat der har været her på sitet.

Men hvad kunne det f. eks være - hvad kører du selv med?

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Nå men godt ord igen, det med DSB og hifi har jeg selv dårlig erfaring med.

Jeg kører med Nordostkabler på hele herligheden, lidt Transparent har der også været inde over, men de var ikke rigtigt pengene værd.

Jeg er sikker på at de andre producenter har luret lidt af hemmelighederne, så prøv om du ikke kan låne lidt hist og pist.

Lydtryk66
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

P.S

Iøvrigt - er man ikke egentlig tvunget til at låne fx. 4 kabler med hjem af samme slags - altså til cd,pre,amp og strømskinne? Ellers kan man jo ikke vide hvor flaskehalsen sidder - eller er der en løsning ud af det?

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

hmmm, ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene, på den ene side jo, men på den anden side hvis du reelt har en flaskehals vil du måske her finde en større forskel med et kabel her.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hej gum2!

Du kan prøve med NKT enkelt kåret tråd 1,5mm og 0,75mm, husk du skal starte helt henne fra stikkuntakden, der starter du med 1,5mm til stikdåsen, til din forstærker 1,5mm til cd / forforstærker 0,75mm, men lav et kabel til din forstærker på 0,75mm så du kan skifte så du får det kabel der lyder best til dit setup, brug almenelige stik og stikdåser som prøve forsøg, lad det gamle lige vis du har denne mulighed så er det nemmer at skifte over og lad lige de nye kabler lige blive brandt til, lav så en test fra de gamle til de nye kabler.

Jeg bruger selv denne løsning og er til fres med det, men der er jo andre der mener noget annet, kusk det er dine øre der skal høre på det

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Lydtryk66
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet - nhj4

mvh gum2

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

gum2 skrev:

Nå - har med stor interesse læst nogle af de indlæg der har været om emnet. Jeg får aldrig helt "sort" baggrund da jeg bor ud til busser, tog og  masser af trafik - desværre. Men jeg har alligevel besluttet at tage spendérbukserne på og ofre lidt på dette alter.

Jeg kan følge jer så langt at det - alt andet lige - vil være en forbedring i forhold til de standardkabler jeg kører med. Har lidt kig på de - måske mest af Kurt Kubik - anbefalede røde hospitalskabler NKT PKajs idet jeg her øjner ( hånden på hjertet ) en opgradering til en overkommelig pris. Spørgsmål: Er de røde NKT kabler igrunden skærmede????

Ellers måske Jorma JPC 2,5 - dyrere kan jeg ikke gå op.

Kommentarer, Erfaringer og råd modtages med kyshånd

mvh gum2

Hej gum2

Jeg og flere på forum har leget med dette " latex røde kabel ", og det var ikke en positiv oplevelse. Det dræber i den grad musikken, så jeg vil anbefale dig at lave nogle selv(af massive kobberledere). Og som der bliver nævnt, helt fra stik-kontakten og frem til elektronikken. Hold det gerne i 1.5 - 2.5 kvmm.....

Hifi-butikkerne har ofte kabler de låner ud, så også her kan der gøres erfaringer. Husk at kontrollere fasen. Ellers virker det ligesom ikke som ønsket........

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

samt hvis de er skærmede så er det også en god ide med en god jordforbindelse, når du så montere skærmen i apperat enden så det bliver jordforbundet

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Nogen der kender til strømskinner med lækre, tykke kabler til i en god kvalitet der samtidigt er til at betale. Jeg er næsten allergisk overfor værktøj, så kan ikke følge de fine råd om DIY.

Har ærligt lidt svært ved at overskue de mange tråde der kommer op ved brug af Søg..

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Supra skulle være til at betale, men prøv at låne nogle med hjem fra den lokale hifi pusher og prøv dig frem, MEN husk at det hjælper ikke kun at skifte ud inde ved anlægget, du burde også skifte til et tykkere kabel fra din gruppetavle, og få en ordentlig jordforbindelse

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke mulighed for at ændre ved de nævnte installationer, jeg bor i leje-lejlighed. Jeg har dog oplevet en stor forskel ved lån af skærmet strømskinne uden at gøre yderligere, så det er jeg ikke enig i. 

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Hejsa gum2,

Det var ikke meningen at snoppe, men jeg har erfaret at det er langt vigtigere at bruge mange penge på netkabler i forhold til feks. højtalerkabel, signalkabel ligger vel lige imellem.

Mange penge på netkabler?, det bliver producenterene af netkabler sikker glade for at høre Det er ikke vigtigt at bruge mange penge på netkabler,det er nok vigtigere at finde et der er godt og det behøver ikke koste en bondegård altså, at købe netkabler til feks. 25.000 kroner finder jeg dybt godnat, men det er selvfølgelig helt folks egen sag, det er bare min mening om det.

At bruge flere penge på netkabler end signal og højtalerkabler finder jeg også tvivlsomt, forskellen der vil altdid være større ellers er der da noget helt galt med strømmen der hvor du bor.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Nogen der kender til strømskinner med lækre, tykke kabler til i en god kvalitet der samtidigt er til at betale. Jeg er næsten allergisk overfor værktøj, så kan ikke følge de fine råd om DIY.

Har ærligt lidt svært ved at overskue de mange tråde der kommer op ved brug af Søg..

Her er da lidt http://www.hificable.dk/shop/index.php?option=com_virtuemart &page=shop.browse&category_id=5&Itemid=29  men hvad er overkommeligt?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Ellers er der også:

http://www.oxboll.dk/hga/catalog/

Det er en herinde fra der kører det, og jeg har lige modtaget nogle sindssygt lækre kabler af ham. Har dog ikke fået testet dem endnu, da jeg skal have sat netbrønde i mine apparater først. Men kvaliteten er rigtig god.

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

peterakastorm skrev:
Ellers er der også:

http://www.oxboll.dk/hga/catalog/

Det er en herinde fra der kører det, og jeg har lige modtaget nogle sindssygt lækre kabler af ham. Har dog ikke fået testet dem endnu, da jeg skal have sat netbrønde i mine apparater først. Men kvaliteten er rigtig god.

Ja de ser rigtigt gode ud, jeg er bare ikke vild med hans strømskinner med afbryder. Det kan ikke gavne at der sidder en switch i selve strømskinnen.

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
blackhawk skrev:

Her er da lidt http://www.hificable.dk/shop/index.php?option=com_virtuemart &page=shop.browse&category_id=5&Itemid=29  men hvad er overkommeligt?

Ja de ser gode ud, er der nogle strømskinner der matcher?

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes