Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 03:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: 10 plader til opholdet på den øde ø... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

...eller rettere sagt: hvilke 10 er dine yndlingsskiver? Jeg ved godt 10 ikke er mange (og det afføder sikkert også adskillige gengangere), men hvis man kan indskrænke sig til 10, må det være musik, man VIRKELIG holder af og dermed videregiver som inspiration til sine omgivelser her i dette forum - jeg fandt et par guitarister i "Hvem er dine favoritguitarister?"-tråden, jeg aldrig havde hørt endsige hørt om, så jeg håber denne tråd kan blive ligeså inspirerende for alle. Giv evt. en genre-indikation akkompagneret af en lille beskrivelse + cover. Mine "øde-ø-CD'er" er som følger:

1. The Pernice Brothers - The World Won't End (ALT. POP)

Joe Pernices melankolske sange er ganske enkelt mageløst smukke - at han så ikke synger sine smålitterære tekster så meget, som han nærmest ånder dem, akkompagneret af ringende guitarer a la Byrds, gør, at det er sådan det må føles at få hældt lun chokolade ind øret, og det gør den til den, jeg nok nødigst vil undvære blandt samtlige mine skiver.

2. Stevie Ray Vaughan - Couldn't Stand the Weather (BLUES)

Passion, passion og atter passion er følelsen, når jeg hører SRV, og det er vel egentlig også det ord, man kan sætte på både hans guitarspil OG hans sang. En klog mand sagde engang, at når man spiller blues, er det ikke nok at vide, hvilke toner der skal spilles - man skal vide, HVORFOR de behøver at blive spillet! og det vidste SRV... Derfor denne her.

3. The Beatles - Revolver (PSYKEDELISK POP/ROCK)

Af alle Beatles' plader er denne her, den jeg nødigst vil undvære. Det var helt klart toppunktet for The Fab Four... Bare ærgerligt, at 'Paperback Writer'/'Rain'-singlen (indsp. i samme periode) ikke blev inkluderet, så den været mere end perfekt.

4. Ben Folds - Rockin' the Suburbs (POP)

Kæmpe musikalsk overskud og masser af humor og så et sangskrivertalent udover det sædvanlige - lidt a la Beatles/Beach Boys anno 1966 (Folds' eget fødselsår, så det har været frugtbart). Overdådige vokalharmonier og så spiller han lige alle instrumenter selv...så passer pengene. SUPERSKIVE!!!

5. Eels - Daisies of the Galaxy (ALT. POP)

Mark Oliver Everett alias E alias Eels -  særling og et musikalsk geni. Han er en, der virkelig bruger studiet, for her bliver klippet og klistret med et skævt og dog meget iørefaldende resultat...NO SAMPLES WERE HARMED DURING THE MAKING OF THIS RECORD

6. The Duke Robillard Band - Duke's Blues (BLUES)

Gentleman-blues med en fantastisk guitarist, der tolker sine egne helte, som efter en tur i gryden bliver til Duke's Blues. Organisk og elegant, som den Gibson L5, der pryder coveret. Supertight band indspillet live i studiet med et suverænt valg af musikalsk materiale uanset, om der er tale om originale- eller covernumre.

7. The Beach Boys - Pet Sounds (POP)

Denne figurerer nok på en hel del favoritlister (i selskab med Beatles' 'Revolver') og således også på min. Vokalharmonier, vokalharmonier og vokalharmonier tilsat vokalharmonier.

8. Kim Wilson - My Blues (BLUES)

Wilson spiller den mest varierede og ondeste mundharpe på planeten...nogensinde inkl. Little Walter og Sonny Boy Williamson II. Og når han så, som her, har den den hyper-elastiske rytmesektion i Larry Taylor og Richard Innes bag sig, så bliver resultatet sublimt. Jeg var lige ved at glemme kagen bliver drysset med Fred Kaplans piano. Resultatet er en bluesplade ude af denne verden!

9. Neil Young & Crazy Horse - Ragged Glory (ROCK)

Jeg elsker alle mine Neil Young-plader højt, men når Neils regnskab skal gøres op, er det denne, som rager højst op for mig. Jeg har langtfra alt i hans katalog, men når der står "...& Crazy Horse" på skiven, virker det nærmest, som et kvalitetsstempel for mig.

10. Alison Krauss + Union Station - Live (COUNTRY/BLUEGRASS)

Dette er en af de skiver, som virkelig var en overraskelse og som tog mig totalt med storm. Jeg fik den tilsendt af en god ven med "advarslen": DETTE ER COUNTRY! Men jeg lyttede til den en hel nat igennem fra tid til anden med tårerne trillende. Ufatteligt kompetente musikere og Alisons englerøst på toppen.
Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Iron Maidens 10 første albums
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Zorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hmm. Det kunne man sikkert tænke over længe. Her er et hurtigt bud:

Jean-Michel Jarre: Chronologie

Beethoven: 9. symfoni

Miles Davis: A kind of Blue

Mike Oldfield: The Songs from Distant Earth

Pink Floyd: The Division Bell

Jean-Michel Jarre: Equinoxe

Simon Phillips: Another Lifetime

Future Sound of London: Liveforms

Weather Report: Heavy Weather

Til top Vis Zorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorn

Zorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2005
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

...så hurtigt, at der kun var 9 plader.
Jeg snupper en sidste plade:

Die Fantastischen Vier: Lauschgift
Til top Vis Zorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorn

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

edit: nu med begrundelse:

miles davis kind of blue
nr. 1 jazz klassiker "in my book" og nok i et par millioner andre jazz elskeres bog over stilskabende jazzplader

mulligan + desmond two of a mind
desmonds klejne sax er sprød, mulligans dyb, sammen giver de  westcoastjazz'en et twist der gør den mere varmblodig uden at den mister cool - numrene rækkefølge alt er bare rigtig ved denne plade, som giver desmond mere kunstnerisk rum end når han spillede med brubeck, og mulligan - tja når man elsker bariton sax, ser er der ikke nogen bedre

john coltrane red garland trio
En af coltranes tidligste plader i eget navn, som måske ikke er så velproduceret og gennemtænkt som de to ovennævnte men som er indbegrebet af den jazz jeg holder aldermest af

bachs brandebourg koncerter
Klassik musik er så komplekst fra det letteste "light" musik til de avancerede og avantgarde,  brandbourgkoncerterne er er let nok til at man kan lytte til dem selv om man er tungsindig, og dybe nok til at de ikke falder i hvor fx vivaldis 4 årstider går genem isen som fortærsket pop (egentlig ikke vivaldis skyld, blot musik der har været udsat for masiv overeksponering)

janis joplin cozmic blues
Der har , inkl. de store sorte sangerinder, ikke været en sangerinde som i den grad kan synge en forpint sjæl ind i en sang som janis - ingen over ingen ved siden af - hendes Little Girl Blue vækker et akut behov for vinduesviskere på indersiden af brilleglasset - og som ved hendes andre plader spiller hun også her med et band der hverkan kan ramme rytme eller tone - hvilket op i mod hendes fantastiske vokal tilføjer en urkraft som gør musikken endnu mere troværdig

holly cole, my dear dark heart
Mange har dømt holly cole ude og fundet hende for let, men hun er efte min bedste overbevisning subtil og forførende charmerende, og lidt let musik skal der også med ud på øen

patricia barber cafe blue
Hvor hendes mytholigies godt nok er tæt på en kunstnerisk perfekt afslutning på en tre års mega legatfinanssieret arbejdspause er cafe blue lidt mere varieret og knap så fortænkt - en plade jeg ikke kan undvære

lisa ekdals første plade
for ikke at glemme de skandinaviske rødder - masser af sødme og kærlighed havde den lille svenske sangfugl på hendes debut album, og tanken om sådan en lille blond sag der synger:
Öppna upp ditt fönster, slå upp din dörr, må være god at have med på en øde ø.

keith jarret köln concerts
Dette solo mesterværk af en af musikkens mest irreterende brokkehoveder er så sprængfuld af referencer til musikhistorien, hver gang man lytter findes der i Jarrets improvisationer nye spor, nye dybder - måske den plade jeg ville overveje at tage med hvis jeg kun måtte medbringe en - omend de faktum at det er en soloplade nok ville forstærker følelsen af at være alene på øen.

+ et blandet bånd med numre af elton john, rolling stones, beatles, bowie, roxie music, bob dylan m.fl.

det ville nok være nemmere at svare på hvis det var 10 klassiske, 10 pop, 10 rock, 10 jazz etc.

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hvor er det dog vanvittigt svært at begrænse sig til 10. Der er jo så mange kunstere og udgivelser, man gerne villel have haft med. Men det er vel også derfor, at man har adskillige hundrede CDer og LPer i samlingen og ikke kun 10 stk.

Anyway, Jeg har valgt følgende.

Beach boys - Pet sounds

Ofte er jeg ikke super enig i diverse lister, hvor man kårer verdens bedste album. Men at Pet Sounds altid bliver nævnt i minimum top 3, finder jeg dog helt naturligt.

Van Halen - Van Halen

Vil jeg kunne undvære at lytte til Running with the devil, Ice cream man, Ain't talkin' 'bout love etc. ? No way.

Rush - Moving pictures

Når man kan kalde et album Rush bedste, er det selvfølgelig så ubegribeligt godt, at jeg på ingen måde kan undvære det.

Savatage - Ghost in the ruins (live)

Et af mine absolutte favoritbands i vanvittig storform. Min bud på det bedste livealbum nogensinde.

Willie Nelson - The red headed stranger

En halvmærkværdigt, men helt genialt album.

Tom Petty - Full moon fever

Mit favoritalbum med Tom Petty, hvilket ikke siger så lidt. Måske også den udgivelse, der har fået mest airplay hos mig nogensinde.

Roy Orbison - Mystery girl

Roy Orbisons sidste album. Er du gal, hvor sluttede han dog på toppen. R.I.P. Roy

AC / DC - Back in black

Fuldt fortjent, at det er et af de allermest solgte albums i musikhistorien. Legendarisk udgivelse

Bob Seger and the silver bullet band - Night moves

At strande på en øde ø uden en Bob Seger plade, ville være uudholdeligt. Jeg kunne snildt have valgt en hvilken som helst plade fra Livebullet frem til og med Nine tonight. Jeg tog dog Night moves.

Eddie Cochran - The best of

På en måde lidt plat at have en opsamlingsplade med, men det er jo ikke Eddie Cochrans skyld, at man ikke lavede studiealbums, da han udgav musik. Jeg vil ikke kunne undvære hans geniale musik.

Til top Vis andeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andeth

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Bliver det ikke noget ensidigt?

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

rattanhuset skrev:

Bliver det ikke noget ensidigt?

En lille smule kunne man forestille sig, så jeg nøjes med Live after Death fra Iron Maiden.

Derudover:

Metallica: Black Album

Jean Michel Jarre: The Essential

Stan Getz: Gitanes Jazz

Stan Getz og Luiz Bonfa: Jazz Samba Encore

The Cult: Pure Cult.

Weather Report: Heavy Weather

Dire Straits: Love over Gold

Mike Oldfield: Tubular Bells

Pink Floyd: The Wall

Alt på vinyl selvfølgelig! Man kunne så spørge: Hvor er der et udsnit af alle mandens klassiske plader? Dem kan jeg undvære, hvis jeg kun må vælge 10.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

her er så min liste...
Edit: jeg har tilføjet beskrivelser til alle plader, de står under hvert billede.

1. Wish you were here - Pink Floyd

IMHO den mest melodiske plade fra pink floyd nogensinde, og med Shine on you crazy diamond er der dømt "ligge på gulvet med lukkede øjne" med anlægget på fuld skrue.
jeg har altid elsket pink floyd og lige denne plade passer altid ind i mit humør

2. Experience Hendrix - Jimi Hendrix

Jeg troede egentlig aldrig at jeg skulle købe Hendrix plader, men en dag gav jeg mig og smed 300 for denne plade, og jeg blev vildt overrasket, alle numrene havde jeg hørt før, og jeg blev helt væk i denne fantastiske guitarist's næsten syngende performance.
min fader kom op og bankede på døren for at lytte med og det var sjovt at dele noget som han dyrkede i hans unge dage.

3. You Are Free  - Cat Power

Et utroligt stille og dejligt album med noge utroligt dejligt musik, jeg hørte for første gang Cat Power med min søster og siden da har jeg elsket det, og specielt sat op imod deres plade "jukebox" er denne plade væsentlig federe (jukebox består af fortolkede covers)

4. You could have it so much better - Franz Ferdinand

Denne plade overraskede mig også, og så lyder den bare godt på mit anlæg.
det er meget blandet sådan temperaments og lyd mæssigt hele vejen igennem.
jeg synes den er meget speciel.

5. Søens Folk - Analogik

Her har vi en rigtig god plade, balkan-agtig sømandsmusik med beats og scratch ind over.
det er helt vildt fedt, og jeg synes i skal tjekke deres hjemmeside
www.analogik.dk og høre musikken, jeg tror i bliver overraskede, specielt nummeret "farligt monster" er fedt. og de er dygtige rent musikalsk hele gruppen. jeg ved at de arbejder på et nyt album, det bliver spændene.

6. Dark Side of The Moon - Pink Floyd

Dark side of the moon er en af mine all-time ynglings plader, den er en klassiker for mange og derfor tror jeg ikke at den behøver yderligere introduktion. jeg vil dog lige sige at jeg personligt har et meget tæt forhold til Pink Floyd, jeg har hørt det siden jeg var helt lille (eller mine forældre hørte det) og jeg har altid elsket musikken, da jeg blev ældre og skaffede mig dette album blev jeg som så mange andre, virkelig glædet overrasket... også fordi det hele ikke skulle være så trist (som i The Wall) men der var mere melodisk ynde over denne plade (gilmours indflydelse) end ved the wall (Roger Waters indflydelse) som jeg ser som meget mere lyrisk. jeg vil lige påpege at det var denne plade der gjorde jeg hørte wish you were here.

7. Meddle - Pink Floyd

En, i mine øjne, mere afslappet plade fra Pink Floyd, tag fx. numre som "seamus" som er en blues rytme med hunden Seamus hylende med i baggrunden, det lyder virkeligt anderledes og fedt.
afslappende på en helt ny måde og mere "chillet" end mange af deres senere plader...

8. Aqualung - Jethro Tull

mange undre sig nok over at finde denne plade på en 18-årigs liste. men jeg finder den virkelig fed, igen er det musik jeg har hørt igennem min fader, og så senere købt den selv.
Titelnummeret Aqualung er klart et af mine ynglingsnumre, med sine forskellige niveau ændringer og Ian Anderson som crooner smukt henover. virkeligt en "nice" plade.

9. In Rock - Deep Purple (IMHO bedste version af "child in time")

Jeg må indrømme at dette er den eneste Deep Purple plade jeg virkeligt kan lide, jeg er ikke så meget til deres senere lyd og jeg føler nemt det bliver for rocket (synes umuligt, men sådan er det)
specielt nummeret Child in Time er fantastisk, hammon orgelet der svarer næsten eventyrligt til trommer, guitar og bas.
virkeligt et godt nummer, med kæmpe temperaments skift, fra starten der er så stille så stille.
til soloen hvor guitar og orgel går fuldstændig amok, det afslutter i et brag, for til sidst at starte stille og roligt igen

10. The Doors - The Doors

Et must i ethvert drengeværelse, The doors er for mig mere af en underholdningsfaktor, jeg bryder mig godt om musikken, men det er mere lyrikken der morer mig, som "show me the way to the next whiskey bar" og "shes a twentieth century fox"
de er for mig anderledes end så mange andre, og deres lyd tiltaler mig meget.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Nogle er nævnt men  her er min liste, hvor der er mange supersælgere imellem.

1 Derek and the dominoes: Layla and other assorted love songs

En helt suveræn skive, der må være rockens måske bedste og mest gennemførte plade. Den flår og river i en så man ikke kan lade være med at høre den færdig. Et must

2. Electric light Orchestra: Out of the blue

Se også tråden: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65288&P N=1

Denne plade har jeg hørt meget, og den er stadig god efter 30 år

3. Traveling Wilburys: vol. 1

Tilbagelænet og musikalsk, simpelt hen en plade man blive i godt humør af.

4. Niel Young: Ragged glory og Harvest moon

En af disse to NY album passer til enhver stemning. Den agressivt rockende eller den melodiske akustiske mesterværk. NY klart to bedste albums efter min mening.

5. Springsteen: the river

Bossen må med og denne må det næsten nødvendigvis være. Den har jeg spillet meget de sidste 28 år, for jeg købte den inden Born in the USA udkom.

6. Rolling stones: Exile on main street

Suverænt Stones album med mange klassikere, et af de bedste albums set i sin helhed.

7. Eric Clapton: Crossroads 4 cd box

Hvis man skal nøjes med et regulært Clapton album må det blive dette. Her er 4 CD er med alt det bedste.

8. Oasis: Definitely maybe

Oasis første album, og stadig det bedste, ikke så hitpræget som efterfølgeren Morning glory men musikalsk bedre.

9. Dire straits: Money for nothing

Her er alle Dire Straits bedste numre.

10. Stevie Ray Vaughan: Texas flood

Nok et af de mest overbevisende debut albums. Suverent guitar album.

Jeg beklager jeg snyder lidt med at sætte 2 Niel Young albums på samme punkt. Og enkelte opsamlingsalbums er måske på kanten, men hvilket dire straits album skal man ellers vælge.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Det er jo altid svært at udvælge favoritter frem for andre men here goes (ikke i nogen speciel rækkefølge...):

Dream Theater: Scenes from a Memory - Progressiv metal med et par stænk jazz, gospel og andre skæve indflydelser. Og eminente musikere.

Jeff Wayne's "War of the Worlds" - "Operette" version af den kendte historie med Richard Burton som fortæller, og folk som David Essex og Phil Lynott i rollelisten.

Freudiana - Det skulle have været det næste/sidste Alan Parsons Project album, men de kunstneriske uoverensstemmelser mellem Eric og Alan var for store, og det endte med mere at være et "Eric Woolfson project" end "Alan Parsons project".

Donald Fagen: The Nightflier - forsangeren fra Steely Dan's første soloalbum. 80'ernes bedste album efter min mening.

Return to forever: Romantic Warrior - Chick Corea, Stanley Clarke, Al diMeola og Lenny White. Jazz/rock fusion når det er ALLER bedst.

George Duke: Guardian of the light - skinner det igennem at jeg godt kan lide concept albums..? Historien om kampen mellem Lysets Vogter og Mørkets Fyrste fortalt gennem det sejeste soul/funk/disco musik. Hint: Lørdagssport i 80'erne..!

Quincy Jones: The Dude - Lidt i samme boldgade som ovenstående, soul/funk/disco i skøn forening. Ai no Corrida og titelnummeret The Dude er klassikere!

Sting: Bring on the night - Da The Police blev opløst tog Sting på turne med et nydannet band primært bestående af jazz/fusions musikere som f.eks. Branford Marsalis og Omar Hakim. Bring on the night viser hvilken vej Sting ville gå de næste 15 år. 

Faithless: Reverence/Irreverence - Faithless er svære at sætte i bås. Det er ikke "bare" techno, det er ikke "bare" hiphop, det er ikke "bare" lounge, ambient eller hvilke andre labels man kunne finde på at sætte på dem. Ikke al deres musik er lige tilgængeligt - men det er aldrig kedeligt.

Jean-Michel Jarre: Aero - JMJ har lavet mange gode albums, specielt i "guldalderen" fra sidst i 70'erne til midt i 80'erne. Aero er primært geninspilninger af nogle af hans mest kendte numre - derfor vælger jeg denne - det er en slags "Best of" album.

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Depeche Mode: Music For The Masses

Depeche mode: Some Great Reward

Depeche Mode: Songs Of Faith And Devotion

Roxette: Greatets

Tina Dickow: In The Red

Tina Dickow: Count To Ten

Pink Floyd: The Wall

Pink Floyd: Division Bell

Metallica: Master Of Puppeets

Red Hot Chili Peppers: Stadium Arcadium

.... Så må vi jo håbe på, at der er en fed hifi pusher og elektrisitet på denne ø

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

det er godt nok en svær en....men min liste må se ud som følger:

Iron Maiden - Rock in Rio, da jeg ikke vil kunne vælge et bestemt Iron Maiden albums(ville jo nok forsøge at smule dem alle med) og her er en god blandet samling af hvad de har lavet også er det en kanon live optagelse der virklig fange den stemning der er til en maiden koncert

Testament - The Gathering, da det er jo bare er et subliment trash album, man kan jo nok godt få bruge at høre nogen vrede mænd på en øde ø, omende deres nye album nok også skulle prøves at smugles med;)

Live - Secret Samadhi, super fedt alt. rock album alt på det album er bare så fedt...

Janis Ian -Working without a net, super fedt live album fra hende, stemning er virkelig fanget godt, med masser af godt musik og mange små sjove fortællinger ind i mellem

Rage against the machine, super fedt album, dejlig rå tråd

Lyndyrd Skynyrd - Endangered Species, acustics sydstats bluserock, bliver det meget bedre end det?

Accept - Staying A life, endnu et live album, men det er simpelthen alt alt for fedt, hvem vil ikke sidde og høre en gang tyskertråd på en øde ø også fra Accept faderne til speedmetal

Helloween - Keeper Of The Seven Keys - Part I, tjaa entelig hører Keeper Of The Seven Keys - Part II også med, men de smugler jeg bare med sammen med de andre....men vel sagtens 2 af de bedste Helloween albums masser af god hegn

W.A.S.P. - The last command, igen en umulig opgave man kan jo ikke vælge nogen af deres gamle albums fra, men skulle jeg vælge et må det blive The last command, nok fordi det var et af de albums der blev hørt mange gange hjemme på mit lille teenage hummer for mange år siden.

Zapp Zapp - What Does Fish Is...? ja det sidste album falder lidt uden for, men syntes faktisk det er et super fedt album(hvis man ikke tænker over hvem der synger;) )

Mine bud på 10 albums jeg vil tage med.....men vil godt nok få svært ved at undvære langt de fleste cd i min samling

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hold da helt op. Godt nok stor forskel på hvad vi spiller. Af de sidste 10 fra tossi kender jeg kun Janis Ian - de andre ved jeg knapt nok hvem er!

Jeg ved bare at jeg helt sikkert vil have denne med ... den spilles tit! Paul McCarney og Wings:

Hvad det så ellers skulle være, kan jeg ikke lige beslutte, men flere af de allerede nævnte vil nok være at finde der, som Beatles, ELO, Pink Floyd, Alison Kraus, Diana Krall, Patricia Barber, Ry Cooder.

Men helt sikker vil der også være noget Jazz - Ella og Louis! Samt Harry Connick Jr.

Fra det klassiske Stravinskys Sacre du Printemps og de store italienere Rossini, Puccini og Verdi. I den mere letbenede genre Gilbert & Sullivan/ Pinafore.

Problemet er, at der er alt for meget at vælge imellem.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ALDRIG kunne beslutte mig for 10.

Men dejlig tråd med inspiration til ny-indkøb. Lækkert!
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Runkeldunk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2007
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

!S

Led zeppelin II
Pink floyd Animals (KONGE SKIVE)
Pink Floyd Meddle ( KONGE SKIVE)
The Beatles: The Beatles aka the white album
Ac/DC Back in black
Iron Maiden Number of the beast.
George Duke Guardian of the light
Metallica Metallica aka the black album
Eric CLapton 461 ocean's boulevard
David Bowie LOW

++++Runkeldunk++++
Til top Vis Runkeldunk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Runkeldunk

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:

.... Så må vi jo håbe på, at der er en fed hifi pusher og elektrisitet på denne ø

Prioriteringen er da i orden, så du reddede naturligvis plader og anlæg og lod konen og ungerne gå ned med båden...man kender jo det væsentlige her i livet.

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Hold da helt op. Godt nok stor forskel på hvad vi spiller. Af de sidste 10 fra tossi kender jeg kun Janis Ian - de andre ved jeg knapt nok hvem er!

Det var også den højere mening med tråden...lad dig/jer inspirere...

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Jeg ville ALDRIG kunne beslutte mig for 10.

Men dejlig tråd med inspiration til ny-indkøb. Lækkert!

Tak skal De have, hr. krenzler. Det er bare lidt ærgerligt, at der er mange, som kun laver en liste og ikke også lige giver en kort beskivelse af, hvad det er, og hvorfor det står ens hjerte så nær.

pinkhenrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Min Liste er følgende:

1)Pink Floyd..... Dark side of the moon.

Dette album var mit første, og her jeg lærte at sætte pris på den "gode melodi"

2)Nazareth.......Fool cirkle.

Det bedste kopi-band, som også selv har lavet nogle fantastiske melodier/tekster.

3)Pink Floyd........The Wall.

Helt igennem flot dobbelt album, Floyd er fremtidens klassiske musik.

4)Led Zeppelin.....II.

Kan det gøres flottere ? stemme og guitar går op i højere enhed.

5)Roger Waters.........Amused to death.

Mere bid kan tekster ikke få, synd den ikke er lavet med resten af Pink Floyd.

6)Raibow......Rising.

Bare så flot !

7)Poul McCartney.........Give my regards to broad street.

Et fantastisk album, ikke mindst fordi David Gilmour spiller en gedin guitar.

8)Deep Purple........Total Abandon.

Rock som vor mor spillede den !

9)Gasolin...........Gas 5.

Åhh den kære barndom...."For i nat, når lyset brænder ud og alt blir' stille, er du ene, åhh så ene"

10)Monrad /Rislund..........Øl er gud.

Dansk humor når den er bedst ! "Det tætteste jeg nogensinde har været på gud, det var sidste jul da jeg blev pumpet ud" 

Hilsen til Runkeldunk fra Goodygood  

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes